Откриха вода на планета, на която може да има живот

https://www.24chasa.bg/novini/article/7650708 www.24chasa.bg

Астрономи за първи път откриха вода в атмосферата на планета K2-18b. Водата в комбинация с благоприятната температура на планетата означава, че там може да има живот, съобщи BBC, цитирана от vesti.bg.

Новите космически телескопи ще могат, според учените, през следващите 10 години да определят дали газовете, съдържащи се в атмосферата на K2-18b, се произвеждат от живи организми. Резултатите от изследването са публикувани в списанието Nature Astronomy.

„Спиращо дъха откритие“

Проф. Джована Тинети, изследовател от University College London нарече откритието „спиращо дъха“. „За първи път открихме вода на планета, разположена в обитаема зона, където температурата позволява присъствието на живот“, казва тя.

Тази планета е два пъти по-голяма от Земята, температурата на нея - между 0 и 40 градуса по Целзий - позволява на водата да остане в течно състояние.

Планетата се намира на 111 светлинни години от Земята, което означава, че е твърде далеч, за да стартира сонда там. Единственото, което остава, е да изчакаме появата през 2020 г. на ново поколение космически телескопи, които могат да анализират състава на газовете в атмосферата на K2-18b и да определят дали има произведени от живи организми, заяви участникът в изследването д-р Инго Уолдман. "Винаги сме искали да знаем дали сме сами във Вселената. През следващите 10 години ще разберем дали има химически елементи в атмосферата на планетата", допълва той.

Мъж загина, затрупан в изкоп в кюстендилското село Блажиево. 59-годишният работник е отстранявал авария във водопровода. Багер изкопал ров около 1,80 метра, за да достигне до спукалата се преди 3-4 дни тръба. При смяната й изкопът се свлича и затрупва намиращия се в него мъж. Колегите му се притичат на помощ, успяват да го разкопаят и извадят,

Шофьор на градския транспорт в София подарява бонбон при закупен билет от него. За милия жест разказва пътничка, която остава приятно изненадана. "Купувайки си билетче от автобус 72, шофьорът ме посреща с усмивка, казва ми "Добър вечер!" и с билетчето ми дава бонбонче!Трогната съм от този човек, защото повечето в сферата са намръщени,

Каръкът не спира да преследва Годжи. Музикантът счупи ръката си, стана ясно от поредното предаване на Слави Трифонов. Годжи се появи със шина на десния си крайник. Дългия го попита какво се е случило с ръката на един от най-доверените му хора, но китарисът не пожела да отговори. Само преди година Годжи отново претърпя сериозно нараняване.