Учени откриха най-ранната молекула във Вселената

https://www.24chasa.bg/novini/article/7408089 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Германски учени откриха в космоса най-ранната молекула, образувала се след Големия взрив, съобщиха ДПА и АФП.

Появата на молекулата HеН+ - йон на хелиев хидрид, бележи "началото на химията".

Екипът на Ролф Гюстен от института за радиоастрономия "Макс Планк" от десетилетия търси йони на хелиевия хидрид в космоса. Макар и съществуването на йона - съединение на йонизирания водород и хелий, да е установено лабораторно още през 1925 г., той остава неоткриваем в космоса.

"Тогава просто не е имало такива детектори" - обясни Гюстен, цитиран от БТА.

Повече от 10 години екипът работи за създаване на спектрометър с висока резолюция, който да може да регистрира индивидуалното инфрачервено излъчване от молекула в космоса. Измерванията са направени от "Боинг 747", оборудван като летяща обсерватория. Молекулата е открита в планетарната мъглявина NGC 7027 на около 3000 светлинни години от Земята.

Откритието може да помогне за по-доброто разбиране на началната еволюция на Вселената. Учените се надяват да успеят по-добре да моделират химическите реакции в ранната фаза на Вселената, малко след Големия взрив преди около 13,8 милиарда години.

Статия за изследването е публикувана в сп. "Нейчър".

На сестрите от клана Кардашиян-Дженър не им върви с баскетболистите. Кендъл Дженър стана поредната, която си навлече любовно разочарование с високо момче. Моделката се раздели с Бен Симънс. Красавицата и баскетболистът на "Филаделфия Севънти Сиксърс" бяха заедно около година. Краят на връзката им изненада всички зад океана.

Разпитът на Кико завършил, преди да е започнал Машина на времето откриха разследващи по мегаделото срещу сочените за топавтоджамбази Яро, Кико, Лъвицата и компания! Следователи са успели да върнат времето назад, като са записали, че разпитът на един от подсъдимите е завършил близо час преди да е започнал.

Данъци и такси не са най-приятното нещо, за което да се дават пари, а Камен Воденичаров си намери чудесно оправдание, за да не плаща! Щом видя огромните опашки пред районното кметство, актьорът направи обратен и се върна в новата си кола. Преди време апаши задигнаха возилото на тв водещия и той бе принуден да се сдобие с ново.