Туристите в София са млади - имат средни доходи, идват повече заради историята, два пъти по-малко кацат тук за купон
25.09.2019 16:13; Даринка Илиева547 926 чужденци са посетили столицата за 6-те месеца на 2019 г.
37% спят в квартири от Airbnb и официалната статистика не ги лови
Вече идват повече китайци и хървати, намаляват италианците и немците
547 926 туристи са посетили София през първите 6 месеца на годината. Според официалната национална статистика това е 2% ръст от 2018 г. Броят на нощувките е 940 835. Статистиката обаче не лови гостите и нощувките в местата за настаняване с под 10 легла. По данни на AirDNA Market Minder през август 2015 г. предлаганите имоти в София в платформата Airbnb са били 613, а през юли 2019 г. те вече са 3030.
37% от туристите избират това настаняване, отчита общинското предприятие “Туризъм”.
Иначе
в топ 5 на
избралите
София, са
от Германия,
Израел,
които са с 3% повече, Гърция, Италия и Великобритания. Макар да има известен спад при туристите от Италия, Германия и Великобритания, те все още са най-много.
Затова пък все повече интерес към София има от далечни пазари като Китай, Австралия и Канада. Ръст има и на туристите от Хърватия - 37%, Русия - 8%, Сърбия - 9%, и Испания - 4%.
Столицата се възприема като изгодна дестинация, която е сравнително леснодостъпна, но все още няма особени отличителни характеристики. Туристите в София са основно на възраст от 20 до 50 години, с ниски до средни доходи, жители са на големи населени места на икономически развити държави, хора с широки и разнообразни интереси и открити за общуване с местните.
Според анкета на “Визия за София”
посещението на
исторически
забележителности
е водещ мотив
за 45%,
следвани от тези, които идват с цел бизнес - 23%. Пътуванията за почивка и развлечение имат дял от 20%, а гостуването при роднини и приятели - 6%.
София е предимно младежка дестинация, но нощният живот е допълнение към преживяванията, без да е основна цел. Заради купона идват 14% от туристите.
“Градът е интересен с историята, културата и традициите си”, посочват като мотив за посещение 59,3%. Други предимства са евтините самолетни билети и доброто съотношение между цена и качество.
Според същото допитване среднодневните разходи, сред които влизат настаняване, транспорт в града, храна, напитки, пазаруване и забавления - 34% посочват, че харчат между 21 и 50 лв. В тази група най-много са туристите между 25 и 34 г.
-
В Kaufland всеки ден оправдаваме доверието на клиентите с качество
-
Американският тв водещ Лари Кинг почина на 87 години
-
Стойността на изпълнените договори от китайския аутсорсинг сектор е надхвърлила $100 млрд. през 2020 г.
-
Норвегия въвежда пълно затваряне в Осло и още 9 общини (Обновена)
-
Калоян Паргов: От нашата воля за победа зависи дали ще я постигнем
-
Затягат локдауна в Мадрид след рязък скок на заразени с COVID-19
-
Бивш шеф на RTL поема "Нова Броудкастинг груп"
-
Ивайло Данаилов: БТА е съвременният пиар на България
-
Кирил Вълчев: БТА винаги ще е достоверна, защото закъснялата истина е по-добра от бързата лъжа
-
Гена Трайкова напуска Би Ти Ви
-
Управителят на Нова Броудкастинг Груп се оттегля заедно с братя Домусчиеви
-
Александър Велев за доклада на Сметната палата: Грешките на медийния закон не може да се вменяват на ръководството на БНР
-
Прогнози 2021: Новият тренд – глобални компании обръщат поглед към Източна Европа
-
Любомир Аламанов, Николай Неделчев и Максим Бехар ще следят за етиката на пиарите
-
Прогнози 2021: Отпадат агенции не защото не стават, а заради проектите си с хора
-
Прогнози 2021: Рекламите не са спрели, защото индустрията има уроците от първата вълна
-
Прогнози 2021: Само рекламите в дигиталните медии ще отчетат може би повишение от 4%
-
Прогнози 2021: Сигналът, че облаците се разпръсват, ще дойде от банковия сектор