Астрономи: Възможно е да е била наблюдавана тайнствената девета планета

https://www.24chasa.bg/novini/article/7877262 www.24chasa.bg

Космическият телескоп TESS, който е предназначен за търсене на екзопланети чрез транзитния метод, може да е

наблюдавал мистериозната девета планета, известна също като планетата Х, в Слънчевата система, съобщи Сайънс алърт, позовавайки се на учени от САЩ и Унгария.

Специалистите потвърждават, че TESS може да се използва за проследяване на транснептунови обекти, т.е. небесни тела отвъд орбитата на Нептун. Бе изяснено, че в случая може да става дума за три небесни тела - Седна с видима звездна величина 20,5-20,8, кандидата за планета джудже 2015 BP519 с видима звездна величина 21,5 и обекта 2015 BM518 с видима звездна величина 21,6. Оказало се, че изображенията на трите обекта са размити, но разпознаваеми, предава БТА.

Резултатите от моделирането показали, че планетата Х ще е различима като обект с видима звездна величина 19-24. Това означава, че съществува хипотетичната възможност TESS да "разгледа" планетата Х.

Специалистите предполагат, че космическият телескоп вече я е наблюдавал, но ще мине много време до анализирането на получените данни. Телескопът открива екзопланети, когато те преминават на фона на диска на звездата си. Това намалява видимия блясък на светилото. Деветата планета в Слънчевата система обаче никога не преминава между TESS и Слънцето. Откриването й все пак е възможно, защото телескопът дълго време наблюдава определени участъци от небето, създавайки множество изображения. Сумирането им позволява да се усили яркостта на далечни обекти.

Мотивът на Викторио Александров да убие половинката си Дарина Министерска и бебето им Никол се крие в чатове във фейсбук. Това твърди подсъдимият за двойното убийство, стана ясно от искане на защитата му. Вчера в Софийския градски съд започна процесът срещу бившия сотаджия за разстрела на приятелката му и едногодишната им дъщеричка

Български бизнесмен финансира австрийски евродепутат да си купи втори мандат и се жали пред медии, че не си получава парите обратно. Скандалът гръмна в Австрия, след като местният „Дер Щандарт“ публикува твърденията на сънародника ни, че евродепутатката Барбара Капел му дължи 55 бона. Името на българина не се разкрива

Въздухът в София е реално опасен за човешкото здраве. Тази позиция публикува Европейската агенция по околна среда към Европейската комисия. Според нея въздухът в София е с най-високо замърсяване и е реално опасен за човешкото здраве. По данни на агенцията пикът на смога е бил в неделя срещу понеделник, но и в момента има опасни частици във въздуха.