Учени в Китай откриха най-древната форма на сложен живот на Земята

https://www.24chasa.bg/novini/article/7706405 www.24chasa.bg
Снимка: University of Oregon

Учени от Фуцзянския педагогически университет в Китай откриха в Западна Австралия следи от най-древната форма на сложен живот на сушата, съобщи Физ.орг.

Става въпрос за организъм, който принадлежи към групата на лигавите гъби и се е срещал преди почти 2 милиарда години. Научното му название е Myxomitodes stirlingensi, поясни БТА.

Следите с дебелината на косъм от биологична активност са открити в скали в планината Стърлинг. Първоначално се предполагало, че е възможно да са оставени от морско животно, например морски червей, гигантски амебоиди от вида Gromia или да са следствие от природно бедствие. Резултатите от ново изследване обаче показаха, че следите най-вероятно са от лигави гъби миксомицети, които са живели през палеопротерозоя заедно с цианобактерии и микроскопични гъби.

Макар лигавите гъби да не са многоклетъчни, учените смятат, че видът M. stirlingensi е дал своя принос за еволюцията на многоклетъчните.

Гъбите миксомицети са амебоподобни организми, които живеят в почвата и ловуват бактерии и други микроорганизми. При недостиг на хранителни вещества формират псевдоплазмодий - многоядрено вегетативно тяло, което може да се придвижва. След това образуват нещо като торбичка, напомняща плодно тяло на гъба. След известно време обвивката на торбичката се разкъсва и се разпръскват спори.

Заплашил жена с убийство и със сексуални подвизи успя да финтира охраняващ го полицай. Повалил го с дръжка от метла и се покрил в Морската градина в Бургас. Историята започва следобеда на 29 октомври в Подвис, община Сунгурларе. Там от по-рано се заселил Атанас Бундев от котленското село Градец. В онзи вторник, както обикновено,

Петте пострадали деца от добричкото село Кардам вече са добре. Изписани са от болницата и вече ходят на училище и детска градина. Все още не е ясна причината за смъртта на техния 9-годишен брат. От прокуратурата все още изчакват резултатите от всички експертизи, за да обявят окончателната причина за инцидента.

Гола ще пее Гери-Никол! Яката дупара се закани, че ще се качи на сцената само по изрязан бански на луд купон в Пампорово. Варненската фурия е част от голям спеткалък по случай празника на студентите. "Елате да се забавляваме заедно на Студентския празник. Аз мога да дойда по бански, а ако е студено - ще си сложа шалче",