Изберетe своето бъдеще - Европейският парламент пуска кратък филм, с който насърчава участието в изборите

https://www.24chasa.bg/novini/article/7421034 www.24chasa.bg

Един месец преди европейските избори на 26 май, Европейският парламент пуска филма „Изберете своето бъдеще“, с който насърчава хората да гласуват.

Краткият филм насърчава участието в предстоящите европейски избори и ни кара да се замислим за бъдещите поколения, които ще трябва да живеят с последиците от това гласуване. Режисиран от печелилия множество награди Фредерик Планшон, филмът документира интензивните, красиви и крехки моменти, когато новородените европейци идват на този свят.

Разказът във филма се води от младо момиче, което апелира към чувството за отговорност на гласоподавателите: “Всеки един от нас може да остави следа, но всички заедно можем да постигнем реална промяна. Избери тази Европа, в която искаш да порасна”. Европейските избори, които ще се състоят във всички страни от ЕС между 23 и 26 май, ще определят бъдещия облик и посока на Европейския съюз.

Темата за съпричастността е в съответствие с резултатите от проучването възложено от Парламента през април, според което 80% от гражданите са съгласни, че това, което обединява европейците, е по-важно от това, което ги разделя. Продължаващите преговори относно Брекзит са показали несигурността от раздялата и рисковете, свързани с напускане на защитата, която ЕС предлага. На въпроса какво е първото чувство, с което свързват ЕС, повечето хора изтъкват надеждата и увереността (общо 55%) - докато несигурността по отношение на бъдещето на Европа задейства съмнението като преобладаващо чувство сред една трета от интервюираните европейци.

Дебатът относно Брекзит също е показал колко взаимосвързани са станали страните от ЕС през годините, в които са работили заедно, както и многобройните ползи от това да са член в един по-голям съюз. Понякога тези ползи стават явни при сблъсък с перспективата да бъдат изгубени. Цифрите от последния Евробарометър (февруари 2019 г.) показват, че над две трети от европейците (68%) вярват, че ЕС е донесъл ползи за тяхната страна и 61% от тях са убедени, че ЕС е нещо добро.

Същевременно, външното напрежение от трети страни означава, че страните от ЕС трябва да бъдат по-близки помежду си, ако искат да запазят влиянието си и да имат тежест в новия световен ред. Докладът Евробарометър показва, че гражданите най-много се вълнуват от състоянието на икономиката, перспективите за заетостта, миграцията, климатичните изменения и борбата срещу тероризма, като това сочи необходимостта от повече сплотеност, сътрудничество и съвместни действия.

Бъдещето на Европа сега е в ръцете на тези, които ще излязат да гласуват на европейските избори на 23-26 май. Макар и проучването Евробарометър да посочва, че през февруари повече от една трета (35%) от гражданите на ЕС вече са сигурни, че ще гласуват, друга една трета (32%) следва да бъде убедена. От младите хора, имащи право на глас, макар че те последователно са най-положително настроените спрямо ЕС (74%), само 21% са сигурни, че ще гласуват, като 34% още не са взели решение.

Филмът „Изберете своето бъдеще“ е в центъра на кампанията за повишаване на осведомеността за европейските избори през 2019 г. Той е режисиран от Фредерик Планшон. В триминутния филм той документира интензивните, красиви и крехки моменти, когато новородените европейци идват на този свят.

Филмът „Изберете своето бъдеще“ е тласък да вземеш участие в предстоящите избори и да помислиш за европейците, които в крайна сметка ще трябва да живеят с последиците от този вот, т.е. децата, които се раждат в момента.

Контракторът на Парламента, European Broadcast Partners, и техният подизпълнител творческата агенция &Co./NoA, концептуализираха филма и помогнаха в съпътстващата го кампания, за да предизвика широка дискусия за бъдещето на Европа.

Кампанията е призив към европейците да предприемат действия и да гласуват, за да осигурят по-добро бъдеще за себе си и за бъдещите поколения.

