Китайски учени откриха начин да контролират сгъването на графена на атомно ниво

https://www.24chasa.bg/novini/article/7644076 www.24chasa.bg
Снимка: bulgarian.cri.cn

Китайски учени откриха начин да контролират сгъването на графена с висока точност на атомно ниво. Резултатите от тяхното проучване бяха публикувани в петък в сп. „Science", цитирано от "Радио Китай".

Ръководеният от проф. Гао Хундзюн екип от Института по физика към Китайската академия на науките показа, че могат ефективно да конвертират графенови нанофрагменти в сложни наноструктури. Един от пробивите в технологията е, че тя позволява на учените да контролират графеновите форми на атомно ниво, заяви пред медии Ду Чъсюан, член на екипа изследователи, добавяйки, че в предишни експерименти сгъването се е получавало случайно. „След сгъването на лист графен, новият вид двуизмерен материал вероятно ще бъде свръхпроводим и магнитен, което ще е от полза за квантовата електроника", каза проф. Гао.

Графенът е най-тънкото и силно съединения, известно до момента на човечеството, което се използва широко при производството на електронни компоненти, био, химични и магнитни сензори като слънчевите батерии.

Бившата забивка на звездата на "Ювентус" Пауло Дибала - Джиневра Ламбручи, отново е щастлива в обятията на футболист. От известно време тя е с младия нападател на "Рома" Мирко Антонучи, който в момента играе под наем във "Витория" (Сетубал). Връзката им се развива мълниеносно. Двамата са заедно от няколко месеца, но вече са сгодени