Само 21 000 шофьори ще плащат 400% по-скъпа застраховка

https://www.24chasa.bg/novini/article/7946635 www.24chasa.bg
Системата "Бонус -Малус" трябва да стимулира добрите водачи и да намали тежките катастрофи.

Битката между компаниите ще бъде за 80% добри водачи

Новият вариант на системата “Бонус-малус” е по-добър от предишния, заявиха от Асоциацията на застрахователите при обсъждане на проекта за наредба, обявен от Комисията за финансов надзор.

“Въвеждането на новата система за формиране на “Гражданска отговорност” няма да има директно отражение върху общото ниво на премийния приход на застрахователите. Намаленията на премиите при бонус само частично ще се компенсират от увеличението при малус”, гарантира председателят на управителния съвет на асоциацията Константин Велев.

Той нарече спекулация твърденията “за реки от пари” ще потекат към застрахователите след въвеждането на факторите за оскъпяване и поевтиняване.

Изчисленията на асоциацията сочат, че максимален бонус от 25% ще ползват 44,2% от общо 1,5 милиона при 3,5 млн. регистрирани моторни превозни средства.

В същото време пълното възможно оскъпяване от 400% би засегнало 0,6% от водачите, или около 21 000 души.

“Ние тези клиенти с 400% оскъпяване на полицата дори не ги искаме. Това е агресивен водач, рисков. Битката при застрахователите ще е за 80-те процента добри шофьори”, обясни изпълнителният директор на “Евроинс иншурънс груп” Кирил Бошов.

Според шефа на “Дженерали застраховане” Юри Копач размерът на ефективната средна премия ще продължи да пада. “Към юни по данни на Гаранционния фонд тя е била 281,27 лева за леките коли. През ноември тя е 278, 52 лв. и продължава да се понижава още преди внедряване на системата”, поясни той.

Основата за “Гражданска отговорност” ще се формира на база използваните и сега фактори - история на щетите при застрахователя, кубатура на двигателя на превозното средство, място на регистрация и ползване и възраст на водача. Следва коефициент, който се получава от нарушенията.

При влизането в сила на “Бонус-малус” всички водачи ще са с чисто досие и след първата година прилагане ще се трупат малус точки, обясниха представителите на компаниите.

Те определиха като удачно решението водещ при определяне на скалата да бъде водачът, тъй като отговорността за произшествия е негова.

Плановете на финансовия регулатор са системата да заработи от 2021 г., а през 2024 г. тя да се преразгледа изцяло на базата на натрупаната информация.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Надя Панкова Използването на дезинфектанти по време на коронаистерията е намалило с 50% проявите на други заразни болести извън COVID-19. Това обяви вчера доц. д-р Ангел Кунчев на първия уебинар, организиран по темата коронавирус съвместно с Националната пациентска организация и БЧК. "Докато няма лекарство или ваксина

С маска от собствената си кола излиза бившата депутатка от НДСВ Антония Първанова, видя зоркото око на "България Днес". За да свърши свои делови ангажименти, тя залага на лятна визия. Въпреки критиките, които имаше към мерките заради вируса, Първанова стриктно ги спазва. СНИМКИ: "България

Нищожен шанс да си събере глобите от близо 40 млн. лева заради аферата с "Мини Бобов дол" има държавата, показа проверка на "България Днес". С решение на спецализирания наказателен съд огромните санкции трябва да се платят от бившия министър на икономиката и енергетиката Румен Овчеров и ексшефа на държавните мини Пламен Евтимов