Учени откриха най-ранната молекула във Вселената

https://www.24chasa.bg/novini/article/7408089 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Германски учени откриха в космоса най-ранната молекула, образувала се след Големия взрив, съобщиха ДПА и АФП.

Появата на молекулата HеН+ - йон на хелиев хидрид, бележи "началото на химията".

Екипът на Ролф Гюстен от института за радиоастрономия "Макс Планк" от десетилетия търси йони на хелиевия хидрид в космоса. Макар и съществуването на йона - съединение на йонизирания водород и хелий, да е установено лабораторно още през 1925 г., той остава неоткриваем в космоса.

"Тогава просто не е имало такива детектори" - обясни Гюстен, цитиран от БТА.

Повече от 10 години екипът работи за създаване на спектрометър с висока резолюция, който да може да регистрира индивидуалното инфрачервено излъчване от молекула в космоса. Измерванията са направени от "Боинг 747", оборудван като летяща обсерватория. Молекулата е открита в планетарната мъглявина NGC 7027 на около 3000 светлинни години от Земята.

Откритието може да помогне за по-доброто разбиране на началната еволюция на Вселената. Учените се надяват да успеят по-добре да моделират химическите реакции в ранната фаза на Вселената, малко след Големия взрив преди около 13,8 милиарда години.

Статия за изследването е публикувана в сп. "Нейчър".

Гледачите в столичния зоопарк вземат дезинфекциращ душ преди влизане при прасетата. Мярката е заради разпространяващата се африканска чума на територията на нашата страна. Въпреки че заразата все още не е достигнала Софийско, в зоологическата градина вземат мерки, за да опазят здравето на животните.

Дениз и Елица са секси морските патрули на "България Днес" Снимки: Ивайло ПЕТРОВ www.ivaylopetrovphotography.eu Черната и русата! Не една, а две горещи спасителки на плажа бдят за спокойствието на народа. И особено за мъжката част. Дениз Хайрула и Елица Младенова са секси морските патрули на "България Днес",