Астрономи откриха следи от загадъчен обект в Млечния път

https://www.24chasa.bg/novini/article/7651380 www.24chasa.bg
Снимка: Pixabay

Международна група астрономи откри бягащата звезда PG 1610+062, която е била под въздействието на гравитацията на черна дупка със средна маса - обект, чието съществуване в Млечния път дълго време оставаше непотвърдено, съобщи Физ.орг.

Специалистите наблюдавали звездата с помощта на телескопа "Кек" на Хавайските острови и изследвали радиалната й скорост, както и химичния й състав. Оказало се, че PG 1610+062 е млади масивна звезда, която се движи с достатъчно голяма скорост, за да напусне Млечния път, предаде БТА.

По мнението на учените, причината за толкова високата скорост е черна дупка със средна маса. По-рано се предполагаше, че бягащи звезди се появяват, когато свръхмасивна черна дупка унищожи бинарна система. Но траекторията на PG 1610+062 не минава през центъра на галактиката, където се намира свръхмасивната черна дупка Стрелец А.

Според прогнозите на астрономите черни дупки със средна маса е възможно да съществуват в млади звездни купове в спиралните ръкави на Млечния път, но досега подобни обекти не бяха открити. Освен това остава загадка как се формират тези небесни тела.

Процедура по изграждане на морски хотел е стартирал бившият вицепремиер в правителството на Иван Костов Евгений Бакърджиев, показа проверка на "България Днес". Шикозната постройка ще се намира на първа линия зад Северния плаж на Приморско. Така шансът гледката от балконите на гостите да бъде закрит от друга бетонна постройки е нулев