Откриха две близначки на Земята. Ако имат обитатели, ни виждат

https://www.24chasa.bg/novini/article/7515854 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Земята си има две нови близначки. Това са две екзопланети, на които потенциално би било възможно съществуването на живот.

Те се намират на сравнително малко разстояние от Слънчевата система. Като, разбира се, се има предвид представата за разстояния във Вселената.

Двете планети са разположени на 12 светлинни години от Слънчевата система и обикалят в орбита около червеното джудже Тийгарден, предаде vesti.bg.

Ако на тези две планети случайно има живот, то техните обитатели биха имали възможността да видят Земята, когато тя преминава пред слънчевия диск на нашата звезда.

Откритието е описано в направеното астрономическо проучване, подкрепено от университета в Гьотинген, Германия.

„Целта на проекта е да открием планети от земен тип, които обикалят около малки звезди в близост до Слънцето”, казва Луиджи Манчини, един от авторите на проучването.

Двете екзопланети, кръстени Тийгарден В и С, правят една пълна обиколка около своята звезда за съответно 4,9 и 11,4 дни.

Звездата Тийгарден, открита през 2003г., е червено джудже, най-разпространеният вид звездa в Млечния път.

Тийгарден е 10 пъти по-малка от Слънцето, 1500 пъти по-бледа, а температурата ѝ е около наполовина по-малка от тази на нашата звезда.

„Открихме двете планети след три години, прекарани в изследвания и проучвания. Използвахме техниката на Доплер, изследвайки промяната в радиалната скорост на Тийгарден В и С”, споделя Манчини.

„Тези две планети са може би едни от най-близките по структура до Земята, откривани до този момент”, добавя ученият.

„Тийгарден В например има най-голям коефициент на прилика със Земята от всичките над 4000 екзопланети, регистрирани досега.”

И двете планети, които обикалят около Тийгарден, се намират в обитаема зона, позната сред учените и като „Зона на Златокоска”, където температурата е подходяща за развитието на живот и съществуването на вода в течно състояние.

Бъдещите цели на учените са свързани с по-задълбоченото изследването на тези две планети и тяхното детайлно наблюдаване през едни от най-добрите земни телескопи.

„Ще се опитаме да разберем дали имат атмосфера и ще търсим наличието на молекули, които биха подсказали за евентуалното присъствие на живот

Куп интелектуалци на поклонението на бившия шеф на Народния Магдалена МИТКОВА снимки: Пламен Кодров Звездите на родната културна сцена изпратиха големия Павел Васев в последния му път. Стотици известни личности и приятели, сред които Вежди Рашидов, Теди Москов, Стефан Мавродиев, Параскева Джукелова, Антон Радичев и Жоро Мамалев,

Кадър с дъх на лято публикува плеймейтката Маги Бадер. Носителката на еротичната титла се пусна по бански, препичайки се на жарко слънце. И докато навън е мъгла и студ, то при Маги изглежда, сякаш че температурите са доста високи. Бадер крие засега къде е и с кого, но това не попречи на почитателите й да отбележат, че изглежда много секси

Бившето гадже на Луна пропя. Здравенякът Горан се прекръсти на Горджано, за да впечатли изпълнителката с кратко парче. "Горане, благодаря ти за тази серенада! За жеста много мило, но нещо не ти се е получило. Не разбрах целта ти - да ме впечатлиш или да ме изплашиш. Да не си станал талибан или си прекалил отново с дозата!