Каква е целта на филма?

Целта на филма е да ни накара да се замислим защо гласуваме.

Колкото повече хора гласуват, толкова по-силна и по-легитимна става демокрацията. Целта е европейците да осъзнаят споделените ценности, емоции и отговорности. За да се справят с глобалните предизвикателства, европейците трябва да застанат заедно и да изберат своето бъдеще, както и бъдещето на своите деца и внуци, като гласуват на предстоящите избори.

По думите на разказвача във филма - младо момиче: “ Всеки един от нас може да остави следа, но всички заедно можем да постигнем реална промяна. Избери тази Европа, в която искаш да порасна”.

Каква е идеята зад филма?

Появата на детето на бял свят променя перспективите на родителите върху живота като нищо друго. Раждането на дете е емоционален момент, който се допълва от голямо чувство за отговорност за бъдещото благосъстояние на новия живот.

Филмът документира дълбоко емоционалната красота на новите европейци, които идват на този свят точно сега, точно преди изборите. Той показва действителното раждане на деца, които ще наследят решенията, взети през май 2019 г. Той показва цялата надежда и радост, която ги среща, и това, че от секундата, в която ние идваме на този свят, ние сме част от него заедно и е необходимо да се грижим за него, колективно и индивидуално, чрез гласуване.

С други думи: „Обединени в многообразието“, мотото на Европейския съюз.

Кой имаше идеята за филма?

Кампанията „Изберете своето бъдеще“ беше идея на Европейския парламент и беше използвана за информиране на творческата агенция &Co./NoA, която разработи концепцията за филма.

Кой режисира филма?

Режисьор на филма е Фредерик Планшон, на 53 години.

Роден в Лион и живеещ в Париж, Фредерик започва кариерата си като театрален актьор и работи като асистент-режисьор на 15 игрални филма, преди да направи режисьорския си дебют през 1990 г. с късометражния филм „L'Echange“ , който печели Награда за изображение на Фестивал на филмовата картина. Това стартира кариерата му като режисьор на рекламни и музикални клипове.

Работил е за каузи като „Спасете децата” и „ Mumsnet” и е спечелил почти всяка голяма награда за своята работа. Само през последните няколко години той е събрал много награди за своите SSE и AT&T филми, включително 3 златни, 2 сребърни и една бронзова награда в Кан.

Кои компании са допринесли за продукцията?

European Broadcast Partners, Белгия - обща отговорност за продукцията и езиковите адаптации

& Co./NoA, Дания - творческа агенция

& Co. Production, Дания – отдел вътрешно производство на &Co.

Newland/Academy – продуцентски компании, представляващи Фредерик Планшон

Филмът ще бъде пуснат онлайн във всички държави членки от 25 април 2019 г. Различни версии за телевизия, кино и радио също ще бъдат разпространени на по-късен етап.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

На сестрите от клана Кардашиян-Дженър не им върви с баскетболистите. Кендъл Дженър стана поредната, която си навлече любовно разочарование с високо момче. Моделката се раздели с Бен Симънс. Красавицата и баскетболистът на "Филаделфия Севънти Сиксърс" бяха заедно около година. Краят на връзката им изненада всички зад океана.

Разпитът на Кико завършил, преди да е започнал Машина на времето откриха разследващи по мегаделото срещу сочените за топавтоджамбази Яро, Кико, Лъвицата и компания! Следователи са успели да върнат времето назад, като са записали, че разпитът на един от подсъдимите е завършил близо час преди да е започнал.

Данъци и такси не са най-приятното нещо, за което да се дават пари, а Камен Воденичаров си намери чудесно оправдание, за да не плаща! Щом видя огромните опашки пред районното кметство, актьорът направи обратен и се върна в новата си кола. Преди време апаши задигнаха возилото на тв водещия и той бе принуден да се сдобие с ново.