59 магазина на “Кауфланд” осигуряват развитие на близо 5000 души в България

https://www.24chasa.bg/novini/article/7976219 www.24chasa.bg
Любослав Георгиев е едва на 20 години, но вече има почти 3 години стаж във веригата. СНИМКА: Велислав Николов

Търговската верига има обекти в 34 града в страната. Най-много са в София – 11, в Пловдив са 5, а във Варна – 4

“Кауфланд” е най-доброто място, на което може да попадне един млад човек.” Така в едно изречение Кирил Казаков - управител на един от пловдивските филиали на веригата, обобщава предимствата на работата в магазините на “Кауфланд” – възможност за развитие, динамика и добър екип.

Казаков започва в “Кауфланд” на 20-годишна възраст като ръководител на отдел във втория магазин, отворил врати в Пловдив. За 10-те години, минали оттогава, успява да се развие и става управител на филиал в Асеновград, а след това и в обекта на Кауфланд в квартал “Тракия” в Пловдив, където работи и досега. Това е първият обект на веригата в България, открит през 2006 г.

МЛАДЕН ИСКРЕВ
МЛАДЕН ИСКРЕВ

Сега - 13 години по-късно, магазините на “Кауфланд” в страната вече са 59 в 34 града. Най-много са в София – 11, в Пловдив са 5, а във Варна – 4. Съвсем скоро, в началото на 2020 г., в морската столица предстои откриване на 60-ия юбилеен филиал на компанията. В магазинната структура работят най-много служители – близо 5 хил. души.

КИРИЛ КАЗАКОВ
КИРИЛ КАЗАКОВ

Кирил Казаков отговаря за почти 100 от тях. Когато избира екипа си, търси основно кандидати, които да са отговорни и мотивирани да обогатяват знанията си, защото за всичко друго ще се погрижи компанията, казва той. “Когато всеки ден се опитваш да изпълняваш дадените цели, да вдигаш летвата и да ставаш по-добър, тези неща се забелязват от ръководството. Когато си лоялен и отдаден на работата си, компанията ти дава шанс, дава ти нови предизвикателства и задачи. Профилът на кандидатите не е строго дефиниран, не ти трябва определен стаж – аз съм пример за това, в началото нямах никакъв опит. Тогава “Кауфланд” тепърва навлизаше на българския пазар, но с годините се оказа, че изборът, който съм направил, е бил правилен”, казва Кирил. Когато има интервюта с млади хора, им казва, че това е най-доброто място, на което могат да попаднат. Казаков смята, че “Кауфланд” е много добра възможност като място за работа. За него най-важни са клиентите – когато дойдат в “Кауфланд”, да намерят това, което търсят, за да се върнат отново. Затова приоритетите в работата му се менят всеки ден в зависимост от желанието на клиента.

Елизабет Нинова  отговаря за целия сектор “Свежи  храни” в магазина в “Студентски град”.
Елизабет Нинова отговаря за целия сектор “Свежи храни” в магазина в “Студентски град”.

“Изграждането на екип е в основата на това да бъдем успешни. За нас е важно

да подкрепяме

всеки, за да

може да

разчитаме

един на друг

Всеки ден комуникирам с около 50-те човека, които са на работа – поставям им задачи, но и обсъждаме предизвикателствата в дадена област, всички колеги могат да дават предложения и идеи за подобряване на процесите”, разказва Кирил.

Работата си описва като управление на един малък бизнес, което напълно отговаря на квалификацията му - висшето му образование е корпоративна икономика, преди това е учил счетоводство и контрол.

Елизабет Нинова пък избира да запише специалност, свързана с медии, но никога не стъпва в редакция или телевизия. Вместо това целият ѝ професионален път досега е в “Кауфланд”. Лятото след абитуриентския ѝ бал отваря първият магазин на веригата в София - в кв. “Младост 1”.

“Беше голямо събитие. След училище направо отидох на работа там. След това започнах висшето си образование, бях на непълен работен ден, после започнах на пълен на витрината за самообслужване”, разказва тя. Следващата стъпка е ръководител отдел “Деликатеси”, а днес отговаря за целия сектор “Свежи храни” в магазина в “Студентски град”.

Секторът включва прясно месо с обслужване и на самообслужване, прясна риба, плодове и зеленчуци, пекарна и грила пред магазина. Елизабет следи всички процеси – приема на стока рано сутринта, позиционирането на продуктите, правилната им презентация на витрина, обозначаването им, съблюдаването на срока на годност. Отговаря за екип от 24 човека. “Стремим се да направим задачите приятни за колегите, за да им е интересно. Обясняваме каква е целта на една задача и защо е толкова важно да направят нещата по определения начин”, казва Елизабет.

