Забрана за камиони над 3,5 тона гласува Общинския съвет в Силистра

https://www.24chasa.bg/novini/article/8238099 www.24chasa.bg
На картата се вижда румънското пристанище за фериботи(вдясно) За да се стигне до него преминаващите камиони трябва да прекосят целия град

Общинския съвет в Силистра гласува забрана за влизането в града на всякакви превозни средства над 3,5 тона. Решението бе подкрепено с 29 гласа за, от присъствалите 29 общински съветника.

Това решение е в отговор на протестите в града заради километричните колони тирове, които преминават по улиците на Силистра.

До нетърпимата ситуация се стигна заради пословичната румънска корупция. Преди 20 години с европейско финансиране от 11 млн. евро бе изградена модерна инфраструктура за българо-румънски фериботна линия. Румъния, неясно защо изгради техният терминал на 7 км по надолу по течението на Дунав, а не срещу българския терминал. После едностранно спряха да изпълняват междудържавното споразумение за съвместната линия и се появи нов ферибот, който използва терминала от северната страна на Дунав, пътува до южната страна на реката, но на руманска територия, на фериботното пристанище на бившия кооператив в село Остров до българо-румънската сухопътна граница. Трафикът е огромен, защото преминава целият поток от Турция за Русия, Украйна и Полша и шофьорите го предпочитат, защото пътят е по-кратък и по-лек. Минава се през ниските старопланински проходи - Ришки и Върбишки, а не през Шипка или Хаинбоаз и разстоянието е по-кратко. Но градското сухопътно КПП в източния край на Силистра няма инфраструктура за преминаване на тирове, то е предвидено за преминаване пеш в граничните райони, за да се подържа контакт с поробените ни сънародници от Северна Добруджа.

Нужната инфраструктура се намира в западния край на града, където е неизползваемия фериботен терминал, има паркинг, бензиностанция, тоалетни.

Всъщност някакъв румънски тарикат се възползва от европейското финансиране, за да печели само той, без българската страна и за сметка на гражданите на Силистра. Твърди се, че истинският собственик на румънския ферибот бил влиятелен румънски депутат.

Може би е редно да се използва ситуацията с протестите на гражданите на Силистра и да се настоява за изграждането на мост на подходящо място в Силистра. Макар че, когато се строеше моста при Видин имахме подобна ситуация, румънската страна все нещо бавеше и увърташе, въпреки, че имаше европейско финансиране. Както разказват участници в тогавашните преговори всичко било, защото ферибота при Видин Калафат бил собственост на тогавашния румънски министър на транспорта. Наложило се Брюксел да заплаши Румъния, че няма да ги приемат в ЕС, а само България, за да се отпуши проекта.

Докато беше в Александруполи онзи ден на съвместно правителствено заседание с Гърция, българският премиер Бойко Борисов заяви, че трябва да се използва европейски натиск, за да се принуди Румъния да бъде изграден трети мост на Дунав край Силистра.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Див екшън с бой, гонка и стрелба вдигна на крак полицаите в столичния кв. "Орландовци" в събота вечерта. Разправията станала след 18 часа близо до голям хипермаркет, където една кола засякла друга. От автомобила наизкачали младежи, които започнали да бият пътниците от другата кола. След размяна на удари

Придвижването на хора в градовете също може да бъде ограничено като мярка срещу разпространението на коронавируса в България. Националният оперативен щаб вече е обсъдил въвеждането на декларация за целта на пътуване и излизане от вкъщи по подобие на тази, която се изисква в момента за излизане и влизане в областните градове

Уругвайският футболен отбор "Данубио" (това е наименованието на река Дунав на испански език) отново си спомни за българските си корени. Клубът е основан от наши емигранти в Южна Америка и феновете изключително много тачат своята история. Футболисти, ветерани, привърженици и младежи на "Данубио" записаха видеоклип