Астрономи откриха астероида с най-бърза орбита

https://www.24chasa.bg/novini/article/7294034 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Американски астрономи откриха астероид, който обикаля Слънцето само за 165 земни денонощия, съобщи Фокс нюз.

Това е най-кратката астероидна година, известна на науката, предаде БТА.

Космическото тяло 2019 AQ3 е с диаметър около 1,6 км. Орбитата му е елиптична. Астероидът се приближава до Слънцето повече от Меркурий и се отдалечава от него малко зад Венера. Орбитата на астероида е наклонена, извън пътя на Земята и другите големи планети.

Специалистите от Калифорнийския технологичен институт предполагат, че 2019 AQ3 принадлежи към групата астероиди, чиято орбита е изцяло от вътрешната страна на орбитата на Земята. Досега са известни около 20 такива космически обекта от общо 800 000 астероиди.

Астероидът е открит от обсерваторията "Паломар" в Южна Калифорния на 4 януари, а след това няколко екипа са го наблюдавали с различни телескопи на 6 и 7 януари.

Все по-видимо побелява Трайчо Трайков, видя "България Днес". Както най-често може да бъде видян на улицата - забързан, с телефон на ухото и облечен в елегантен и марков костюм, бившият енергиен министър крачеше с мощна крачка към поредния ангажимент. Дали откакто антикорупционната комисия го погна с иск за конфискуване на имущество за 2,4 млн. лв.

Отбори от три държави следят голмайстора на "Левски" и Първа лига Станислав Костов, научи "България Днес". Свои емисари за нападателя в последните срещи на "сините" са пращали тимове от Турция, Полша и Холандия. Те бяха на трибуните и по време на дербито с ЦСКА-София в събота. Костов игра силно в мача, като бе близо до гола през второто полувреме.

Най-секси тенисистката Юлия Стаматова показа страхотно стегнато дупе. Бившата половинка на футболиста от "Лудогорец" Абел Анисе не излиза от форма. Юлето се снима по тренировъчен клин, а на задните й части завидяха дори най-запалените фитнес маниачки. Преди няколко дни родната ни тенисистка отпадна още във втория кръг от турнира в турския курорт