За нея

работата е

интересна и

динамична

Именно това я кара да остане толкова време в компанията, независимо че работата ѝ в “Кауфланд” няма нищо общо с образованието ѝ. Атмосферата в магазина в “Студентски град” също е приятна, допълва Нинова, тъй като по-голямата част от екипа са млади хора и се разбират добре.

Един от тях е 20-годишният Любослав Георгиев, който преди 5 месеца идва да живее в София. Любослав е от Монтана, където от 18-годишен работи в “Кауфланд”. Когато решава, че ще учи в столицата, моли да го прехвърлят в обекта в “Студентски град”, за да бъде близо до новия си дом. “За една седмица документите ми бяха готови и бях преместен”, казва Любослав, който в момента отговаря за зареждането и подреждането на стоката. Тя пристига рано сутрин към 5,30 ч. До 7 ч, когато отваря магазинът, плодовете и зеленчуците вече трябва да са подредени, за да са свежи и пресни за клиентите. Наличността на останалата стока се следи през целия ден и се зарежда регулярно. Най-трудоемко е подреждането на дрогерийните стоки, защото става бавно, казва Любослав. Той предпочита сектора с плодове и зеленчуци – мястото, където е започнал работата си в Монтана.

Сега учи програмиране, успява да организира смените си така, че да не пропуска лекции. Ходи редовно и на фитнес, затова се радва, че “Кауфланд” осигурява на служителите си карта за спорт. “Възползвам се от картата за спорт, като служител на компанията имам и допълнително здравно осигуряване. Харесват ми условията, които получавам тук, но най-вече – възможностите за лично развитие”, допълва студентът.

“Кауфланд” има какво да предложи не само на служителите си, но и на клиентите. Асортиментът на веригата надхвърля 20 хил. артикула. Сред тях са тези на собствените марки на компанията - 25 на брой, както и български продукти от производители – партньори. Родните продукти са над 4300, като в по-големите хипермаркети броят им надхвърля 5 хил. В 6 от софийските магазини на “Кауфланд” и в обекта на веригата във Велико Търново има

фермерски

щандове с

български

млечни и месни

продукти,

а отскоро те се предлагат и за клиентите на търговската верига в Пловдив.

В старопрестолния град е и най-новият хипермаркет, който отвори в началото на тази година. Той е най-модерният досега и е изграден според високите стандарти на компанията за максимално удобство на потребителите и още по-добра работна среда. Изграден е спрямо най-новите стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство и е оборудван със системи, щадящи околната среда. От края на 2017 г. “Кауфланд” модернизира поетапно своите обекти и енергийната ефективност е в основата на този процес. Всеки нов магазин има система за комбинирано отопление и охлаждане, модерна енергийно ефективна хладилна инсталация и осветление, за да се намали въглеродният отпечатък върху околната среда. Интериорът също се модернизира, изграждат се функционални помещения с лесен и бърз достъп на клиентите до продуктите, навигационна система, която улеснява пътя им до желаните артикули, разширени коридори, по-ниски рафтове.

За 5 от магазините в София отговаря Младен Искрев. Той е в “Кауфланд” от 2010 г. и преминава през различни позиции. Започва работа в обекта на компанията в Силистра, след това работи във Варна и Добрич, а сега е в столицата. “Голямо предизвикателство е да се ръководят 5 магазина, но най-важното нещо е умението да се работи с хора”, обяснява Младен. Искрев отделя време на екипа си, говори си с всички лично, за да ги мотивира, дискутират предизвикателствата и взимат заедно решения. Преди да започне работа за компанията в Силистра, 6 години прекарва в чужбина. Но убедено твърди, че тук се чувства много по-добре и всеки ден научава нови неща.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Символът на културното министерство през 2013 г. - ексминистър Владо Пенев и секссимволът на родния театър Захари Бахаров са неразделни. Двамата въпреки разликата в годините са близки приятели и отново бяха засечени рамо до рамо до Народния театър от топпапараците на "България Днес". Веселата компания дори се запъти на обяд след репетиции

"Това са пълни глупости. Убедени сме, че смъртта му е инсценирана, за да се измъкне с парите ни", нервно коментираха на 25 юни 2007 г. пред медиите известни родни бизнесмени. Повод за изявленията им е новината за смъртта на подвизаващия се с две самоличности като Емил Коен и Емил Бояджиев скандален бизнесмен и шеф на баскетболния ЦСКА

Големият кораб с много товар. Така коментираха столичани, извръщайки се вчера след естрадната легенда Силвия Кацарова на улицата. Топпапараците на "България Днес" изловиха изпълнителката на "Големият кораб", натоварена като танкер с покупки в няколко торби през рамо. Легендата дори успяваше и да урежда делови ангажименти по телефона