Астронавти за трети път ремонтират на спектрометъра на МКС в открития космос

https://www.24chasa.bg/novini/article/7933565 www.24chasa.bg

Американският астронавт Андрю Морган и италианският Лука Пармитано днес за трети път през последните три седмици излязоха в открития космос, за да ремонтират алфа-магнитния спектрометър, инсталиран на корпуса на Международната космическа станция (МКС), предаде ТАСС. Те излязоха в открития космос също на 15 и 22 ноември.

Спектрометърът с тегло 7,5 тона, чиято разработка отне 14 години и струваше 1,5 милиарда долара, беше доставен на МКС със совалката "Индевър" през 2011 г. В създаването му участваха 56 институции от 16 страни, включително Русия. С негова помощ учените се надяват да открият следи от антиматерия, да изучат състава и енергийния спектър на първичните космически лъчи, което ще помогне да се разбере как се е формирала Вселената, предава БТА.

Очакваше се спектрометърът да работи без сериозни проблеми в продължение на 10-18 години. Повредите обаче започнаха три години след въвеждането му в експлоатация. В случай че ремонтът е успешен, изследванията с помощта на спектрометъра ще може да продължат до 2024 г.

Освен Морган и Пармитано, на МКС в момента работят руснаците Александър Скворцов и Олег Скрипочка и американките Кристина Кох и Джесика Меир.

Нападателят на "Пари Сен Жермен" Мауро Икарди е зачеркнал сестра си Ивана и не иска да има нищо общо с нея. Причината е войната й с жена му Уанда Нара. Сексапилната роднина на голаджията не може да понася снаха си. И не го крие. Ивана не пропуска възможност да нападне Уанда. "Брат ми и аз не сключихме мир - признава Ивана

Николай Михайлов най-вероятно повече няма да играе за "Левски", научи "България днес". Стражът приключва втория си период в родния клуб, въпреки че има договор за още 1,5 г. В момента вратарят не тренира с тима, а се подготвя отделно. Официалната информация е, че има контузия в левия глезен. Не се очаква да попадне в групата за последните два мача

В отворено писмо "Пайнер" отвърна на нападките на бившата си певица Андреа, която ги атакува около последния концерт на музикалната компания. Публикуваме текста без редакторска намеса: "В дните около концерта "Планета на 18" бивша певица от каталога на фирмата заля мрежата с измислиците си. Длъжни сме да внесем малко реалност и нормалност.