Много са дейностите, свързани с киберсигурността, които трябва да се развиват чрез образованието. Тя е сред професиите на бъдещето и е от изключителна важност в професионалните направления, профилите и специалностите да бъдат подготвени специалисти по информационна сигурност. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева на конференцията "Как да се справим с "проблема" киберсигурност", цитирана от пресцентъра на МОН.
По думите й децата, учениците и учителите трябва да са запознати с принципите и правилата за безопасно интернет поведение, както и да знаят мерките за защита на дигиталната си самоличност. С новите учебни програми тези теми вече се преподават в часовете по компютърно моделиране и информационни технологии. "Киберхигиената е ключова за социалното развитие и ще става все по-приоритетен въпрос с напредването на технологиите. Децата и учениците са особено уязвими в мрежата, защото са любопитни и ако нямат знанията да се защитават, лесно могат да станат жертва на киберпрестъпления", е посочила заместник-министърът.
Според Сачева трябва да се стимулират инвестициите в научни програми и разработки, свързани с киберсигурността и киберотбраната. Трябва да се подкрепят и малките и средните предприятия, които, за разлика от големите мултинационални корпорации, нямат възможности за мащабни инвестиции в киберсигурност.
Заместник-министър Деница Сачева е информирала, че според скорошно изследване на обществено-политическите нагласи политиките на Министерството на образованието и науката за дигитализация на образованието са сред най-успешните и се възприемат добре от 49,6 процента от българите. Високо се оценява и предприетата цялостна промяна на учебния процес, който да е насочен и да отговаря на съвременните комуникационни реалности, е добавила тя.