Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на „Лидл България”: Служителите в магазините ни ще имат трети официален почивен ден

https://www.24chasa.bg/novini/article/7506554 www.24chasa.bg

В мащабно проучване чрез т.нар. "сляп тест" (blind test) 86% от участниците одобряват вкуса на собствените марки на Lidl и 82% потвърждават качеството им

Милена Драгийска управлява „Лидл България” от 2007 г., когато веригата стъпва на българския пазар. Започва кариерата си в Lidl Германия през 2002 г. като регионален мениджър продажби за регионите на Щутгарт и Карлсруе. После продължава професионалното си развитие в централата на Lidl, където отговаря за международни проекти на Lidl International.

- Г-жо Драгийска, само преди дни открихте два нови магазина в София и в тази връзка обявихте, че сте първата верига у нас с 3 официални почивни дни. Какво точно означава това?

- Допълнителният трети почивен ден всъщност се отнася за колегите в магазините. Знаете, в България сме свикнали, че с изключение на институциите почти всичко в сферата на търговията и услугите работи до късно, всяка събота и неделя, дори на официалните празници. Приемаме за даденост, че дори да се сетим за нещо важно, което сме забравили да купим на 1 януари например, отиваме и магазинът работи. И много хора, когато излязат извън страната, са изненадани, че вечер след 18 или 19 ч. магазините вече са затворили. Или пък че ако в петък не си си купил хляб, в събота и неделя трудно намираш откъде да си го купиш. Ситуацията у нас е доста по-различна.

През 2016 г. „Лидл България” първи в сектора обяви 25 декември за официален почивен ден. Предприехме следваща стъпка и отново сме

първата верига,

която обяви трети официален почивен ден за всички свои служители в търговската мрежа. От 2020 г. - освен на Коледа, 25 декември, и на Нова година, 1 януари, служителите в магазините на Lidl вече ще почиват и на още един официален празник – Великденската неделя.

На първо място, третият почивен ден за колегите в магазините е израз на нашата благодарност за тяхната неуморна ангажираност, както и възможност да отбележат със семействата си този повод. Това наше решение е само поредната стъпка от постоянните ни усилия да осигуряваме допълнителни възможности на нашите служители да се чувстват добре на работното си място и да подобряват

баланса между работа и личен живот.

Искрено вярвам, че нашите клиенти подкрепят подобна мярка, както и се надявам това да се превърне в коректна работодателска практика на пазара.

- Двата нови магазина в София, които открихте преди седмица, са доста различни и сравнително близо един до друг. Как подбирате локациите си и каква е стратегията, която стои зад разкриването на нови обекти?

- За нас е важно чрез мрежата от магазини да дадем възможност на всички потребители в града да се наслаждават на любимите си Lidl продукти и на нашите специални предложения, с характерното за Lidl оптимално съотношение качество-цена. Стремим се да осигуряваме удобни локации и да съобразяваме всеки обект със спецификите на различните райони.

Двата нови магазина, които отворихме на 10 юни, са пример именно в тази посока.

Магазинът на Сточна гара е проектиран така, че да осигурява повече пространство и удобство в този централен, гъсто населен район на столицата със сериозен трафик. Той е на две нива, като по този начин осигурява обширна търговска зала от близо 1500 кв. м и едновременно с това достатъчно паркоместа - 104, за максимално удобство на клиентите. Паркингът е разположен на първото ниво, където има ескалатори и асансьор за връзка с втория етаж. На второто ниво се намира търговската зала с прилежащата към нея пекарна за хляб и хлебни изделия, административните и социални помещения и зоната за прием на стоки.

Магазинът на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ №169 е създаден съобразно изискванията за магазини, които се помещават в супер централни градски части. Обектът е проектиран така, че да отговоря на нуждите на клиентите, без да натоварва допълнително градската среда в този столичен район. Новият магазин е удобна локация за ежедневно пазаруване на живущите и работещите в района. Въпреки че е с доста по-малка търговска площ - малко над 800 кв. м, пространството е организирано така, че да

дава прегледност

на презентираните разнообразни хранителни и нехранителни стоки, а пазаруването да е все така лесно и удобно, както във всички наши магазини. Скоро в близост ще се отвори и метростанция.

