НАСА откри три Супер Земи около близка звезда

https://www.24chasa.bg/novini/article/7455964 www.24chasa.bg
Кадър: Youtube/Entertainment News

НАСА обяви, че е открила цели три скалисти екзопланети около близка звезда. Откритието е на системата TESS, чийто сателит работи по-малко от година. Той обаче вече е засякъл трите "Супер Земи" около звездата HR 858.

Тя се намира на 104 светлинни години разстояние, като е с магнитуд на яркост 6. Това я прави видима с невъоръжено око, макар и да е една от най-бледите на небосклона и да е нужно доста ясно небе.

Разбира се, може да се види само звездата. Трите екзопланети около нея, макар и по-големи от Земята (затова са класифицирани като Супер Земи), ще останат далеч от възможностите и на повечето телескопи. Те могат да се наблюдават само от някои от най-мощните телескопи.

Данните показват, че самите планети обикалят твърде близо до звездата си. Това ги прави твърде горещи, за да може да оцелее какъвто и да е живот на тях.

За сега HR 858 става най-близката до Земята позната звезда, около която има скалисти екзопланети. TESS може да наблюдава и да засича планети около най-ярките звезди, докато телескопът Kepler се справяше само с по-далчените и бледи звезди. Затова очакванията на учените са, че чрез TESS те ще могат да открият още повече екзопланети.

Аверът на сина на Йоско Костинбродския - Иван Йосифов, влиза в пандиза, научи "България Днес"! Петко Стоянов-Пендака е спряган като един от тарторите на банда за наркоразпространение и опити за покушения над магистрати заедно с Малък Йоско. Преди броени дни Пендака призна вината си и сключи сделка със спецпрокуратурата да лежи 4 години в панделата.

Световният и олимпийски шампион по вдигане на тежести Гълъбин Боевски изплува от нелегалност, за да даде показания по делото за бардака в столичния хотел "Шератон", научи "България Днес"! Процесът се точи на втора инстанция, след като на първа аверите на Боевски бяха оправдани. Неясно защо спецпрокуратурата нито обвини Боевски за вертепа,