Не правим номерца на премиера, опитваме се да изпълняваме задълженията си, каза пред Би Ти Ви председателят на управителния съвет на АПИ Георги Терзийски. Още в началото на 2019 г. отправихме искане към общините да уточнят границите си и за преобразуване на пътищата в общински, получихме няколко. В София положението е по-сложно, каза Терзийски. Вчера Столична община официално депозира искане за тези пътища.Трябваше да бъде направен и анализ какви приходи трябват, като се отказваме от тези пътища, обясни той закъснението от една година.
Нито един водач от тези участъци няма да бъде глобяван, обеща Терзийски. В участъците от около 150 км около София не е пуснат нито един електронен фиш, каза той.
Вчера проведох лични срещи и разговори по телефона с кметовете на тези населени места, които няма да глобявани - Бистрица, Панчарево, Банкя, каза Терзийски по повод нареждането на Бойко Борисов да обиколи като глашатай местата около София.
Пътната агенция ще продължи да поддържа тези пътища, а общините ще плащат за това след споразумение, уточни Терзийски.
Жител на Бистрица бил глобен за липса на винетка, не съм глашатай, не съм виновен, че нямаме споразумение със Солична община, каза шефът на АПИ.
Има вече глобен жител на Бистрица за липса на винетка, каза за Би Ти Ви Станиславов, един от протестиращите в Бистрица. Шефът на АПИ Георги Терзийски уверяваше, че няма нито един глобен в районите около София.
Водим разговори със Столична община, казали,сме, че тези участъци ще бъдат освободени от винетки, ако общината плаща за поддържането на пътя. Камерите се използват както за таксуване на винетки, така и за толсистемата. Камерата, която беше счупена в Бистрица, беше монтирана, защото е многофункционална, каза той. Към момента на монтирането на камерата не е било постигнато споразумението. Трябва да е ясно, че поддържането на пътища струва пари. 57 лв. годишна винетка означава само 23 стотинки на ден, даде пример Терзийски.
Не смятам, че имам лична вина за това, че не сме постигнали споразумение със Столична община, каза още Терзийски. Не съм предупреждавал лично премиера, но съм сигнализирал министър Петя Аврамова, че има забавяне и може да има напрежение, каза Терзийски. Той направил това устно на съвещание да толсистемата.
Не се чувствам глашатай, а ако човек, който полага всички усилия. 40 млн. лв. за 5 години струва въвеждането на системата, уточни той. Всяка община има възможност да заяви дали иска промяна на собствеността на пътищата. Ако общината няма пари за това, хората ще трябва да си плащат винетките.
Автобусите от градския транспорт също трябвало на плащат толтакси за участъците от магистралите, по които минават.