Астронавти за втори път излязоха в открития космос, за да ремонтират спектрометъра на МКС

https://www.24chasa.bg/novini/article/7899495 www.24chasa.bg

Американският астронавт Андрю Морган и италианският Лука Пармитано днес пристъпиха към втория етап от ремонтирането на алфа-магнитния спектрометър, инсталиран на корпуса на Международната космическа станция (МКС), предаде ТАСС. Те ще останат в открития космос около 6 часа.

Спектрометърът с тегло 7,5 тона, чиято разработка отне 14 години и струваше 1,5 милиарда долара, беше доставен на МКС със совалката "Индевър" през 2011 г. В създаването му участваха 56 институции от 16 страни, включително Русия. С негова помощ учените се надяват да открият следи от антиматерия, да изучат състава и енергийния спектър на първичните космически лъчи, което ще помогне да се разбере как се е формирала Вселената, предаде БТА.

По-рано от Центъра за контрол на полетите в Хюстън окачествиха ремонта на устройството като "уникална операция", тъй като първоначално не се предполагаше, че евентуално възникналите по време на експлоатацията му неизправности ще трябва да бъдат отстранявани в орбита.

Очакваше се спектрометърът да работи без сериозни проблеми в продължение на 10-18 години. Повредите обаче започнаха три години след въвеждането му в експлоатация. За ремонта му бяха изработени 25 нови инструмента, които бяха доставени на МКС в рамките на последните три полета на товарни кораби.

В отворено писмо "Пайнер" отвърна на нападките на бившата си певица Андреа, която ги атакува около последния концерт на музикалната компания. Публикуваме текста без редакторска намеса: "В дните около концерта "Планета на 18" бивша певица от каталога на фирмата заля мрежата с измислиците си. Длъжни сме да внесем малко реалност и нормалност.

Медали на деца футболисти раздаде актьорът Деян Донков. Той отличи малките играчи на изкуствено игрище в столицата. Компания на Донков правеха двамата му синове, които той беше взел за компания.

Халфът на "Левски" Мартин Райнов заяви, че е имало стопроцентов фаул срещу него при отменения гол на "Черно море" в двубоя за Купата на България. "Сините" победиха с 1:0 и се класираха за 1/4-финалите на надпреварата. Единственото попадение вкара именно Райнов в 23-ата минута. "Имаше стопроцентова фаул срещу мен - каза той