Астрономи откриха астероида с най-бърза орбита

https://www.24chasa.bg/novini/article/7294034 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Американски астрономи откриха астероид, който обикаля Слънцето само за 165 земни денонощия, съобщи Фокс нюз.

Това е най-кратката астероидна година, известна на науката, предаде БТА.

Космическото тяло 2019 AQ3 е с диаметър около 1,6 км. Орбитата му е елиптична. Астероидът се приближава до Слънцето повече от Меркурий и се отдалечава от него малко зад Венера. Орбитата на астероида е наклонена, извън пътя на Земята и другите големи планети.

Специалистите от Калифорнийския технологичен институт предполагат, че 2019 AQ3 принадлежи към групата астероиди, чиято орбита е изцяло от вътрешната страна на орбитата на Земята. Досега са известни около 20 такива космически обекта от общо 800 000 астероиди.

Астероидът е открит от обсерваторията "Паломар" в Южна Калифорния на 4 януари, а след това няколко екипа са го наблюдавали с различни телескопи на 6 и 7 януари.

Паметник на Васил Левски е издигнат в карловското село Мраченик, където ятаци са криели Апостола! Навръх годишнината от гибелта на героя скулпторът Ангел Каравланов извая образа на героя и постави бюста в центъра на родното си село. "Прабаба ми ми е разказвала как нейни близки хора от Мраченик са криели Апостола в къща близо до центъра.

Шеметна вакханалия спретна Криско по време на турнето си в САЩ в помещение, приличащо на изоставен склад за зеленчуци. Изявата му в Лас Вегас се превърна в диво парти с полуголи почерпени мъже, бесни чалга хитове и буря от летящи салфетки, разказаха пред "България Днес" свидетели на щурата забава. Присъстващи на представлението го оприличават