“Прозрачен” и “алтернатива” - думите, които политиците изхабиха в местните избори

https://www.24chasa.bg/novini/article/7930488 www.24chasa.bg
Агенцията е изработила шаржове за всяка от 15-те най-често използвани думи.

За 15-ата си годишнина

V+O Communication

преброи 15-те най-използвани

изрази в комуникацията

Прозрачен, алтернатива, визия, истински, статукво и уникален - тези 6 думи са използвани най-често от политиците по време на кампанията за местните избори.

Заедно с тях има още 9 думи - екосистема, ексклузивен, етичен, ивент, иновация, ключов играч, колаборация, проактивен и устойчив, навлезли в езика ни през последните години. Всички тези 15 думи обаче са на път да изгубят смисъла си заради прекомерната им употреба от пиари, журналисти, политици и общественици.

Тенденцията е забелязана от агенцията за стратегически комуникации V+O Communication след анкета сред 200 души, които работят в пиар и рекламни компании. Всички те са поканени да посочат трите най-преекспонирани думи в речта ни.

Откриват ги в достатъчно количество и в политическото говорене. Мониторинговата агенция Perceptika дори преброява колко често тези 15 думи влизат в устата на политиците по време на местните избори. Отговорът е - “прозрачен” (9989 пъти), “алтернатива” (7268 пъти), “визия” (5207 пъти), “истински” (5169 пъти), “статукво” (1621 пъти), “уникален” (1415 пъти).

Резултатите се превръщат в основа на дигиталната кампания “Думите имат сила”, с която V+O Communication ще отбележат 15-ия си рожден ден. Правят го не само защото всекидневната им работа е свързана с писане и общуване, а и за да насочат вниманието върху верния подбор на думите, техния смисъл и сила за създаване на правилна комуникация.

“Думите са в сърцето на общуването. Всяка дума носи енергия. Превръщането на някои от тях в модерни, прекомерната им употреба и пришиването им в неправилен контекст ги изхабява и обезсмисля.

“Изхабените”

думи внасят

само шум, но не

и стойност

Това ни пречи. Затова си пожелавам всички, които се занимаваме с комуникация, да подбираме внимателно и с грижа думите. Само тогава една история става интересна и достоверна, а това не излиза от мода. Същото мнение споделиха много колеги от гилдията и журналисти”, казва Светлана Савова, управляващ директор на V+O Communication България.

“За да повдигнем темата за изхабените думи, избрахме леко самоироничен подход. Съвместно с Китодар Тодоров създадохме видео, в което обогатихме класическия текст на разказа на Иван Вазов “Една българка” с 15-те най-застрашени думи. Ефектът, разбира се, е трагикомичен”, разказва Яворка Петрова, пиар директор на V+O Communication.

Ето оригинала на Вазов:

“Нощта вече покриваше с тъмното си було Черепишкия манастир. Клисурата на Искъра мълчеше плахо под тъмното небе; реката монотонно и жаловито шумтеше в дола и се губеше с глух тътен в завоя между високо надвесени скали.”

Ето и обогатения с модерни, но нищо незначещи думички текст:

“Уникалната нощ ексклузивно покриваше с тъмната си визия ексклузивния Черепишки манастир. Екосистемата на Искъра мълчеше етично и без алтернатива под устойчиво тъмното небе; реката провокативно, монотонно и в колаборация с жаловито шумтеше в проактивния дол, като ексклузивно се губеше с креативен тътен в ключовия завой между уникално високо надвесените, устойчиви скали (с визия).”

Кампанията на V+O Communication ще продължи 15 седмици и ще се развива в социалните мрежи. Всяка седмица агенцията ще представя по една от тези 15 “златни” думи с нейното значение от тълковния речник, придружено с карикатура.

КОЯ Е АГЕНЦИЯТА

Агенцията за стратегически комуникации V+O Communication има офиси в 9 държави в Югоизточна Европа.

Компанията е създадена в Гърция през 2000 г., а България е вторият пазар, на който стъпва през 2004 г. 60% от клиентите на българския клон са негови партньори и до днес.

V+O Communication е първата агенция у нас, която създава стратегията и управлява комуникационен проект на Bayer на 17 пазара по целия свят. Клиентите на агенцията са от всички сектори на икономиката: Arco Vara, Coca-Cola Hellenic Bottling Company, The Coca-Cola Company, ЕКОПАК, Experian, Cargotec, Intertek, SONY, Solytron, HTC, CAT, SoftOne, Sanofi, Yazaki, Amway, Европейска банка за възстановяване и развитие, Българска аутсорсинг асоциация (отскоро преименувана на AIBEST) и др.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Гаджето на вратаря на "Бешикташ" Лорис Кариус - София Томала, определено си пада по нестандартните начинания. Няма как иначе да се обясни новата инвестиция на моделката. Тя реши да вложи пари в компания, която доставя строителни материали. И набързо спести един разход на фирмата - за рекламно лице. София сама застана пред фотообективите за

Оскверниха образа на Христо Ботев в Пловдив! Това е поредната вандалска проява върху лика на революционера за последните няколко месеца. Патриотичната рисунка, намираща се на булевард "Христо Ботев", е надраскана с червена боя. След всяка вандалщина графитът е обновяван и почистван, но само след дни боята отново се появява на лицето на

Светофар падна на кръстовището на булевардите "Витоша" и "Патриарх Евтимий" вчера сутринта. Няма пострадали. Столична община потвърди за инцидента. Не са ясни причините за срутването на светофарната уредба. Движението по натовареното кръстовище не бе засегнато, а пораженията бяха отстранени в рамките на деня.