Чуждите търговци на дребно губят позиции на китайския пазар

https://www.24chasa.bg/novini/article/7521837 www.24chasa.bg
СНИМКА: http://bulgarian.cri.cn

Френската верига супермаркети „Carrefour" е поредният чуждестранен търговец, който се оттегля от Китай или продава бизнеса си на местни компании, защото продължава да губи позиции на бързо променящия се и все по-конкурентен китайски пазар, информира Радио "Китай".

Проблемите с продажбите, с които се сблъскват чуждите търговци на дребно, са знак, че те губят надмощието си на китайския пазар, тъй като местните конкуренти се увеличават, което подчертава необходимостта да преосмислят своите стратегии, твърдят анализатори.

„Carrefour Nederland BV" се съгласи да продаде 80% от акциите си в Китай на „Suning International Group Co" за 4,8 милиона юана (698 милиона щатски долара), според данни на Шънджънската фондова борса от събота. Транзакцията се очаква да бъде завършена до края на тази година, заявиха от китайския офис на френската верига, която има 210 хипермаркета и 24 по-малки магазина в Китай. Но миналата година продажбите им отбелязаха рязък спад, като намаляха с почти 10% на годишна база до 3,6 милиарда евро.

Продажбите на мажоритарния дял на китайския „Carrefour" последваха някои от световноизвестните супермаркети, като британския „Tesco" и южнокорейския „Lotte Mart", които се оттеглиха от Китай, а други потърсиха партньорство с местни компании, като „Walmart", който през 2018 г. се обедини с китайския интернет гигант Tencent.

Проблемите на чуждестранните търговци в Китай са следствие от това, че не успяват да пригодят бизнес стратегиите си към бързо променящите се тенденции на китайския пазар, където потребителите вече предпочитат да пазаруват от онлайн платформите, вместо традиционните магазини, твърди Лян Джънпън, който е старши експерт в индустрията.

Онлайн продажбите в Китай се увеличиха с 25,4% на годишна база и достигнаха 7 трилиона юана през 2018 г., което е 45,2% от общите продажби на потребителски стоки в страната за годината, сочат данни на китайското търговско министерство.

„Китай е все по-отворен за чуждестранните компании, но те трябва да се адаптират към китайския пазар, нуждите на потребителите и конкуренцията", подчертава Лу Джънуан, който е основател на консултантска компания в Шанхай. В същото време той отбелязва, че има огромен потенциал за чуждите компании, особено в сферата на високите технологии.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Дори и на години, българките са най-красиви Лили АНГЕЛОВА Най-красивите баби в света са българки! Това са Силвия Домозетска и Стефи Стаменова. Силвия е журналист, продуцент и водещ на радио- и тв програми в Благоевград, на 51 години, а Стефи се окичи с лентата Мисис Баба на Балканите. "Щастлива съм с титлата

Бившият министър и настоящ партиен лидер Петър Москов опъна здраво нервите на МВР. Десният водач паркира безцеремонно джипа си под носа на институцията, точно на забранения ъгъл на улицата, видяха топпапараците на "България Днес". Ексздравният шеф не се притесни от близкото присъствие на куп униформени и хукна да си купува храна за вкъщи

Актрисата Виолета Марковска заприлича на истински ескимос, видяха папараците на "България Днес". Мария Чеканова от сериала "Столичани в повече" отиде до магазина сгушена в дебело зимно яке, а повече от половината й лице бе закрито от вълнен топъл шал. Екипирана от главата, но не и до петите. Актрисата бе забравила да закопчае ботите си и