“Дарителят под условие” Ивайло Пенчев помоли и благодари за кръв за себе си, след като падна със самолета си (Обзор)

https://www.24chasa.bg/novini/article/8565010 www.24chasa.bg
Катастрофата стана в събота. СНИМКА: БИ ТИ ВИ

Безусловно за часове се събра количество от рядката му група и днес ще бъде опериран в неврохирургията на “Пирогов”

Нашумелият като “дарител под условие” Ивайло Пенчев вчера поиска кръводаряване за себе си и за часове бе събрана нужната кръв, за да бъде днес опериран в неврохирургията на “Пирогов”.

Пенчев падна в събота при несполучлива маневра с частния си едномоторен самолет на летището в Лесново. Преди месец Ивайло Пенчев обяви, че дарява на Александровска болница апарати за изкуствено дишане, т.нар. респиратори, но с условието да бъдат ползвани с преимущество от негови служители, ако случайно се разболеят от COVID-19.

Шефът на Александровска болница Костадин Ангелов отказа дарението с аргумента, че лекарската му съвест изисква да лекува интензивно най-болните, а не близките на спонсорите си. Тогава три жени - Сибина Григорова, Десислава Олованова и Кръстина Стефанова, събраха нужната сума, за да бъдат купени респиратори за Александровска болница.

Пенчев благодари сърдечно на всички тези хора, които откликнаха на апела му. Той го отправи в неделя в 13,26 часа с публукация във фейсбук.

“Сегааа:

Мили хора,

утре ще ми правят операция на гръбнака, обаче много рядка ми е кръвната група

А отрицателна.

И в кръвната банка имало само 200-300 г.

Дет се вика три вампира да се чукнат с по едно малко.

Та молбата ми е някой ако може да източи някой грам за мое здраве пък аз ще почерпя.

Кръв точат на:

Братя Миладинови 112 днес до 3

Или утре сутрин

Благодаря!

И сега лекарката каза че всяка кръв е добре дошла, дори и да не е А-

На друг ще я прелеят” (запазен е оригиналният правопис).

Публикацията бе споделена над 300 пъти, мнозина, явно недочели поста, коментираха, че кръвната им група е друга. Други пък писаха, че искат да помогнат, но заради различни заболявания лекари не им дават да са кръводарители. 

Повечето обаче веднага изявиха желание да помогнат и резултатът не закъсня.

Едва 2 часа и 43 минути след първата си публикация Пенчев пусна нова с новината, че кръвта е събрана. Часът бе 16,09. Според запознати събирането е станало дори по-бързо:

“Благодаря ви мили хора дето давате кръв:)

Много ви благодаря!

Разни приятели ми писаха, че не им искат кръвта щото самите те са болни.

На вас благодаря още повече задето въпреки болестта си искате да ми помогнете.

Много се трогнах тези дни!

И много се трогнах от милото отношение на всички хора в Пирогов и от бърза помощ!

Хората дето внимателно ме вадиха от самолета,

Доктора, дето ми ши лицето с тънка игла и фин оверлог, сестрите дето ме миха внимателно и ме дупчиха с малки дупки усмихнати, лекарите-фотографи, които ми барнаха готин профил и анфас и сякакви 3дета на скенерите,

Другите добри доктори, дето ми слагаха хубави инжекции против болката и идваха цяла нощ да видят как съм, санитарите, които изнасяха тоновете урина дето бълвам заради системите, невролозите, дето ме гъделичкаха по корема и краката и викаха -добре си и сигурно изпускам някой..

Но всички хора тук в Пирогов са много мили и грижовни.

Трогнат съм !

И дълбоко благодарен.”, съобщи радостната новина бизнесменът. Приятелите му в социалната мрежа му пожелаха успешна интервенция и отбелязаха хумористичния и ведър тон в двата текста, написани от Пенчев.

Това е първият инцидент на Пенчев със самолета. Той е разказвал за хобито си. “Летя си редовно. Най ми е хубаво да летя над планини, между върхове. Още не съм се разлетял по света, летя над красиви места.” Това казва през 2017 г. пред Би Ти Ви Пенчев.

Ивайло Пенчев е български предприемач, съосновател и изпълнителен директор на “Уолтопия” – най-голямата компания за изкуствени катерачни стени в света.Бизнесменът е роден на 10 март 1970 година във Велико Търново. Той и съдружникът му Метин Мусов основават компанията “Уолтопия” в София през 1996 г. От 2009 г. компанията е водещ световен лидер в изработката на изкуствени катерачни стени и оперира на пазарите в над 50 страни по света. В повечето от тях компанията е не само лидер, а е с пазарен дял повече от 50%, като същевременно продава и най-скъп продукт.

3 минути и 20-30 секунди летял,

преди да съобщи за проблем

3 минути и 20-30 секунди е пилотирал самолета си съдружникът в “Уолтопия” Ивайло Пенчев, преди да съобщи в летище “Лесново”, че има проблем с двигателя и се връща. Секунди по-късно машината се срива от 5 метра височина, разказа Христо Христов, шеф на звеното за разследване на авиационни произшествия.

В събота към 13,10 ч Пенчев излетял от малкия аеропорт с ултралекия си двуместен “Скайлидер 600”. Бил е сам в машината. При свързването си с координатора на летището съобщава, че причината за връщането е проблем в двигателя.

При завой за летището машината се срива от 5 метра. Близкият край на полосата е бил откъм посоката на вятъра, т.е. вятърът е бил откъм гърба му, което намалява въздушната скорост. При срива се удря ляво полукрило, винтът и се провлачва по асфалта 25-30 метра. На пистата има следи от удара на полукрилото. Запознати с инцидента твърдят, че Пенчев се е справил отлично в драматичната ситуация.

Веднага на помощ на бизнесмена се притекли служители от летището, линейката от Елин Пелин пристигнала бързо и го закарала в “Пирогов” в стабилно състояние.

Христов каза, че в понеделник ще назначи комисия, която да разследва това авиопроизшествие. Той отказва да коментира какви са причините за него, защото предстои преглед на компютъра, на системи, дали няма запушване на някои тръбопроводи, ще се гледат документи. Според него двигателят е работил. Шефът на разследващото звено каза, че от 2001 г. има 53 случки с леки и ултралеки самолети у нас. Пикът е бил миналата година, когато те са 14.

Може да отнемат разрешителното за пилотиране на Пенчев, ако се окаже, че не е спазил мерките за безопасност, предаде Нова тв.

Подценяване на полетните условия и техническа неизправност - според експерти това са едни от възможните причини за авиокатастрофата с бизнесмена Ивайло Пенчев.

“Самолетът на Ивайло Пенчев е катастрофирал заради сериозен гръбен вятър”, обяви в неделя бившият главен инспектор за безопасността на полетите към Министерство на транспорта Ангел Борисов.

135 бизнесмени в България имат разрешително и пилотират подобни малки самолети. Оказва се, че доста често се пренебрегват опасностите. Вятърът е една от тях. Другото е неглижирането на техническата неизправност. Малките самолети са лесни за пилотирани, но изключително опасни, защото се влияят изключително много от времето. За миналата година има най-малко 6 инцидента и 8 загинали.