Чуждите търговци на дребно губят позиции на китайския пазар

https://www.24chasa.bg/novini/article/7521837 www.24chasa.bg
СНИМКА: http://bulgarian.cri.cn

Френската верига супермаркети „Carrefour" е поредният чуждестранен търговец, който се оттегля от Китай или продава бизнеса си на местни компании, защото продължава да губи позиции на бързо променящия се и все по-конкурентен китайски пазар, информира Радио "Китай".

Проблемите с продажбите, с които се сблъскват чуждите търговци на дребно, са знак, че те губят надмощието си на китайския пазар, тъй като местните конкуренти се увеличават, което подчертава необходимостта да преосмислят своите стратегии, твърдят анализатори.

„Carrefour Nederland BV" се съгласи да продаде 80% от акциите си в Китай на „Suning International Group Co" за 4,8 милиона юана (698 милиона щатски долара), според данни на Шънджънската фондова борса от събота. Транзакцията се очаква да бъде завършена до края на тази година, заявиха от китайския офис на френската верига, която има 210 хипермаркета и 24 по-малки магазина в Китай. Но миналата година продажбите им отбелязаха рязък спад, като намаляха с почти 10% на годишна база до 3,6 милиарда евро.

Продажбите на мажоритарния дял на китайския „Carrefour" последваха някои от световноизвестните супермаркети, като британския „Tesco" и южнокорейския „Lotte Mart", които се оттеглиха от Китай, а други потърсиха партньорство с местни компании, като „Walmart", който през 2018 г. се обедини с китайския интернет гигант Tencent.

Проблемите на чуждестранните търговци в Китай са следствие от това, че не успяват да пригодят бизнес стратегиите си към бързо променящите се тенденции на китайския пазар, където потребителите вече предпочитат да пазаруват от онлайн платформите, вместо традиционните магазини, твърди Лян Джънпън, който е старши експерт в индустрията.

Онлайн продажбите в Китай се увеличиха с 25,4% на годишна база и достигнаха 7 трилиона юана през 2018 г., което е 45,2% от общите продажби на потребителски стоки в страната за годината, сочат данни на китайското търговско министерство.

„Китай е все по-отворен за чуждестранните компании, но те трябва да се адаптират към китайския пазар, нуждите на потребителите и конкуренцията", подчертава Лу Джънуан, който е основател на консултантска компания в Шанхай. В същото време той отбелязва, че има огромен потенциал за чуждите компании, особено в сферата на високите технологии.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Изключително тежки работни дни има певицата Лилана. Изпълнителката, която от дълго време е извън светлините на прожекторите, бе заловена от топпапараците на "България Днес" да пазарува. За минути Лилана влезе в супермаркет, откъдето си взе здравословно мляко и кола, след което изхвърча с бърза крачка.

На пазар за гримове се впусна устатият коафьор Валентин Кулагин, видя "България Днес". Участникът във „ВИП брадър“ изпробва качествата на различни четки и мазила за украса на женските лица и видимо остана доволен от продукцията. Гримьорът, който казва, че Бог и майка му са го дарили с невероятен ген и няма нужда от почти нищо,

Една от най-известните двойки в италианския футбол Кевин-Принс Боатенг и Мелиса Сата се събра. Двамата официално решиха да дадат още един шанс на брака си. Те подновиха отношенията си след около година раздяла. И изглежда са преоткрили любовта. Бившият футболист на "Милан" и "Барселона" не спира да ухажва моделката дори в социалните мрежи.