Нов етичен кодекс в НАП - внимателни към клиента и неподкупни

https://www.24chasa.bg/novini/article/7980043 www.24chasa.bg

Нов етичен кодекс на служителите на Националната агенция за приходите изисква от тях да бъдат внимателни към всеки клиент, без значение на това дали той е богат, или беден, да не се поставят в зависимости и да са политически неутрални.

Това е записано в документа, спазването на който е задължително за всеки, който работи в приходната агенция, независимо от поста, който заема в нея.

Работещите в агенцията са изпълнител на волята и интересите на държавата, е основен принцип за всички, пише в кодекса.

Пет са ценностите, които са основни за институцията, която събира пари за хазната. Това са екипно начало и корпоративен дух, честност и доверие, мотивация и развитие на човешкия потенциал и качествено обслужване на клиентите. Правилата задължават служителите на агенцията внимателно да изслушват всеки клиент, да използват позитивен език и да признават допуснати грешки.

Законност, равнопоставеност и справедливост е първият принцип в работата, задължават правилата. Това означава да не дискриминират никого по народност, произход, етническа принадлежност, религия, възраст, пол, сексуална ориентация, раса, образование, убеждения, семейно, служебно, обществено, политическо или материално положение.

И клиентите на агенцията, и нейните служители имат право да бъдат информирани за всяко действие или решение, освен ако информацията не е защитена със закон или не засяга чужди права, предписват правилата.

На работещите в приходната агенция е забранено да изразяват мнения и твърдения, които накърняват правата, честта, достойнството и доброто име на другиго, в т.ч. и твърдения, засягащи репутацията на публични и частни организации. Изричен запис предписва на работещите в агенцията да бъдат политически неутрални.

Тъй като почти ежедневно всеки в НАП има достъп до защитена информация, от него се изисква да спазва правилата по нейното използване и опазване. Изискването се отнася и за напусналите, както и за всякаква странична информация, която е станала известна покрай изпълнението на служебните задължения.

От всеки служител на приходната агенция се изисква да не допуска поставянето си в ситуация на конфликт на интереси или на финансова и друга зависимост, защото това би могло да повлияе на неговата обективност. В случай че се озове в такава, кодексът задължава да докладва на прекия си ръководител.

Допълващо това изискване правило е, че не приемат подаръци и облаги, които могат да попречат на тяхната безпристрастност.

Затова е разрешено само приемането на вещи с незначителна стойност. Ако МВР, прокуратура или друг държавен орган разследва служител на приходната агенция, той трябва веднага да докладва за това. На свой ред агенцията защитава всеки свой служител до категорично доказване на негова вина.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Прочулата се като Мис Нос Тамара Георгиева наистина навири носа си. След като започна да се движи с шофьор и гардове дори до химическото чистене, изловиха я топпапараците на "България Днес". Призьорката от конкурса "Мис България" отнесе един куп маркови тоалети в столична фирма за химическо, като през цялото време нейните ръце бяха свободни

Предиобедната звезда на телевизионния ефир Десислава Стоянова залезе и се скри. Под огромен чадър, видяха топпапараците на "България Днес". Красивата водеща на "Преди обед" се покри от глава до пети заради лошото време, като освен с огромна омбрела се бе опаковала в дълго до коленете палто, ботуши до брадичката и гигантски шал

Короновирусът стряска Мира Добрева. Водещата с нетъпрение чака паниката около заразата да отшуми. Заради страха си от вируса, телевизионерката не пътува из страната. Мира пише книга за живота на столетниците у нас. Всяка свободна минута, тя търси вековници, но опасността от емипедия я спира. "Айде да се маха вече тоя коронавирус