София, Пловдив, Стара Загора и Бургас с най-голям потенциал за завод за коли

https://www.24chasa.bg/novini/article/7604995 www.24chasa.bg
СНИМКА: Pixabay

Четири района у нас са с най-голям потенциал за изграждането на завод за автомобили. Това сочат анализите на Агенцията по инвестиции, след като преди дни премиерът Бойко Борисов изрази увереност, че дори „Фолксваген” да не инвестират в страната ни, все пак завод за коли ще има.

Най-добри възможности за изграждането на завод, който да произвежда автомобили, има в районите на София, Пловдив, Стара Загора и Бургас, предава bTV.

В тези райони, според експертните оценки, инвеститорите могат да открият предимства като бърз достъп до магистрали, до жп инфраструктура и достатъчно квалифицирани кадри.

В същото време интересът към производството и на различни авточасти у нас продължава да расте.

До преди няколко месеца край Ихтиман се произвеждаха части за автомобилната индустрия. Производителят обаче се оттегли. С днешна дата две нови компании проявявят инвеститорски интерес.

През септември ще стане ясно дали производството за авто индустрията край Ихтиман ще бъде възстановено и затворената сега фабрика – ще проработи. Нови инвеститори вече са се срещали с местната власт и сега правят оценки дали да открият цех за производство на тапицерии.

През есента се очаква работа да започнат и няколко нови производства – за фарове, спирачни системи и кабели. Те се намират край Пловдив, Ловеч и Плевен – като очакванията са за близо 4000 работни места и значителен обем инвестиции.

Премиерът, който е уверен, че може да произвеждаме не само части, но и цели автомобили, преди дни обяви, че проблем пред икономиката ни е липсата на работна ръка.

Експертите обаче се сигурни, че ако у нас влезе голям завод за автомобили, няма да има проблем с кадрите.

„Когато има разпознаваем бранд, в нашия случаи инвеститор, който предлага предизвикателна работа в международна среда. Имаме сериозна възможност да привлечем и хората, които работят зад граница – българите, които са извън България”, коментира Стамен Янев от Агенцията за инвестиции.

Общият европейски пазар и ниските данъци са сред конкурентните предимства, на които разчитаме, за да привлечем голям инвеститор в автоиндустрията.

„Има стратегическа локация, има ниски оперативни разходи, предоставя възможност за добра логистика чрез осигурени пъна жп и пътна инфраструктура, да не говорим за политическата и икономическа стабилност в България”, каза още Янев.

Статистиката отчита още, че натрупаните инвестиции в производството на превозни средства, където частите за коли са основна част, достигат до 340 млн. евро. Близо 90% от автомобилите, които се движат в Европа имат части, произведени у нас.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Бизнесмен и приятелката му оковани с железа и изхвърлени живи в река Камчия заради дълг към Краля на скрапа Невърнат дълг от едва 30 хиляди лева става причина за отвличане и последвало жестоко убийство в стила на италианската мафия на бизнесмена Венцислав Евтимов и неговата секретарка и интимна приятелка Димитринка Пекова.

Убитите нямат роднинска връзка Откритите дрехи в бидоните са евтини, произведени са преди 4-5 години Шивашки цехове и пазари са на мушката на криминалисти, разследващи двата разчленени трупа край Негован, научи "България Днес". Вече седмица от полицията не могат да разкрият самоличността на телата, намерени натъпкани в бидони край водоема на

Тирове със стоки минавали границата само на хартия заради схеми с ДДС Дело за митнически далавери през ГКПП "Кардам" от 2009 г. изискано от спецобвинението Далавери с фиктивен износ на зърно и брашно през ГКПП "Кардам" отпреди 10 години се нищят по делото срещу Миню Стайков! Към разследването срещу алкохолния бос за данъчни престъпления е изискан