Инженер отказал да поправи самолета, с който загина Сала: Не беше годен за полет

https://www.24chasa.bg/novini/article/7607898 www.24chasa.bg
Емилиано Сала СНИМКИ: Ройтерс

Самолетът, с който загинаха футболистът Емилиано Сала и пилотът, давал толкова грешки, че инженер отказал да го поправи. "Не беше годен за полет", коментира той.

Собственикът на летище, където е бил "Пайпър ПА-46 Малибу", Хъмфри Пенни разкрива, че машината е имала "редица проблеми". Задържаният за непредумишлено убийство Дейвид Хендерсън, за който първоначално се смяташе, че е загиналият пилот, пък не бил доволен от поддръжката, пише "Дейли мейл". Първоначално той е трябвало да изпълни полета, но се отказва и 11 часа преди излитането прехвърля ангажимента си на Дейвид Ибстън.

Пенни, който също е лицензиран инженер, е бил потърсен за второ мнение за инцидента с "Пайпър ПА-46 Малибу" още през лятото. Той коментира случая едва вчера, след като разследващите публикуваха доклад, който разкрива, че аржентинският нападател и пилотът са били отровени от високи нива въглероден оксид, още преди да катастрофират.

Инженер отказал да поправи самолета, с който загина Сала: Не беше годен за полет

"Случилото се е толкова тъжно и трагично. Имахме сериозни опасения относно състоянието на самолета, когато го гледахме преди година. Имаше толкова проблеми по него", заявява Хъмфри Пенни.

Припомняйки си проверката на самолета, Пенни казва: "Боже, това е ужасно. Има много за правене". "Хидравличният мотор беше под всякаква критика. Капаците, системата за самоуправление и тази против замръзване не работеха, а имаше и куп други проблеми", спомня си той.

"Списъкът с нещата, които трябваше да се направят по самолета, беше много дълъг и трябваше да се даде огромна сума пари за това - между 14 000 и 20 000 паунда", добавя Пенни.

"Не беше годен за полет и то с пътник. Най-много на кратка дистанция, за да бъде закаран на поправка", каза още той. "Самолетът беше тук за сравнително кратък период и след това бе пратен до друга организация за препоръки за работата по него. Не мога да коментирам какво е свършено оттам нататък".

Летателната машина след това е преместена в авиобаза в Гейнсбъро, Линкълншир, Великобритания.

"Не мога да коментирам дали поддръжката е направена правилно и дали всичко е поправено, но самолетът трябваше да мине годишен технически преглед края на годината", каза още Пенни.

За новите данни за отравянето на Емилиано Сала и пилота Дейвид Ибстън инженерът коментира, че е изненадан и че дори миниатюрна дупчица в ауспуха на самолета може да причини изтичане на въглероден оксид и навлизането му в кабината.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Йордан Лечков в момента се е отдал изцяло на работата си кметска кампания, обяви самият той пред "България Днес". Футболните дела няма да го занимават до края на изборите, дори да има балотаж в Сливен. "Не ме занимавайте с футбола сега, нещата се успокоиха. В кампания съм, нека да мине", заяви Лече. Сега героят от САЩ '94 иска да зарови

Григор Димитров избра нетрадиционен начин да се надъха преди своя мач от II кръг на турнира във Виена (Ав). Тази вечер той излиза срещу италианската звезда Матео Беретини, а ден по-рано посети най-старата конна академия на света. Гришо беше придружаван от физиотерапевта Кейси Кордиал. Училището за дресиране на коне е създадено преди близо пет века

Бившият защитник на ЦСКА-София Божидар Чорбаджийски попадна в идеалния отбор на 13-ия кръг. Класацията на най-добрите 11 се прави от местната Професионална футболна лига. Чорбаджийски заслужи място в елитното подреждане заради доброто си представяне при успеха на неговия ФКСБ с 2:1 като гост на "Киндия" (Търговище)