В Южен Китай откриха най-древните паразити на Земята

https://www.24chasa.bg/novini/article/8665132 www.24chasa.bg

В находища, датиращи отпреди половин милиард години, в югозападен Китай палеонтолозите откриха следи от най-древните паразити на Земята. Те са обитавали тръбовидни израстъци върху черупките на древни безгръбначни. За това пише "Zhongguo Xinwenwang" с позоваване на изследване, публикувано от научното списание "Nature Communications“.

Следи от тези организми са запазени върху фосили на черупки на брахиоподи - морски безгръбначни, появили се на Земята в ранния период Камбрий (преди около 570 милиона години). Палеонтолозите са открили тези вкаменелости в провинция Юнан в югозападен Китай в скали на възраст около 512 милиона години, предава БГНЕС.

Учените забелязали, че такива израстъци няма при всички брахиоподи. Освен това черупките без тях са били по-големи. Затова палеонтолозите стигат до заключението, че тези организми са паразити, тоест съществували са за сметка на техните собственици - в случая брахиопода. Това е най-старият известен случай на паразитизъм в науката.

"Тяхното съществуване може да е изиграло ключова роля за еволюционните и екологичните иновации, свързани с камбрийския взрив, поради който огромен брой нови видове са се появили на Земята преди около 540 милиона години“, заключиха изследователите.

Едва два дни изкара извън килията соченият за авер на Митьо Очите - Юмер Мехмед! Малко след като апелативният спецсъд пусна бургазлията под домашен арест с електронна гривна за проследяване, той е изненадан вкъщи по пантофи с нов чифт белезници. Ченгетата заключват Юмер като заподозрян за отглеждане на марихуана