Китайският производител на смартфони „Сяоми" (Xiaomi) заяви вчера, че се стреми да стане номер едно или две в Европа, тъй като си е поставил за цел да разшири присъствието си на задграничния пазар на фона на растящата конкуренция със съперници като Хуауей.
Основателят и главен изпълнителен директор на „Сяоми" каза, че искат да са сред първите доставчици в една или две европейски държави и като начало са избрали Испания и Франция за свои основни дестинации, информира bulgarian.cri.cn.
Износът на базираната в Пекин компания за Западна Европа се е увеличил с 386% на годишна база през третото тримесечие на 2018г., сочат данните на компанията за пазарни анализи „Canalys".
„Сяоми" се опитва да привлече повече чуждестранни потребители, тъй като пазарът в Китай достигна точката на пренасищане. От юни до септември компанията бе на четвърто място по отношение на продажбите, докато международните ѝ приходи се увеличиха със 112,7% на годишна база. „Наши продукти се предлагат в над осем държави и региона. Имаме планове в бъдеще да влезем в Африка и Близкия изток.", каза Лей.
В четвъртък „Сяоми" официално представи новата си независима марка „Редми"(Redmi), която според анализаторите е ключов конкурент на „Хонор"(Honor), една от двете марки на Хуауей.
Смартфоните „Редми" са с ниска цена, докато „Сяоми" ще се фокусира върху по-висока класа, каза Лей.
Според Лу Уейбин, който отговаря за бизнеса на „Редми", каза, че „Сяоми" ще се постарае да предложи на своите клиенти по-качествени продукти на конкурентна цена, а „Редми" също ще даде своя принос за разширяването на компанията в чужбина.
„ „Редми" е вече много популярен на пазара в страни като Индия, но за Европа са необходими повече усилия, където потребителите предпочитат устройства с по-високо качество", твърди главният изпълнителен директор на уебсайта Cctime.