НАСА откри три Супер Земи около близка звезда

https://www.24chasa.bg/novini/article/7455964 www.24chasa.bg
Кадър: Youtube/Entertainment News

НАСА обяви, че е открила цели три скалисти екзопланети около близка звезда. Откритието е на системата TESS, чийто сателит работи по-малко от година. Той обаче вече е засякъл трите "Супер Земи" около звездата HR 858.

Тя се намира на 104 светлинни години разстояние, като е с магнитуд на яркост 6. Това я прави видима с невъоръжено око, макар и да е една от най-бледите на небосклона и да е нужно доста ясно небе.

Разбира се, може да се види само звездата. Трите екзопланети около нея, макар и по-големи от Земята (затова са класифицирани като Супер Земи), ще останат далеч от възможностите и на повечето телескопи. Те могат да се наблюдават само от някои от най-мощните телескопи.

Данните показват, че самите планети обикалят твърде близо до звездата си. Това ги прави твърде горещи, за да може да оцелее какъвто и да е живот на тях.

За сега HR 858 става най-близката до Земята позната звезда, около която има скалисти екзопланети. TESS може да наблюдава и да засича планети около най-ярките звезди, докато телескопът Kepler се справяше само с по-далчените и бледи звезди. Затова очакванията на учените са, че чрез TESS те ще могат да открият още повече екзопланети.

Бременната годеница на световния шампион във Формула 1 за 2009 г. Дженсън Бътън - Британи Уорд, захвърли дрехите. Моделът на "Плейбой" засне специална фотосесия в чест на очакването на първата си рожба. Двамата с пилота ще станат родители през лятото. Малко преди появата на детето Британи застана пред обектива на известен моден фотограф.

Съпругата на Михаил Белчев - Кристина, събира семенца за култура, от които да покълнат млади певчески таланти. Пред столичната дирекция по култура певицата и актриса събра вчера младежи, за да разкрие тайните на класното пеене, видяха топпапараците на "България Днес". Бляскавата Кристина бе обградена от амбициозните младежи и уверено ги поведе

Млади художници използваха хубавото време днес преди обед за да потърсят вдъхновение за своите творби в центъра на София около църквата "Св.