Изследване: Пръстите на ръцете на денисовците и на съвременните хора много си приличат

https://www.24chasa.bg/novini/article/7646897 www.24chasa.bg

Пръстите на ръцете на денисовците имат учудваща прилика с тези на съвременните хора, съобщава в. "Дейли мейл", като се позовава на резултатите от френско изследване.

Откритието е изненадващо за специалистите, тъй като е известно, че денисовците са генетично по-близки до неандерталците, отколкото до Хомо сапиенс, предава БТА.

Малко се знае за денисовците, които са живели в Азия преди 100 000 години. За тях за пръв път се заговори през 2010 г., когато бе направен ДНК анализ на открит в пещера фрагмент от костица от пръст на ръка. Установено бе, че видът се е отделил от общ прародител на съвременните хора преди около 600 000 години.

Друг фрагмент наскоро бе изследван и заснет от учени от института "Жак Моно" в Париж. Геномният анализ показа, че става въпрос за друга част от същата кост. Това позволи на учените да си създадат представа за цялата кост. Те смятат, че става въпрос за малкия пръст на дясната ръка на момиче, което е било на 13 години и половина, когато умряло.

Новооткритият фрагмент бил сравнен с фалангите на пръстите на неандерталци и на съвременни хора. Анализът показал, че фрагментът е по-близък до фалангите на пръстите на съвременните хора, отколкото до тези на неандерталците. Всъщност загадката се задълбочава, защото предишен анализ разкри, че челюстите и зъбите на денисовците са имали по-примитивна форма.

Да види майка си е предсмъртното му желание Тежко болен българин, лекуван в Италия, избра да издъхне в родината си. 34-годишният нашенец поема на своето последно пътуване, за да види родната си майка, преди да затвори очи завинаги. Покъртителната история разплака България и Италия, след като бе публикувана на сайта на медицинска организация в