Богдан Милчев: Пътните знаци в района на катастрофата с Местан не отговарят на изискванията

https://www.24chasa.bg/novini/article/7405461 www.24chasa.bg
Богдан Милчев Кадър: bTV

Днес експерти на Института по пътна безопасност анализират пътния участък, на който стана катастрофата с участието на Лютви Местан. 

„От това, което се вижда на първо четене – има несъответствия между инфраструктурата и нормативните изисквания – височината на пътните знаци не отговаря на нормативните изисквания". Това коментира пред bTV Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.

Островчето в самото кръстовище трябва да бъде повдигнато спрямо нормативните изисквания и да бъде бордюр, а то с маркирана боя, не запазва водачите.

В участъка няма ограничение на скоростта в района на кръстовището. Почти

навсякъде в нашата пътнотранспортна мрежа имаме ограничения, когато

наближаваме кръстовища. В този участък няма. Има още неща, които са като

несъответствия. Нашите експерти ще изготвят доклада и ще го сведем до знанието

на всички”.

Това не се прави, за да се уязви някой, а да се коригира транспортната система и да

бъде приведена в безопасност, допълни той.

"От всяка катастрофа трябва да взимаме поука. Институтът за пътна безопасност

изследва пътната среда след всяко по-тежко пътнотранспортно произшествие, което

предизвиква обществено внимание.

Такова изследване на пътната среда при тежки ПТП-та е европейска практика. То се

прави, за да видим възможно ли е да променим пътната среда, така че хората,

когато допускат грешки, да не загиват", каза още експертът.

По думите му, изследването на самата транспортна среда в района е задължително.

"Ние във всяко едно кръстовище имаме системен проблем и той се повтаря. Затова

трябва да го коригираме. В България нямаме такава институция, която да изследва

пътно-транспортната система, когато стават тежки произшествия.

Правят се т.нар. одити по пътна безопасност, влиза цял екип, който прави такова

изследване. За първи път Институтът по пътна безопасност започна да прави нещо

подобно, но ние сме доброволци, не разполагаме с ресурса и техниката, с която

разполагат нашите европейски колеги. Надяваме се, че държавната агенция по пътна безопаснот, която бе създадена наскоро, ще създаде такова звено и след всяка тежка като последна инстанция.

В момента АПИ казва – всичко отговаря на изискванията, проектът е съгласуван с

КАТ. Но въпросът е КАТ дали има такива експерти, които да съгласуват тези проекти.

в КАТ работят ли инженери, одитори по пътна безопасност, работят ли проектанти –

не. Затова ние считаме, че са необходими и законодателни промени. Не може КАТ

да съгласува проектите за безопасност при положение, че единствената

компетенция на КАТ е да контролира движението и дали се спазват законите. Те

нямат тези експерти".

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Звездата на "Реал" (Мадрид) Карим Бензема иска разрешение да играе за друг национален отбор, след като не попада в този на Франция. Нападателят е в изгнание от представителния тим след скандала с изнудването на Матийо Валбуена. Въпреки многобройните призиви да бъде върнат при "петлите", президентът на Френската футболна федерация Ноел Льо Грае

Малки шапчици, терлички и октоподчета получиха недоносени бебета в болницата в Русе. Фондация "Нашите недоносени деца" дари на малките пациенти на УМБАЛ "Канев" пъстри подаръци по повод Световния ден на недоносените бебета, който се отбелязва на 17 ноември. "Плетивата са изработени от доброволци с големи сърца

Български котарак за първи път стана световен шампион. Животното взе призовото място на най-голямата международна изложба за родословни котки, провела се в германския град Фрайбург. Той се казва Бенджъмин и е на 4 години. Породата му е британска късокосместа златна чинчила. Преди за стане световен шампион