Пилоти призоваха за по-добро обучение на техни колеги, които ще управляват "Боинг МАКС"

https://www.24chasa.bg/novini/article/7515074 www.24chasa.bg
Снимка: Ройтерс

Няколко пилоти, сред които и Челси Салънбъргър, пилотът-герой, който приводни самолет преди 10 години, без да се стигне до жертви, призоваха за по-добро обучение на техните колеги, които ще пилотират самолетите "Боинг 737 МАКС", когато полетите им бъдат възобновени, предаде Франс прес.

Самолетите от този модел бяха спрени след две катастрофи, отнели живота на 346 души, припомня БТА.

"Ясно е, че системата за стабилизиране на полета е била фатално дефектна и не е трябвало да бъде одобрена", заяви Салънбъргър.

Салънбъргър, известен като Сали, стана герой на гражданското въздухоплаване през януари 2009 г., когато приземи самолет с аварирали два двигателя в река Хъдзън и спаси всички пътници и екипаж, припомня Франс прес.

Пред подкомисията по авиация в Камарата на представителите на американския Конгрес Даниъл Кери, президент на влиятелния синдикат на американските пилоти, обвини "Боинг", че е бил нечестен в миналото и че не е предупредил пилотите за съществуването на системата.

Въпросът за обучението на пилотите бързо се оказа в центъра на дискусиите. Дали ще е достатъчно пилотите, които са с лиценз за пилотиране на самолети от предишните версии на "Боинг" 737, да се обучават сега само на таблети или да минават и през симулатор на полета. Последното решение ще отнеме време заради недостатъчно симулатори и ще струва по-скъпо. "Боинг" мисли, че обучението само чрез таблети е достатъчно.

Според Сали, който неотдавна извърши полет в симулатор, за да направи възстановка на инцидентите станали със самолети МАКС, пилотите трябва да "развият мускулна памет, за да са способни да реагират бързо и ефикасно на спешна ситуация". Той допълни, че четенето на инструкции от айПад изобщо не е достатъчно.

"Те ("Боинг") изобщо не ни казаха за съществуването на системата за стабилизиране на полета и следователно нямаше по-солидни тренировки на пилотите, които щяха да летят на 737 МАКС", каза пък Кери, който носеше пилотска униформа по време на изслушването в подкомисията. На нея присъства и семейството на млада жертва на една от катастрофите със самолети МАКС.

"Боинг" работи от няколко месеца за коригиране на системата за стабилизиране на полета, която беше набедена за отговорна за двете катастрофи - в Индонезия и в Етиопия. Компанията все още не е представила модификациите на системата, които да бъдат сертифицирани.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Аверът на сина на Йоско Костинбродския - Иван Йосифов, влиза в пандиза, научи "България Днес"! Петко Стоянов-Пендака е спряган като един от тарторите на банда за наркоразпространение и опити за покушения над магистрати заедно с Малък Йоско. Преди броени дни Пендака призна вината си и сключи сделка със спецпрокуратурата да лежи 4 години в панделата.

Световният и олимпийски шампион по вдигане на тежести Гълъбин Боевски изплува от нелегалност, за да даде показания по делото за бардака в столичния хотел "Шератон", научи "България Днес"! Процесът се точи на втора инстанция, след като на първа аверите на Боевски бяха оправдани. Неясно защо спецпрокуратурата нито обвини Боевски за вертепа,

Зрелищна възстановка на въоръжени комити, които слизат от планината, за да обявят свободата на Банско, а банскалии ги посрещат с народно веселие и цветя, беше акцентът на третия фестивален ден на Национален фестивал за народно творчество „Фолкорна магия“. Впечатляващата демонстрация беше дело на самодейците към НЧ „Никола Вапцаров 1894“ и