Красота извън клишетата

https://www.24chasa.bg/novini/article/7677679 www.24chasa.bg

10 иновативни български компании ще вземат участие в първата по рода си програма за растеж Dare to Scale. Това е инициатива на българския офис на глобалната мрежа Endeavor и е насочена към подпомагане на бизнеси, които вече са преминали през стартъп фазата и са в началото на по-мащабното разрастване на дейността си. Пилотният проект се реализира съвместно с Пощенска банка и и с подкрепата на една от най-големите български софтуерни компании Скейл Фокус и на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. В тази рубрика ще ви представим десетте избрани компании.

Преди Сандра и Карла Клинчеви да основат More Noir – български бранд за бански костюми, по-голямата сестра Сандра вече има опит с модата. Била е моден редактор в списание "Amica", а понастоящем в списание "Ева", снимала е куп реклами и е правила костюми за театрални постановки. Работата й над „Братя Карамазови“, например, й носи номинация за „Аскеер“.

Завършила е Central Saint Martins College of Art and Design в Лондон, което е сред най-престижните учебни заведения за мода, дизайн и изобразително изкуство в Европа. А няколко години по-късно и Карла тръгва по същите стъпки, насочвайки се към друг, не по-малко важен бизнес аспект на модата , записвайки Fashion Business в лондонския филиал на италианския Istituto Marangoni. Следващата стъпка е Master in International Business в Grenoble Business School в Лондон, където завършва през 2015г.

Към дамските бански костюми двете сестри се насочват неслучайно. Проучванията им показват, че тази ниша в модния бизнес се развива стремглаво, а през следващите 5 години се очаква пазарът да достигне над 28 млрд. долара.

Паралелно с това възможността за реализация на продукта и в България не е малка, тъй като предлагането е ограничено, а клиентите - с високи изисквания и афинитет към всичко ново и качествено.

Така двете се впускат в това начинание и започват да експериментират със стила, дизайна и материите.

„Стремим се да се държим банските костюми извън клишираните територии. Например употребяваме специална коприна, шифон и други материи, които на пръв поглед не са много популярни за плажно облекло“, казва Сандра. Съвременен прочит претърпява и усещането за сексапил, като се залага на естетиката, която взема превес над голотата.

Моделите са едновременно класически и съвременни, като освен банските костюми тази година момичетата за първи път показват и колекция летни дрехи в отговор на зачестили запитвания от страна на частните им клиенти и модните байери.

Фирмата е създадена преди 3 години и вече продава на няколко места по света – в магазини в сърцето на Лондон, Дубай, Монако, както и на софийската улица „Цар Калоян“. За търговския й успех допринася и онлайн търговията – www.morenoir.com стилен и лесно управляем сайт, чрез който се осъществяват част от продажбите й.

Няколкото колекции на марката, налични в момента, са разработени изцяло от двете, като при ушиването им използват подизпълнители. И докато Сандра се занимава основно с дизайна, Карла е ангажирана с търговската дейност, продажбите и рекламата. А накрая споделят, че всъщност правят повечето неща заедно.

Решават да кандидатстват за програмата на Endeavor Dare to Scale, за да обменят и почерпят нови знания, а и защото искат да преминат на следващ етап и разгърнат потенциала на своя бранд. Това чувстват като вътрешна необходимост - модата е една бързо променяща се територия, в която непрекъснато трябва да се развиваш и адаптираш, за да бъдеш успешен. „Надявам се, че ще усвоим много нови неща от програмата и че ще присъединим поне още един човек към екипа на фирмата“, казват двете.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Джорджина Родригес иска още деца от Кристиано Роналдо. Тя даде специално интервю за "Ола", в което призна своите планове. "Моето желание да бъда майка е по-силно от всякога", сподели красавицата. В момента половинката на португалеца има тежката задача да се грижи за четири деца. Само 2-годишната дъщеричка Алана е родена от Джорджина

Отговорна за себе си и околните е примата на фолка Глория, видя "България Днес". Изпълнителката бе забелязана да бърза по задачи и ангажименти, като неизменно носи на лицето си предпазна маска. Гло слиза от колата си с маска и я сваля, след като излиза на въздух. За удобството си в градска среда певицата залага на удобен черен клин

Най-сексапилната италианска тенисистка Камила Джорджи стана тотална блондинка. Миньончето изглежда великолепно с новата прическа. До момента тя боядисваше косата с руси кичури, но е решила изцяло да смени своя външен вид. Хубавицата се надява да хване окото на някой нов кавалер, след като от доста време е без сериозно гадже