- Конкуренцията, особено в София, е много голяма. Все по-често виждаме магазини на различни вериги един срещу друг. Каква е вашата формула за привличане на клиенти и защо реално хората трябва да изберат вас?

- Свободният избор е нещо много важно днес, така че за нас е съществено да осигурим на потребителите възможност и алтернатива, отговаряща в най-голяма степен на това, което търсят. От стъпването си на пазара въведохме различен бизнес модел, който успешно съчетава световните практики и инструменти на бранда с локалната експертиза, превръщайки го в

наше конкурентно предимство.

За тези близо 9 години успяхме да се превърнем в предпочитан избор на хиляди клиенти всеки ден, които избират нас за своето ежедневно или седмично пазаруване.

Хората оценяват лесните и удобни локации, прегледната подредба на стоките, а също и добре подбрания и същевременно разнообразен асортимент от собствени марки на доказани производители и добре познати брандове, които ние предлагаме на характерното за Lidl оптимално съотношение качество-цена. Например нашите 800 кв. м в новооткрития ни магазин на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ са все пак по-щедра търговска площ от всички други търговски локации в близкия район.

Преди месец анонсирахме резултатите от мащабно вкусово проучване на наши продукти собствена марка, което реализирахме в партньорство с международната агенция за маркетингови проучвания и анализи IPSOS. Допитахме се до 4600 човека, които тестваха 199 наши продукта. Избрахме проучване от типа на т.нар. сляп тест (blind test), при който тестващите не виждат опаковките на продуктите и не разполагат с информация за марка или производител. Целта беше да се избегне влиянието, което брандът носи като предварително очакване. А резултатите бяха повече от впечатляващи - 86% от тествалите одобриха вкуса на собствените марки на Lidl и 82% потвърдиха качеството им. Те са безспорен знак, че собствените марки на Lidl не само

отговарят на очакванията

и вкуса на хората, но и че клиентите оценяват качеството, което предлагаме.

И ако трябва да обобщя, всеки ден работим усилено именно, за да даваме още повече причини и основание на потребителя да избере нас – от качеството и свежестта на продуктите, през бързото обслужване в удобни и чисти магазини, до социалните инициативи, които системно подкрепяме.

- Магазините ви в страната вече са 97, което означава, че съвсем скоро ще стигнете и до 100-тния. Докога ще продължи тази динамична експанзия?

- Факт е, че през последните няколко години Lidl осъществи амбициозна програма за стабилна експанзия в България. През 2018 г. отворихме 7 нови магазина, като с това общият брой магазини нарасна до 93. Плановете ни за 2019 г. са с

фокус по Черноморието и в София.

От началото на годината отвориха врати магазини в курортите Поморие и Св. св. Константин и Елена, само преди седмица - два нови магазина в София, а в следващите няколко седмици предстои и откриване в Царево.

За щастие пазарът се развива и отварянето на нови магазини е икономически обосновано. Демографското и общоикономическото развитие в редица населени места се променя. Има райони, които активно растат и стават все по-привлекателни за нашия бизнес, така че възможностите пред нас са достатъчно устойчиви.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

На дюнери и цигари кара през последно време режисьорът Нидал Алгафари, видяха топпапараците на "България Днес". Видимо наедрял от нездравословните закуски, Нидал бе изловен на улицата с поредната покупка на арабски сандвич. В другата ръка нагизденият в бяла риза бивш пиар стискаше димящ фас. Нездравословно!

Шеф-готвачът Дани Спартак не е изкусен майстор само в кухнята. Бива го и в механиката! Победителят от първия сезон на "Хелс Китчън" бе уловен от папараците на "България Днес" да поправя кола пред столичен ресторант. Спартак излезе директно от кухнята, като даже нямаше време да махне престилката си, с която забърква гурме ястията.

Част от ул.Иван Вазов, която в момента е в ремонт бе превърната в импровизиран тенис корт от група ентусиасти. Игрището се намира в непосредствена близост до къщата-музей на великият писател центъра на София. снимка: Мариа