Анализът на сигурността на новата система за контрол на полетите на модела самолет "Боинг 737 МАКС 8" (Boeing 737 MAX 8), направен от компанията производител Боинг (Boeing), е имал няколко ключови пропуска, пише днес в. "Сиатъл таймс", цитиран от Ройтерс и БТА.
Според американското издание, което се позовава на инженери - настоящи и бивши служители на Федералното авиационно управление на САЩ - е била подценена мощта на системата MCAS.
Управлението от своя страна не е направило никакви подробни проучвания на този модел самолети и е издало необходимите разрешителни, за да може те да летят, по стандартна процедура.
Според "Сиатъл таймс" компанията производител и ресорната администрация са били уведомени за тези пропуски и са им били поискани отговори преди 11 дни - преди катастрофата на 10 март на "Боинг 737 МАКС 8" на Етиопските авиолинии (Ethiopian Airlines), при която загинаха всичките 157 души на борда.
През октомври миналата година се разби самолет от този модел на индонезийската авиокомпания Лайън еър (Lion Air). Загинаха всичките 189 души на борда.
От Боинг и Федералното авиационно управление на САЩ засега не са отговорили на запитванията на Ройтерс за коментар на публикацията в "Сиатъл таймс".