Учени откриха хранещи се с петрол бактерии на океанското дъно

https://www.24chasa.bg/novini/article/7401856 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Специалисти откриха хранещи се с петрол бактерии в Марианската падина, съобщи ЮПИ.

Учени от Великобритания, Китай и Русия са използвали подводница, за да съберат проби от микробни общности в Марианската падина, която достига дълбочина 11 км.

До Марианската падина са осъществени едва няколко експедиции, като последната от тях е и първата, фокусирала вниманието върху микробните общности там, информира БТА.

"Знаем повече за Марс, отколкото за най-големите океански дълбини", заяви Сяохуа Чжан от университета за океански изследвания в Китай.

Когато изследвали събрани по време на експедицията проби от микробни общности, учените открили нова група разграждащи въглеводородите бактерии.

Въглеводородите са органични съединения, изградени единствено от атоми въглерод и водород. Сред източниците на въглеводороди са суровият петрол и природният газ.

"Въпросните видове микроорганизми обикновено консумират съставки, които са като онези в петрола, и след това ги използват като гориво - поясни Джонатан Тоди от университета на Източна Англия. - Сходни микроорганизми играят роля за разграждането на петролни разливи при природни бедствия, като свързания с "Бритиш петролиъм" нефтен разлив в Мексиканския залив през 2010 г."

Специалистите били изненадани от изобилието от хранещи се с петрол бактерии в Марианската падина. Водни проби били взети както от морската повърхност, така и от седименти на дъното на падината.

"За наша изненада открихме биологично произведени въглевороди в седименти на дъното на Марианската падина - отбеляза Николай Педенчук от университета на Източна Англия. - Това навежда на мисълта, че уникална микробна популация произвежда въглеводороди в тази среда."

Резултатите от изследването са публикувани в Microbiome.

Нито студ, нито минусови температури могат да изплашат артистът Александър Кадиев. Вечно усмихнат и зареден с настроение и шеги, водещият на "Преди обед" излезе да изпуши цигара пред сградата на БТВ. Добре екипиран и отнесен в разговор с колега, Сашо дръпна фаса и с бърза крачка се отправи обратно в пределите на телевизията