Вижте победителите в наградите за "Икономика на светло" на АИКБ (Снимки)

https://www.24chasa.bg/novini/article/7537943 www.24chasa.bg
СНИМКИ: Десислава Кулелиева

Призовете бяха връчени в 3 категории

Всички бюджетни разходи ще бъдат достъпни за гражданите

Асоциацията на индустриалния капитал връчи наградите за "Икономика на светло" на официална церемония в София. На нея бяха представени и данните от индекса за размерите и обхвата на сенчестия бизнес в България.

От 3 до 5 години, ако продължаваме да работим упорито ще достигнем средноевропейските нива за икономика на светло. Не трябва това да звучи невероятно. По отношение на ДДС, акцизи вече сме над средноевропейските. Това заяви председателят на АИКБ Васил Велев при представянето на данните от изследването.

"Специален поздрав на АИКБ за тази традиция и индекс, който поддържат. Това ни позволява да следим процесите на изсветляване на икономиката. Това не е лесна работа - не е като да се брой очевидното, опитваме се да изчисляваме нещо, което по дефиниция се крие. Поздравление, че методът е базиран на обективни показатели. Няма как да не съм радостен от продължаващите изсветляващи процеси. Време е да развием в бизнеса усещане за екология, че в средата, която работим, трябва да я пазим. Като говорим за изсветляване, държавата също трябва да дава пример в тази посока", заяви вицепремиерът Томислав Дончев по време на церемонията.

Вицепремиерът подчерта, че всяка инициатива, която прави държавното управление по-разбираемо за гражданите, трябва да бъде решително подкрепяна.

"Всички проекти с европейско финансиране без старата селска програма, сега се надявам в рамките на следващата година същите стандарти, в които всеки инвестиционен разход е ясно колко струва, къде се е случил да бъде достъпен за гражданите. Съвсем скоро ще бъде приложено същото и по отношение на всички бюджетни разходи, с което ще бъдем една от първите държави в Европа", акцентира Дончев.

Призовете за "Икономика на светло" се връчиха в 3 категории. Призът за нормативен акт или административна практика, довели до ограничаване на сивата икономика и подобряване на бизнес средата беше присъден на депутата от "Обединени патриоти" Християн Митев. Призът му беше връчен от кметът на София Йорданка Фандъкова и социалният министър Бисер Петков.

Изпълнителната агенция "Главна инспекция по труда" получи наградата за личност или организация, допринесли за ограничаване на превенция на неформалната икономика посредством активна позиция. Призът беше връчен от вицепремиерът Томислав Дончев на шефа на агенцията Румяна Михайлова.

Победителят в категория за журналист или медия, допринесли за промяна на обществените нагласи за нетърпимост към неформалната икономика е българската редакция на "Дойче веле", а призът беше връчен от председателя на Надзорния съвет на "Асарел Медет" Димитър Цоцорков.

Сред номинираните институции за призовете в категория за нормативен акт или практика бяха НАП, Министерството на туризма и Комисията по правни въпроси в парламента.

За личност или организация номинирани бяха Института за пазарна икономика, Мехти Меликов от Министерството на културата и Николай Петков от НАП.

В третата категория за журналист или медия претенденти бяха Георги Георгиев от Нова телевизия, Нели Петкова от Би Ти Ви и от Блумбърг, Живка Попатанасова и Христо Николов.

  

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Гледачите в столичния зоопарк вземат дезинфекциращ душ преди влизане при прасетата. Мярката е заради разпространяващата се африканска чума на територията на нашата страна. Въпреки че заразата все още не е достигнала Софийско, в зоологическата градина вземат мерки, за да опазят здравето на животните.

Дениз и Елица са секси морските патрули на "България Днес" Снимки: Ивайло ПЕТРОВ www.ivaylopetrovphotography.eu Черната и русата! Не една, а две горещи спасителки на плажа бдят за спокойствието на народа. И особено за мъжката част. Дениз Хайрула и Елица Младенова са секси морските патрули на "България Днес",

10 лева броят фетишисти, за да си купят носени и непрани дамски гащи. Ароматният бизнес набира популярност в платформите за онлайн търговия, а скандалните обяви зачестяват през последните месеци. "Гащичките ми са напоени със соковете ми и са с неустоимо възбуждащ аромат", гласи една от най-провокативните реклами,