Астрономи откриха астероида с най-бърза орбита

https://www.24chasa.bg/novini/article/7294034 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Американски астрономи откриха астероид, който обикаля Слънцето само за 165 земни денонощия, съобщи Фокс нюз.

Това е най-кратката астероидна година, известна на науката, предаде БТА.

Космическото тяло 2019 AQ3 е с диаметър около 1,6 км. Орбитата му е елиптична. Астероидът се приближава до Слънцето повече от Меркурий и се отдалечава от него малко зад Венера. Орбитата на астероида е наклонена, извън пътя на Земята и другите големи планети.

Всичко, което трябва да знаете за:

Специалистите от Калифорнийския технологичен институт предполагат, че 2019 AQ3 принадлежи към групата астероиди, чиято орбита е изцяло от вътрешната страна на орбитата на Земята. Досега са известни около 20 такива космически обекта от общо 800 000 астероиди.

Астероидът е открит от обсерваторията "Паломар" в Южна Калифорния на 4 януари, а след това няколко екипа са го наблюдавали с различни телескопи на 6 и 7 януари.

Президентът на Българския футболен съюз най-накрая хвърли оставка! Тя ще бъде представена пред членовете на Изпълнителния комитет. Извънредното заседание ще се проведе в петък от 14:00 часа на базата в Бояна. "След дългите години, прекарани на поста, и с множеството си контакти на високо международно ниво,