Учени откриха следи от древни реки на Марс

https://www.24chasa.bg/novini/article/8549886 www.24chasa.bg

Нидерландски учени са открили следи от реки на Марс, които вероятно са текли на повърхността на планетата преди около 3,7 милиарда години. Това показва проучване, публикувано в научното списание „Nature Communications”, пише БГНЕС.

Съобщава се, че изследователи от Университета в Утрехт са изследвали снимките, направени от НАСА на орбитата на планетата , използвайки камерата HiRISE. "Въпреки факта, че днес повърхността на Марс е суха и студена, има геоморфни доказателства в полза на твърдението, че преди на планетата е имало вода. Орбиталните проучвания разкриха натрупвания на скали с релеф от флуиалния тип (създадени под влияние на водните потоци)", твърдят изследователите.

В проучването се обръща внимание на скалиста формация в северозападната част на равнината Елас (южното полукълбо на Марс), с височина 200 метра, което е на приблизително 3,7 милиарда години. Има данни, че утаените скални образувания приличат на земните. Според учените подобна скала би могла да се образува под въздействието на реки, които би трябвало да са текли по повърхността на планетата поне 100 хиляди години.

Подобно обяснение бележи напредък в изучаването на климата на Марс в ранния етап на съществуването му, отбелязва проучването.

Спортът е здраве! Спортът е дълголетие! Да бъдеш активен е от съществено значение, поради толкова много причини. Поддържането на добра форма е само една от тях. Хората, които спортуват редовно, както и професионалните спортисти знаят, че бягането и бързото ходене са сред най-полезните активности за нашето здраве