Китайски учени откриха начин да контролират сгъването на графена на атомно ниво

https://www.24chasa.bg/novini/article/7644076 www.24chasa.bg
Снимка: bulgarian.cri.cn

Китайски учени откриха начин да контролират сгъването на графена с висока точност на атомно ниво. Резултатите от тяхното проучване бяха публикувани в петък в сп. „Science", цитирано от "Радио Китай".

Ръководеният от проф. Гао Хундзюн екип от Института по физика към Китайската академия на науките показа, че могат ефективно да конвертират графенови нанофрагменти в сложни наноструктури. Един от пробивите в технологията е, че тя позволява на учените да контролират графеновите форми на атомно ниво, заяви пред медии Ду Чъсюан, член на екипа изследователи, добавяйки, че в предишни експерименти сгъването се е получавало случайно. „След сгъването на лист графен, новият вид двуизмерен материал вероятно ще бъде свръхпроводим и магнитен, което ще е от полза за квантовата електроника", каза проф. Гао.

Графенът е най-тънкото и силно съединения, известно до момента на човечеството, което се използва широко при производството на електронни компоненти, био, химични и магнитни сензори като слънчевите батерии.

Видимо угрижена, Деси Банова обядва със своя близка приятелка, видяха зорките папараци на "България Днес". За неангажиращата среща бившата синоптичка залага на дантелена черна рокля, която синхронизира идеално с дългите й руси коси. Впечатление прави червеният конец против уроки, който Деси е вързала на лявата си ръка.

Актьорът Тончо Токмакчиев е баш дядо, видяха топпапараците на "България Днес". Дъщерята на комика Таня, която живее със семейството си в Испания, се е прибрала за малко в България. По този повод щастливият кукувец гордо разходи 11-месечния си внук в столицата. Компания му правеха жена му и дъщеря му,