Астрономи откриха следи от загадъчен обект в Млечния път

https://www.24chasa.bg/novini/article/7651380 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Международна група астрономи откри бягащата звезда PG 1610+062, която е била под въздействието на гравитацията на черна дупка със средна маса - обект, чието съществуване в Млечния път дълго време оставаше непотвърдено, съобщи Физ.орг.

Специалистите наблюдавали звездата с помощта на телескопа "Кек" на Хавайските острови и изследвали радиалната й скорост, както и химичния й състав. Оказало се, че PG 1610+062 е млади масивна звезда, която се движи с достатъчно голяма скорост, за да напусне Млечния път, предаде БТА.

По мнението на учените, причината за толкова високата скорост е черна дупка със средна маса. По-рано се предполагаше, че бягащи звезди се появяват, когато свръхмасивна черна дупка унищожи бинарна система. Но траекторията на PG 1610+062 не минава през центъра на галактиката, където се намира свръхмасивната черна дупка Стрелец А.

Според прогнозите на астрономите черни дупки със средна маса е възможно да съществуват в млади звездни купове в спиралните ръкави на Млечния път, но досега подобни обекти не бяха открити. Освен това остава загадка как се формират тези небесни тела.

Бившата забивка на звездата на "Ювентус" Пауло Дибала - Джиневра Ламбручи, отново е щастлива в обятията на футболист. От известно време тя е с младия нападател на "Рома" Мирко Антонучи, който в момента играе под наем във "Витория" (Сетубал). Връзката им се развива мълниеносно. Двамата са заедно от няколко месеца, но вече са сгодени