Как Юпитер може да ни помогне да открием обитаеми планети?

https://www.24chasa.bg/novini/article/7748759 www.24chasa.bg

Огромното гравитационно поле на Юпитер ще помогне в откриването на нови подобни на Земята екзопланети, съобщи Спутник.

Най-голямата планета в Слънчевата система може да е помогнала Земята да стане обитаема и жизнеспособна, предотвратявайки излизането й от орбита, заключиха учените след създаването на поредица от симулации. Според изследователите подобни взаимодействия биха могли да бъдат улика в намирането на живот на други планети.

Международен екип от астрономи представи нов инструментариум, който може да доближи човечеството до намирането на обитаеми екзопланети, гласят изследванията им, представени в The Astronomical Journal. Може ли съседният ни гигант да бъде полезен в търсенето на извънземни светове? Отговорът е утвърдителен, благодарение на гравитационното му поле, предаде Нова тв.

Изследователите са създали набор от симулации на Слънчевата система, които показват как най-малката промяна в нейната архитектура може да повлияе на орбитата на Земята, което е един от ключовите фактори за живота върху нея. За да проверят как най-голямата планета на нашата система Юпитер с огромното си гравитационно поле влияе на съседите си, включително Земята, учените започнаха да движат газовия гигант.

Това помогна на изследователите да открият, че е много лесно Слънчевата система да се направи нестабилна, заяви водещият автор на изследването Джонатан Хорнър пред ScienceAlert.

"В около три четвърти от нашите симулации, докато движим Юпитер наоколо, го поставяме на места, където в рамките на 10 милиона години Слънчевата система се разпада. Планетите започнаха да се сриват една в друга и да отпадат от Слънчевата система", каза той.

Освен че доказват, че ако не беше този баланс в Слънчевата система, тогава Земята може да е непоносима за живеене, техните експерименти, движещи Юпитер, може да са от решаващо значение при лов на обитаеми екзопланети. Както изследователите отбелязват в своята публикация, откритието им противоречи на хипотезата „Рядка Земя“, която твърди, че условията на Земята са твърде уникални, за да бъдат повторени от всяка друга планета навсякъде във Вселената. Въпреки че прогнозират, че през следващите години ще бъдат открити богатство от екзопланети с размерите на Земята, те изтъкват, че техните модели на конкретната архитектура в галактиката могат да бъдат полезни за избора на най-добрите кандидати сред тях.

„Нашите резултати подчертават как динамичните симулации на новооткритите екзопланетарни системи могат да бъдат използвани като допълнително средство за оценка на потенциалните цели на търсенето на биосигнатура и по този начин да помогнат да се съсредоточи търсенето на живот към най-обещаващите цели.“, заключиха те.

Едната от секси психоложките на националите Лилия Стефанова се уреди в телевизията на Слави Трифонов. Добилата скандална слава покрай нападките на Николета Лозанова терапевтка получи своя рубрика в шоуто на гологлавия водещ. Блондинката ще коментира злободневни теми. Тя получи предложението за работа, след като плени Слави с чара си