Чуждите търговци на дребно губят позиции на китайския пазар

https://www.24chasa.bg/novini/article/7521837 www.24chasa.bg
СНИМКА: http://bulgarian.cri.cn

Френската верига супермаркети „Carrefour" е поредният чуждестранен търговец, който се оттегля от Китай или продава бизнеса си на местни компании, защото продължава да губи позиции на бързо променящия се и все по-конкурентен китайски пазар, информира Радио "Китай".

Проблемите с продажбите, с които се сблъскват чуждите търговци на дребно, са знак, че те губят надмощието си на китайския пазар, тъй като местните конкуренти се увеличават, което подчертава необходимостта да преосмислят своите стратегии, твърдят анализатори.

„Carrefour Nederland BV" се съгласи да продаде 80% от акциите си в Китай на „Suning International Group Co" за 4,8 милиона юана (698 милиона щатски долара), според данни на Шънджънската фондова борса от събота. Транзакцията се очаква да бъде завършена до края на тази година, заявиха от китайския офис на френската верига, която има 210 хипермаркета и 24 по-малки магазина в Китай. Но миналата година продажбите им отбелязаха рязък спад, като намаляха с почти 10% на годишна база до 3,6 милиарда евро.

Продажбите на мажоритарния дял на китайския „Carrefour" последваха някои от световноизвестните супермаркети, като британския „Tesco" и южнокорейския „Lotte Mart", които се оттеглиха от Китай, а други потърсиха партньорство с местни компании, като „Walmart", който през 2018 г. се обедини с китайския интернет гигант Tencent.

Проблемите на чуждестранните търговци в Китай са следствие от това, че не успяват да пригодят бизнес стратегиите си към бързо променящите се тенденции на китайския пазар, където потребителите вече предпочитат да пазаруват от онлайн платформите, вместо традиционните магазини, твърди Лян Джънпън, който е старши експерт в индустрията.

Онлайн продажбите в Китай се увеличиха с 25,4% на годишна база и достигнаха 7 трилиона юана през 2018 г., което е 45,2% от общите продажби на потребителски стоки в страната за годината, сочат данни на китайското търговско министерство.

„Китай е все по-отворен за чуждестранните компании, но те трябва да се адаптират към китайския пазар, нуждите на потребителите и конкуренцията", подчертава Лу Джънуан, който е основател на консултантска компания в Шанхай. В същото време той отбелязва, че има огромен потенциал за чуждите компании, особено в сферата на високите технологии.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Тя винаги е била неудобна, а търсенето й занимание самотно КОЙ Е ТОЙ Журналистът Павел Владимиров ще бъде водещ на най-новия уеб сериал у нас. "Скритата истина" ще търси отговори на редица обществени проблеми основно чрез скечове и шеги, а първият епизод, който е посветен на убития в катастрофа навръх Великден телевизионен водещ Милен Цветков

Данна стана на 16 г., направи синьо парти Чисто нова песен получи най-малката фолкпевица у нас. Данна беше възнаградена с подаръка за 16-ия си рожден ден, след като принудително беше в тримесечно творческо затишие заради коронавируса. Това е първата й самостоятелна песен, откакто започна да гради кариера. Досега тя имаше няколко дуета

Предлагат кумуване и бой в края на тържеството "Срам те е от твоите роднини, а се налага да се ожениш. Обади ми се, ще ги заместим". Така започва обява в социалните мрежи, която се превърна в хит напоследък. Предприемчива дама Николина Георгиева предлага нестандартната услуга да е гост под наем на сватба срещу заплащане