София, Пловдив, Стара Загора и Бургас с най-голям потенциал за завод за коли

https://www.24chasa.bg/novini/article/7604995 www.24chasa.bg
СНИМКА: Pixabay

Четири района у нас са с най-голям потенциал за изграждането на завод за автомобили. Това сочат анализите на Агенцията по инвестиции, след като преди дни премиерът Бойко Борисов изрази увереност, че дори „Фолксваген” да не инвестират в страната ни, все пак завод за коли ще има.

Най-добри възможности за изграждането на завод, който да произвежда автомобили, има в районите на София, Пловдив, Стара Загора и Бургас, предава bTV.

В тези райони, според експертните оценки, инвеститорите могат да открият предимства като бърз достъп до магистрали, до жп инфраструктура и достатъчно квалифицирани кадри.

В същото време интересът към производството и на различни авточасти у нас продължава да расте.

До преди няколко месеца край Ихтиман се произвеждаха части за автомобилната индустрия. Производителят обаче се оттегли. С днешна дата две нови компании проявявят инвеститорски интерес.

През септември ще стане ясно дали производството за авто индустрията край Ихтиман ще бъде възстановено и затворената сега фабрика – ще проработи. Нови инвеститори вече са се срещали с местната власт и сега правят оценки дали да открият цех за производство на тапицерии.

През есента се очаква работа да започнат и няколко нови производства – за фарове, спирачни системи и кабели. Те се намират край Пловдив, Ловеч и Плевен – като очакванията са за близо 4000 работни места и значителен обем инвестиции.

Премиерът, който е уверен, че може да произвеждаме не само части, но и цели автомобили, преди дни обяви, че проблем пред икономиката ни е липсата на работна ръка.

Експертите обаче се сигурни, че ако у нас влезе голям завод за автомобили, няма да има проблем с кадрите.

„Когато има разпознаваем бранд, в нашия случаи инвеститор, който предлага предизвикателна работа в международна среда. Имаме сериозна възможност да привлечем и хората, които работят зад граница – българите, които са извън България”, коментира Стамен Янев от Агенцията за инвестиции.

Общият европейски пазар и ниските данъци са сред конкурентните предимства, на които разчитаме, за да привлечем голям инвеститор в автоиндустрията.

„Има стратегическа локация, има ниски оперативни разходи, предоставя възможност за добра логистика чрез осигурени пъна жп и пътна инфраструктура, да не говорим за политическата и икономическа стабилност в България”, каза още Янев.

Статистиката отчита още, че натрупаните инвестиции в производството на превозни средства, където частите за коли са основна част, достигат до 340 млн. евро. Близо 90% от автомобилите, които се движат в Европа имат части, произведени у нас.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Индианец от племето команчи. Така ще се впише на преброяването на населението догодина проф. Петър Иванов, който преди близо десетилетие се определи като марсианец. Русенският писател и общественик отново силно критикува методите на преброяването, като го определя като "скъпо и ненужно". Затова и със самоопределянето като индианец показва своя

Наталия Сименова може и да е изпълнена с "Море от любов" в себе си, но на пътя явно блондинката си е за цяло "Море от наказания". Тв водещата бе засечена от "България Днес" да говори по телефона, докато шофира мощния си скъпарски джип. Наред с това има проблем с левия фар, чиято крушка е изгоряла. И това бяха видимите нарушения. Наталке, не така

Хващат семействата на елита с дрога, проститутки и алкохол Надя Панкова Човек не си избира роднините. Това е единствената утеха на много от българските популярни лица от властта, сцената и спорта, щом стане дума за семействата им. Масово едни от най-успелите у нас (а и не само) имат кръвна връзка с черна овца