36 нарушения ще оскъпяват полицата за автомобила

https://www.24chasa.bg/novini/article/7892912 www.24chasa.bg

Всяко едно ще носи минимум една наказателна точка

За изрядните шофьори цената може да падне с не повече от 25%

От 2022 г. водач, който превиши ограничения на скоростта извън населено място с 21 до 30 км/ч, да получава 1 наказателна точка и един клас “малус”. Ако е прескочил разрешената скорост с до 50 км, наказателните точки стават 2 и водят до два класа “малус”.

Това е записано в новото предложение на Комисията за финансов надзор за системата “Бонус - Малус”.

Регулаторът предлага правилата, при които поведението на водачите на пътя ще определя цената на полицата да заработят на два етапа.

2020 година ще е нулева, за да се натрупа информация.

Корекциите в

цената тръгват от

1 януари 2021 г.

Върху поевтиняването или поскъпването на стандартната полица, предлагана от застрахователните компании, ще влияят само нарушения, установени с актове, фишове или присъди, извършени след 1 януари 2020 г. (Кои са те и какви наказателни точки носи всяко от тях - виж по-долу)

Предлагат се две алтернативни скали, за да бъде избрана работещата. Едната е с 15 класа, неутрален клас е 6-и, 5 са “бонус” и 9 - “малус”. При нея най-високата отстъпка е 23% от базовата цена, а най-голямото оскъпяване е с 400%.

Втората скала има 20 класа, базов е 8-и, 7 са “бонус” и 12 - “малус”. Отстъпката при нея е 25%, а оскъпяването за нарушителите също до 400%. (Колко процента оскъпяване или отстъпка носи всеки от класовете - виж таблицата.)

Всеки акт от КАТ след 1 януари 2020 г. ще оскъпява полицата с до 400%.
Всеки акт от КАТ след 1 януари 2020 г. ще оскъпява полицата с до 400%.

Системата няма да отчита изплатените обезщетения от компаниите или предявени претенции към тях. Те могат, ако преценят, да направят индивидуални полици за всеки водач.

36 нарушения ще оскъпяват полицата за автомобила

Носители на

“Бонус-малус”

ще са

собственикът

и водачът

на един автомобил. Корекцията в цената ще зависи от по-високия клас от двамата.

Този на собственика ще се влияе от всички нарушения или престъпления, които са извършени с колата, докато тя е била негова.

Ако той има повече от един автомобил, класът ще се определя индивидуално за всяка превозно средство.

Всеки нов собственик на автомобил

ще влиза в

системата в

базовия клас,

т.е. при стандартни цени на полицата.

За да не бъде заобикаляна системата чрез фиктивно прехвърляне на колата, за да се изчистят малус точки и след това повторното придобиване от същия собственик, при връщане на собствеността ще се отчитат натрупаните нарушения преди сделката.

Всички водачи, които управляват една кола, ще се вписват в застрахователната полица. Ако не бъдат изброени всички, ще има наказания и за собственика, и за водача.

За да не се дублират наказанията, невписаният водач няма да се изключва от покритието на “Гражданска отговорност”, нито пък към него ще се предявява регресен иск за изплатени щети.

“Бонус-малус” класът ще се променя, като се начисляват съответният брой точки с влизането в сила на всяко наказателно постановление, фиш и присъда след 1 януари 2020 г.

Предлага се да има и механизъм за оспорване на определените класове. Всеки ще може да проверява своя клас със специален код, който ще получава безплатно.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Мотивът на Викторио Александров да убие половинката си Дарина Министерска и бебето им Никол се крие в чатове във фейсбук. Това твърди подсъдимият за двойното убийство, стана ясно от искане на защитата му. Вчера в Софийския градски съд започна процесът срещу бившия сотаджия за разстрела на приятелката му и едногодишната им дъщеричка

Български бизнесмен финансира австрийски евродепутат да си купи втори мандат и се жали пред медии, че не си получава парите обратно. Скандалът гръмна в Австрия, след като местният „Дер Щандарт“ публикува твърденията на сънародника ни, че евродепутатката Барбара Капел му дължи 55 бона. Името на българина не се разкрива

Въздухът в София е реално опасен за човешкото здраве. Тази позиция публикува Европейската агенция по околна среда към Европейската комисия. Според нея въздухът в София е с най-високо замърсяване и е реално опасен за човешкото здраве. По данни на агенцията пикът на смога е бил в неделя срещу понеделник, но и в момента има опасни частици във въздуха.