„Проспекто“ дигитализира промоциите

https://www.24chasa.bg/novini/article/7649519 www.24chasa.bg

10 иновативни български компании ще вземат участие в първата по рода си програма за растеж Dare to Scale. Това е инициатива на българския офис на глобалната мрежа Endeavor и е насочена към подпомагане на бизнеси, които вече са преминали през стартъп фазата и са в началото на по-мащабното разрастване на дейността си. Пилотният проект се реализира съвместно с Пощенска банка и и с подкрепата на една от най-големите български софтуерни компании Скейл Фокус и на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. В тази рубрика ще ви представим десетте избрани компании.

След повече от 10 години житейски и работен опит в различни маркетинг агенции и компании в Белгия и Холандия през 2013 г. Огнян Попов решава да се установи отново в България и да развива своя собствена компания тук.

Идеята за нея се заражда още през 2009 г., когато той лансира в Белгия популярна и до днес онлайн платформа за дигитални брошури. Става дума за дигитална версия на познатите на всички хартиени брошури на търговски вериги, които мнозина у нас намираме в пощенските си кутии.

Това че в Белгия и в Холандия хората като цяло са по-платежоспособни, отколкото в България, изобщо не означава, че не обичат промоциите. Напротив – там се печатат десетократно повече хартиени брошури, отколкото в България при съпоставимо население, като и в двете държави хората също като у нас масово търсят промоции, т.е. по-ниски цени.

Няколко години след окончателното си завръщане в България основаната от Попов "Проспекто Груп" АД има присъствие в над 18 европейски държави и 40 служители в софийския си офис.

В България компанията развива платформата чрез Broshura.bg, като реализира близо 2 милиона месечни посещения и вече работи тясно с над 20 от водещите търговски вериги.

„По принцип търговските вериги харчат в световен мащаб над 4 млрд. евро всяка година за т.нар. безадресни брошури, с които задръстват пощенските кутии на хората, живеещи в района на техен обект. „Проспекто“ дигитализира тези брошури и ги прави интерактивни и проследими“, казва Попов.

„Ние помагаме на потребителите да правят покупките си рационално, позволявайки им да избират възможно най-ниската цена за всеки търсен от тях продукт, като виждат много лесно къде той е в промоция и съответно има по-ниска цена“, обяснява Огнян.

С хартиената брошура това няма как да се направи, също и от сайтовете на търговските вериги. Защото те трябва да се отварят поотделно, всеки сайт има различен дизайн и откриването на един и същ продукт не винаги става лесно и бързо. Освен това напълно е възможно даден продукт да липсва в един сайт, просто защото не е в промоция, но въпреки това цената му да е по-атрактивна.

Но това далеч не е всичко. Дигиталната брошура, разработена от „Проспекто“, дава възможност и на клиентите им от търговските вериги да проследяват поведението на потребителя и да измерват ефекта от своите брошури и от рекламата, в която са вложили немалко пари. Това става с помощта на разработения от тях мобилен продукт.

Притежателят на смартфона, на който потребителят е разглеждал дадени продукти, най-после е решил да посети избрания от него магазин. Над самия обект е поставена GPS-точка, която регистрира влизането му в магазина и колко време е стоял вътре. Стига разбира се той да е позволил опцията „проследяване на местоположението“.

„Иначе ритейл секторът няма как изобщо да проследи какъв е ефектът от печатната брошура. Дигитализацията му позволява да измери много точно този резултат“, казва Попов.

Над 1 милион потребители посещават всеки месец платформата broshura.bg. В Европа вече имат над 6 милиона потребители.

„Правили сме много собствени проучвания на европейските пазари и заключихме, че в Западна Европа е вече доста пренаселено и затова сме се насочили към Централна и Източна Европа. В момента сме се фокусирали над Румъния и Унгария. В Унгария имаме договор с конгломерата около TV2”, казва предприемачът.

Според Огнян Попов Endeavor е синоним на подкрепа на предприемачите и той следи програмите им много отдавна. „Веднага щом чух за програмата Dare to Scale, кандидатствах. Има много предизвикателства пред компании като „Проспекто Груп“ и смятам, че ще е доста интересно“, споделя той.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Бременната манекенка Лорин Гудман очаква дете от известен английски футболист. Тя забременяла от него след кратка тайна афера зад гърба на гаджето. 29-годишната сексбомба и пазеният в тайна играч били изненадани от новината, че ще стават родители след авантюрата си. Въпреки това двамата са решили да постъпят по най-правилния начин и да отгледат

Кучето Мон кани на пижамена работилница за мартеници в Пловдив! Малчуганите и техните родители ще могат да измайсторят благотворително сами своите мартенички и да ги закупят срещу минимално дарение от 5 лв. "За да се чувстват участниците като у дома си, ние ще бъдем по пантофи и пижами и всяко дете и родител, които участват в работилничките

Така желаното обединение на левскарите не издържа и седмица. Феновете на "сините" продължават да са разединени и пред угрозата клубът да изпадне във финансов колапс. Те не могат да се разберат дали да подкрепят собственика Васил Божков. Немалка част от привържениците искат да протестират срещу предложения от Валери Симеонов закон