Богдан Милчев: Пътните знаци в района на катастрофата с Местан не отговарят на изискванията

https://www.24chasa.bg/novini/article/7405461 www.24chasa.bg
Богдан Милчев Кадър: bTV

Днес експерти на Института по пътна безопасност анализират пътния участък, на който стана катастрофата с участието на Лютви Местан. 

„От това, което се вижда на първо четене – има несъответствия между инфраструктурата и нормативните изисквания – височината на пътните знаци не отговаря на нормативните изисквания". Това коментира пред bTV Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.

Островчето в самото кръстовище трябва да бъде повдигнато спрямо нормативните изисквания и да бъде бордюр, а то с маркирана боя, не запазва водачите.

В участъка няма ограничение на скоростта в района на кръстовището. Почти

навсякъде в нашата пътнотранспортна мрежа имаме ограничения, когато

наближаваме кръстовища. В този участък няма. Има още неща, които са като

несъответствия. Нашите експерти ще изготвят доклада и ще го сведем до знанието

на всички”.

Това не се прави, за да се уязви някой, а да се коригира транспортната система и да

бъде приведена в безопасност, допълни той.

"От всяка катастрофа трябва да взимаме поука. Институтът за пътна безопасност

изследва пътната среда след всяко по-тежко пътнотранспортно произшествие, което

предизвиква обществено внимание.

Такова изследване на пътната среда при тежки ПТП-та е европейска практика. То се

прави, за да видим възможно ли е да променим пътната среда, така че хората,

когато допускат грешки, да не загиват", каза още експертът.

По думите му, изследването на самата транспортна среда в района е задължително.

"Ние във всяко едно кръстовище имаме системен проблем и той се повтаря. Затова

трябва да го коригираме. В България нямаме такава институция, която да изследва

пътно-транспортната система, когато стават тежки произшествия.

Правят се т.нар. одити по пътна безопасност, влиза цял екип, който прави такова

изследване. За първи път Институтът по пътна безопасност започна да прави нещо

подобно, но ние сме доброволци, не разполагаме с ресурса и техниката, с която

разполагат нашите европейски колеги. Надяваме се, че държавната агенция по пътна безопаснот, която бе създадена наскоро, ще създаде такова звено и след всяка тежка като последна инстанция.

В момента АПИ казва – всичко отговаря на изискванията, проектът е съгласуван с

КАТ. Но въпросът е КАТ дали има такива експерти, които да съгласуват тези проекти.

в КАТ работят ли инженери, одитори по пътна безопасност, работят ли проектанти –

не. Затова ние считаме, че са необходими и законодателни промени. Не може КАТ

да съгласува проектите за безопасност при положение, че единствената

компетенция на КАТ е да контролира движението и дали се спазват законите. Те

нямат тези експерти".

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Аверът на сина на Йоско Костинбродския - Иван Йосифов, влиза в пандиза, научи "България Днес"! Петко Стоянов-Пендака е спряган като един от тарторите на банда за наркоразпространение и опити за покушения над магистрати заедно с Малък Йоско. Преди броени дни Пендака призна вината си и сключи сделка със спецпрокуратурата да лежи 4 години в панделата.

Световният и олимпийски шампион по вдигане на тежести Гълъбин Боевски изплува от нелегалност, за да даде показания по делото за бардака в столичния хотел "Шератон", научи "България Днес"! Процесът се точи на втора инстанция, след като на първа аверите на Боевски бяха оправдани. Неясно защо спецпрокуратурата нито обвини Боевски за вертепа,

Зрелищна възстановка на въоръжени комити, които слизат от планината, за да обявят свободата на Банско, а банскалии ги посрещат с народно веселие и цветя, беше акцентът на третия фестивален ден на Национален фестивал за народно творчество „Фолкорна магия“. Впечатляващата демонстрация беше дело на самодейците към НЧ „Никола Вапцаров 1894“ и