Ангелкова: Очакваме ръст на английски и немски туристи
24.01.2020 17:59; 24 часа онлайнОчакваме ръст на английски и немски туристи, въпреки фалита на „Томас Кук“. Около 20-24% очакваме ръст на туристи от английската компания „Джето Холидей“, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова.
„Още след фалита на „Томас Кук“ проведохме редица срещи с големите тур оператори, които дадоха заявка, че могат да заемат капацитета.
Вчера се прибрах от изложението в Мадрид, където проведох срещи с водещи туроператори от Великобритания и Германия. И абсолютно всички потвърдиха своите ангажименти и това, че особено „Джето Холидей“, които са водещият туроператор на пазара във Великобритания, изцяло са поели капацитета на „Томас Кук“.
Така че техният капацитет за това лято се увеличава с около 30%, което е изключително добре. Те основно оперират от 9 английски града, месеците май до октомври, т.е. разширяват и полетната си програма. Като ръстът очакваме да бъде от там около 20-24 процента.
Също така и немските туроператори поеха ангажимент, че ще запълнят капацитета на „Томас Кук“. Към момента спазват това, което са поели като ангажимент. И сега с механизма, който обявихме, разчитаме този ръст да бъде увеличен“, каза министър Ангелкова.
Изминалата година е била трудна, изпълнена с нови предизвикателства. „От март миналата година по време на българо-руския туристически форум премиерът пое ангажимент за подкрепа на българския туризъм чрез създаване на механизъм, който да стимулира организирания туризъм в страната. Искам да му благодаря за цялата подкрепа – както на него, така и на министър Горанов за цялата подкрепа, защото днес обявихме Механизма за насърчаване на организирания туризъм, летният, от май до октомври месец в размер на 15 милиона лева е бюджетът на този механизъм за 4 основни пазара. Което със сигурност ще подпомогне както нашите усилия, така и усилията на бранша, за да можем 2020 г. да я посрещнем с доста добра основа“, допълни още Ангелкова.
Припомняме, организираният летен туризъм ще се насърчава у нас чрез механизъм, насочен към Русия, Великобритания, Вишеградската четворка и Германия, каза пред бТВ министърът на туризма Никилина Ангелкова. Той е ориентиран към 4 основни пазара: Германия – 5 милиона лева без ДДС, Великобритания – 2,5 милиона без ДДС, Вишеградската четворка – 3 милиона и 750 000 лева без ДДС, Русия – 1 милион и 250 000 лева – или общо 15 милиона лева е бюджетът на механизма, поясни министър Ангелкова. За първи път предлагаме такъв механизъм - той обхваща периода от 1 май до 31 октомври.
От понеделник могат да кандидатстват международни компании по този механизъм. Условие е да имат стабилен финансов ресурс. Министерството на труда плаща 15%. За да минимизират риска от това - средствата са за реклама - онлайн, офлайн, под всякаква форма. Става дума за конкретни маркетингови активности. За нас е важно крайният резултат, подчерта гостът в студиото.
-
Днес ще е слънчево, максималните температури между 11 и 16 градуса
-
В Австралия технологичните гиганти ще плащат на медиите за публикуване на създадено от тях съдържание
-
Филм за жестомимичната преводачка Таня Димитрова с премиера в 13 държави
-
Куба започна производство на втора собствена ваксина срещу коронавируса
-
Абсолютно всяко дете може да стане жертва на тормоз в училище, смята психолог
-
“24 часа дебати”: Как висшите училища и бизнесът да са си взаимно полезни
-
“Последният печели” по БНТ може да спре след скандал заради антисемитски думи (Обзор)
-
Заради антисемитски цитат БНТ може да спре играта "Последният печели"
-
Клеймят Александър Кадиев, че иронично предлага “кърма” да се замени с “човешко мляко”
-
Проектът за по-дълги мандати на шефовете на БНТ и БНР вече е в парламента
-
Реално изчезнали хора са в основата на сценария на "Отдел "Издирване"
-
Мирослав Димитров е новият водещ на "България сутрин" по Bulgaria ON AIR
-
Чавдар Кенаров: Светът е длъжен спешно да стане по-малко консуматорски
-
Прогнози 2021: Малко са бизнесите, които планират с хоризонт 5 до 10 години напред
-
Zenith Media - единствената медийна агенция сред трите най-ефективни на конкурса "Effie България" 2020
-
Noble Graphics е агенция на годината за четвърти път на наградите Effie
-
Прогнози 2021: Новият тренд – глобални компании обръщат поглед към Източна Европа
-
Любомир Аламанов, Николай Неделчев и Максим Бехар ще следят за етиката на пиарите