Комисията за защита на конкуренцията: Няма монопол на пазара на горивата
12.03.2019 12:28; 24 часа онлайнКомисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата, предаде БНР.
В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете.
От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и дизеловото автомобилно гориво през миналата година в различните географски региони на страната е видно, че увеличението на цената се наблюдава за кратък период и е осъществено постепенно.
Характеристиките на пазара позволяват такова поведение, смятат от Комисията за защита на конкуренцията и обясняват това с конкурентната среда, разходите за дистрибуция, количеството и обема на продажбите и търсенето.
В допълнение се посочва, че нетните цени на бензин Евро 95 и дизеловото гориво в страната са едни от най-ниските в сравнение с останалите страни-членки на ЕС.
Според Комисията новите нормативни разпоредби в Закона за горивата и ефектът от приложимите нормативни режими в сектора биха могли да доведат до извеждането от пазара на част от участниците и да се превърнат в непреодолима бариера за осъществяване на дейност.
-
Треньорът предложил на плувците разпределение на част от премиите
-
Руски полицай е заподозрян в изтичане на информация по разследването на случая Навални
-
"168 часа": Атака на ваксините - психология на тълпата
-
Обзор гласува да се отцепи от Несебър, но няма нужните 6000 жители за община (Обзор)
-
Австрия разхлабва мерките по региони
-
Ердоган: Забраната за излизане през уикендите ще отпадне в някои окръзи
-
Нарекоха на Максим Минчев мултимедийния център на БТА
-
NOVA стартира пролетния сезон с огромна преднина
-
bTV: Изключвaме Любeн Дилoв oт пиар aктивнocтите нa "Бългaрия търcи тaлaнт"
-
30 години х 30 екватора: Пътешествия с гуру Максим
-
Антон Хекимян се разплака в последния сутрешен блок, който води
-
“Последният печели” по БНТ може да спре след скандал заради антисемитски думи (Обзор)
-
Чавдар Кенаров: Светът е длъжен спешно да стане по-малко консуматорски
-
Прогнози 2021: Малко са бизнесите, които планират с хоризонт 5 до 10 години напред
-
Zenith Media - единствената медийна агенция сред трите най-ефективни на конкурса "Effie България" 2020
-
Noble Graphics е агенция на годината за четвърти път на наградите Effie
-
Прогнози 2021: Новият тренд – глобални компании обръщат поглед към Източна Европа
-
Любомир Аламанов, Николай Неделчев и Максим Бехар ще следят за етиката на пиарите