Чуждите търговци на дребно губят позиции на китайския пазар

https://www.24chasa.bg/novini/article/7521837 www.24chasa.bg
СНИМКА: http://bulgarian.cri.cn

Френската верига супермаркети „Carrefour" е поредният чуждестранен търговец, който се оттегля от Китай или продава бизнеса си на местни компании, защото продължава да губи позиции на бързо променящия се и все по-конкурентен китайски пазар, информира Радио "Китай".

Проблемите с продажбите, с които се сблъскват чуждите търговци на дребно, са знак, че те губят надмощието си на китайския пазар, тъй като местните конкуренти се увеличават, което подчертава необходимостта да преосмислят своите стратегии, твърдят анализатори.

„Carrefour Nederland BV" се съгласи да продаде 80% от акциите си в Китай на „Suning International Group Co" за 4,8 милиона юана (698 милиона щатски долара), според данни на Шънджънската фондова борса от събота. Транзакцията се очаква да бъде завършена до края на тази година, заявиха от китайския офис на френската верига, която има 210 хипермаркета и 24 по-малки магазина в Китай. Но миналата година продажбите им отбелязаха рязък спад, като намаляха с почти 10% на годишна база до 3,6 милиарда евро.

Продажбите на мажоритарния дял на китайския „Carrefour" последваха някои от световноизвестните супермаркети, като британския „Tesco" и южнокорейския „Lotte Mart", които се оттеглиха от Китай, а други потърсиха партньорство с местни компании, като „Walmart", който през 2018 г. се обедини с китайския интернет гигант Tencent.

Проблемите на чуждестранните търговци в Китай са следствие от това, че не успяват да пригодят бизнес стратегиите си към бързо променящите се тенденции на китайския пазар, където потребителите вече предпочитат да пазаруват от онлайн платформите, вместо традиционните магазини, твърди Лян Джънпън, който е старши експерт в индустрията.

Онлайн продажбите в Китай се увеличиха с 25,4% на годишна база и достигнаха 7 трилиона юана през 2018 г., което е 45,2% от общите продажби на потребителски стоки в страната за годината, сочат данни на китайското търговско министерство.

„Китай е все по-отворен за чуждестранните компании, но те трябва да се адаптират към китайския пазар, нуждите на потребителите и конкуренцията", подчертава Лу Джънуан, който е основател на консултантска компания в Шанхай. В същото време той отбелязва, че има огромен потенциал за чуждите компании, особено в сферата на високите технологии.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Куп интелектуалци на поклонението на бившия шеф на Народния Магдалена МИТКОВА снимки: Пламен Кодров Звездите на родната културна сцена изпратиха големия Павел Васев в последния му път. Стотици известни личности и приятели, сред които Вежди Рашидов, Теди Москов, Стефан Мавродиев, Параскева Джукелова, Антон Радичев и Жоро Мамалев,

Кадър с дъх на лято публикува плеймейтката Маги Бадер. Носителката на еротичната титла се пусна по бански, препичайки се на жарко слънце. И докато навън е мъгла и студ, то при Маги изглежда, сякаш че температурите са доста високи. Бадер крие засега къде е и с кого, но това не попречи на почитателите й да отбележат, че изглежда много секси

Бившето гадже на Луна пропя. Здравенякът Горан се прекръсти на Горджано, за да впечатли изпълнителката с кратко парче. "Горане, благодаря ти за тази серенада! За жеста много мило, но нещо не ти се е получило. Не разбрах целта ти - да ме впечатлиш или да ме изплашиш. Да не си станал талибан или си прекалил отново с дозата!