Цените на храните на едро се повишават с близо 5 %
27.01.2020 08:23; 24 часа онлайнИндексът на тържищните цени (ИТЦ), който отразява цените на хранителните стоки на едро, скочи през последната седмица с 4,72 на сто, до 1,597 пункта, съобщава Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ). От началото на годината ИТЦ се е повишил с 7,47 процента.
Цената на оранжерийните домати се понижи тази седмица с 3 процента до 2,60 лева за килограм, а цената на оранжерийните краставици се увеличи с 13,3 на сто до 3,40 лева за килограм. Картофите поевтиняват с 4,0 на сто и се продават по 0,72 лева за килограм. Морковите поевтиняват с 2,9 на сто и се търгуват по 0,68 лева за килограм. Цената на зелето пада с 10,9 на сто до 0,49 лв./кг. Червените чушки поскъпват с 0,7 на сто, средно до 3,02 лева.
Ябълките поевтиняват с 8,4 на сто, до 1,09 лв./кг. Лимоните поскъпват с 4,3 процента и се продават по 2,16 лева за килограм. Бананите се предлагат по 2,20 лева за килограм; портокалите - по 1,35 лв./кг; мандарините поевтиняват с 2,9 на сто - до 1,65 лева за килограм.
Кравето сирене поскъпва с 0,2 на сто и се търгува по 6,26 лв./кг; кашкавалът, тип "Витоша", се купува по 10,46 лв./кг. Олиото поскъпва с 1,5 на сто и се продава по 2,05 лева за литър. Пакетче краве масло от 125 грама се продава по 2,20 лева. Пилешкото се търгува по 4,10 лева за килограм на едро в края на седмицата. Захарта поскъпва с 0,8 на сто до 1,30 лв./кг. Брашното, тип "500", поскъпва с 5,6 на сто до 0,95 лева/кг. Цената на ориза се задържа 1,98 лева за килограм. Яйцата се продават средно по 0,21 лева за брой.
-
С оперирани крака Клара Маринова е искала да продължи да прави интервюта с политици
-
Слави “както си реши” ще агитира извън големите медии – а кой ще го чуе?
-
Яков Джераси: Български евреи направиха медицината успешна в Израел
-
Беновска: 5 мин преди да се обадя на Клара, разбрах, че е починала
-
Нарекоха на Максим Минчев мултимедийния център на БТА
-
NOVA стартира пролетния сезон с огромна преднина
-
Чавдар Кенаров: Светът е длъжен спешно да стане по-малко консуматорски
-
Прогнози 2021: Малко са бизнесите, които планират с хоризонт 5 до 10 години напред
-
Zenith Media - единствената медийна агенция сред трите най-ефективни на конкурса "Effie България" 2020
-
Noble Graphics е агенция на годината за четвърти път на наградите Effie
-
Прогнози 2021: Новият тренд – глобални компании обръщат поглед към Източна Европа
-
Любомир Аламанов, Николай Неделчев и Максим Бехар ще следят за етиката на пиарите