София, Пловдив, Стара Загора и Бургас с най-голям потенциал за завод за коли

https://www.24chasa.bg/novini/article/7604995 www.24chasa.bg
СНИМКА: Pixabay

Четири района у нас са с най-голям потенциал за изграждането на завод за автомобили. Това сочат анализите на Агенцията по инвестиции, след като преди дни премиерът Бойко Борисов изрази увереност, че дори „Фолксваген” да не инвестират в страната ни, все пак завод за коли ще има.

Най-добри възможности за изграждането на завод, който да произвежда автомобили, има в районите на София, Пловдив, Стара Загора и Бургас, предава bTV.

В тези райони, според експертните оценки, инвеститорите могат да открият предимства като бърз достъп до магистрали, до жп инфраструктура и достатъчно квалифицирани кадри.

В същото време интересът към производството и на различни авточасти у нас продължава да расте.

До преди няколко месеца край Ихтиман се произвеждаха части за автомобилната индустрия. Производителят обаче се оттегли. С днешна дата две нови компании проявявят инвеститорски интерес.

През септември ще стане ясно дали производството за авто индустрията край Ихтиман ще бъде възстановено и затворената сега фабрика – ще проработи. Нови инвеститори вече са се срещали с местната власт и сега правят оценки дали да открият цех за производство на тапицерии.

През есента се очаква работа да започнат и няколко нови производства – за фарове, спирачни системи и кабели. Те се намират край Пловдив, Ловеч и Плевен – като очакванията са за близо 4000 работни места и значителен обем инвестиции.

Премиерът, който е уверен, че може да произвеждаме не само части, но и цели автомобили, преди дни обяви, че проблем пред икономиката ни е липсата на работна ръка.

Експертите обаче се сигурни, че ако у нас влезе голям завод за автомобили, няма да има проблем с кадрите.

„Когато има разпознаваем бранд, в нашия случаи инвеститор, който предлага предизвикателна работа в международна среда. Имаме сериозна възможност да привлечем и хората, които работят зад граница – българите, които са извън България”, коментира Стамен Янев от Агенцията за инвестиции.

Общият европейски пазар и ниските данъци са сред конкурентните предимства, на които разчитаме, за да привлечем голям инвеститор в автоиндустрията.

„Има стратегическа локация, има ниски оперативни разходи, предоставя възможност за добра логистика чрез осигурени пъна жп и пътна инфраструктура, да не говорим за политическата и икономическа стабилност в България”, каза още Янев.

Статистиката отчита още, че натрупаните инвестиции в производството на превозни средства, където частите за коли са основна част, достигат до 340 млн. евро. Близо 90% от автомобилите, които се движат в Европа имат части, произведени у нас.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Сертификатът на Цончо Родев се пази в музея КОЯ Е ТЯ Д-р Мариана Кръстева е родена през 1963 г. Завършва история в Софийския университет. Започва работа във Военноморския музей във Варна през 1994 г., като през 2007 г. става негов директор. В началото на август се навършиха 60 години от началото на подводната археология в България.

Химическата кастрация като наказание за сексуално насилие и педофилия стана обсъждана тема през последните дни. След бруталното убийство и блудство над 7-годишната Кристин от 21-годишния Мартин Трифонов в сливенското село Сотиря от ВМРО предложиха и у нас химическата кастрация да бъде наказание за извергите.

Обезглавена е Пастирката в Русе! Емблематичната статуя, която се намира в Парка на младежта в дунавската столица, е грозно поругана, алармираха пред "България Днес" будни граждани. От монумента са отчупени части, а грозната гледка е факт повече от месец, като досега не са взети мерки за облагородяване на мястото.