Касовите бележки при пазаруване онлайн вече могат да не са от касов апарат

https://www.24chasa.bg/novini/article/8046113 www.24chasa.bg
СНИМКА: Pixabay

Малко повече от 20 дни до крайния срок за софтуерите за управление на продажбите

С последните промени в Наредба № Н-18/2006 г. се предлага алтернативна възможност за регистриране и отчитане на онлайн продажбите, извършвани от електронните магазини. Лицата, приемащи неприсъствени плащания с дебитни или кредитни карти вместо да издават фискален бон или системен бон ще имат възможност да регистрират и отчитат продажбите чрез издаване на документ за продажбата, който не е издаден от фискално устройство или интегрирана система за управление на търговската дейност. За физическите търговски обекти, които приемат присъствени плащания с дебитни и кредитни карти, изискването за издаване на касова бележка на хартиен носител, се запазва. Това съобщиха от пресцентъра на НАП.

За да се възползват от новия ред за отчитане и регистриране на продажбите, електронните търговци следва да приемат неприсъствени плащания с кредитна и дебитна карта и да не приемат други плащания, за които се изисква издаване на фискален/системен бон. По отношение на използвания софтуер за управление на продажбите, не се допуска чрез него да се управляват други продажби, извън посочените. Софтуерът, трябва да отговаря на предвидените с наредбата изисквания за пълнота и интегритет на данните, еднозначна автентификация на потребителите, а когато представлява модул от софтуер, не се допуска да бъдат дублирани функционалностите му от другите модули. Софтуерът, трябва да генерира уникален номер на всяка направена поръчка за закупуване на стока или услуга.

Търговците, избрали този алтернативен ред, са задължени за извършената продажба да изпращат по имейл на клиента документ, съдържащ реквизити на касовата бележка, както и QR код, номер на виртуалния ПОС, уникален номер на клиентската поръчка и др. Електронните търговци са задължени да подават към НАП стандартизиран одиторски файл за всички извършени чрез електронния магазин продажби. Информацията следва да се подава до 15-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнася.

Търговците, избрали да регистрират и отчитат продажбите си по предложения алтернативен ред, е необходимо при вписване на електронния магазин, да подават и допълнителна информация в НАП. Те следва да опишат методите на плащане, които предлагат, доставчиците на платежни услуги, предоставили виртуалния ПОС терминал, номера на терминала и сметките, по които получават плащания.

На 31 януари 2020 г. изтича крайният срок за търговците, които използват софтуер за управление на продажбите в търговските обекти (СУПТО) за да приведат дейността си в съответствие с Наредба Н-18, припомнят още от НАП.

Повече информация за измененията на Наредба № Н-18 може да се получи от сайта на НАП https://nap.bg/и на телефона на Информационния център - 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Държавите по целия свят предприемат безпрецедентни мерки, за да предотвратят разпространението на коронавируса, като се започне от крайностите, премине се през спокойствието и се стигне до креативното, пише BBC. Централноамериканската страна Панама, която има близо 1000 потвърдени случая, обяви строга карантина

Българка е обвинена в домашно насилие над американската поп звезда Арън Картър, брат на един от членовете на звездната група "Бекстрийт Бойс". Мелани Мартин, която е любовница на Картър, е била арестувана и след денонощие освободена срещу 50 000 долара гаранция, съобщава сайтът Heavy. Полицията е започнала разследване срещу силиконката

Близки и роднини на заразени пациенти с Covid-19 се оплакаха пред сайта "Mediapool", че повече от 48 часа не са уведомени за резултатите от пробите, които са им взели. "Как може на депутатите да излязат резултатите за ден, а нашите се бавят повече от 48 часа", недоволстват роднини на заразени, които са силно притеснени