Бош разшири дейността и инвестициите си в България през 2019 и продължава да наема нови служители

https://www.24chasa.bg/novini/article/8688022 www.24chasa.bg

Водещият световен доставчик на технологии и услуги, приключи финансовата 2019 година в България с общ обем на консолидираните продажби в размер на 297 млн. лв. (152 млн. евро), отбелязвайки ръст от над 46 процента в сравнение с предходната година. Почти 100 процентов ръст се отбелязва и по отношение на броя на наетите служители в България, благодарение на откриването на новия Бош Инженеринг Център в София. Към 31 декември 2019, служителите в българските офиси на Бош са 430, като компанията е обявила допълнителни свободни места за стартиралото ново хардуерно направление, което ще произвежда компоненти за електрически велосипеди с марка Бош.

„През 2019 постигнахме силен ръст поради увеличеното търсене на нашите продукти и услуги и бързия развой на активностите ни за разработка на софтуер. България продължава да бъде важен пазар за Бош, което се потвърждава от скоростното разрастване на новосъздадения ни Инженеринг Център в София, който се оформя като глобален хъб за автономно шофиране и изкуствен интелект“, заяви Михай Болдижар – генерален директор на Роберт Бош ЕООД и представител на Група Бош в България.

Бош България дава предпазлива прогноза за настоящата бизнес година поради световната пандемия от коронавирус. „Въпреки че предвид настоящата ситуация очакваме предизвикателна година и в България, продължаваме да насочваме всичките си усилия към местния пазар и развитието на дългосрочния му потенциал“, допълва Болдижар.

Инженеринг Център Бош в София открит през 2019 г., инвестиция, надхвърляща 3,5 милиона евро, е част от динамичното развитие на софтуерния бизнес на Бош в България. Центърът разполага с най-новите технологии и предоставя на служителите си вдъхновяващи условия за работа. В момента над 250 талантливи професионалисти разработват иновативни технологии за автомобилната индустрия в области като системи за асистиране на водача, автоматизирано шофиране и електромобилност за водещи световни производители на автомобили. Центърът работи в тясно сътрудничество с инженерните центрове на компанията в Германия, САЩ, Унгария и Румъния. През 2019 екипът участва в над 40 международни научно-изследователски проекта. Експанзията на Бош Инженеринг Център София ще продължи с привличането на висококвалифицирани софтуерни и хардуерни професионалисти и с проектния мениджмънт на глобални продукти. Компанията инициира програми за развитие на квалифицирани и опитни софтуерни инженери и подкрепя младите таланти в превръщането им в изключителни професионалисти.

Bosch.IO засилва позициите си в софтуерния бизнес

За Bosch.IO, глобалното подразделение за софтуер и системи на Група Бош, създадено чрез сливане на Bosch Software Innovations GmbH с други екипи, специализирани в IoT и дигитализация в Bosch, работят близо 900 служители, 200 от които са в българския офис в София. Екипът на Bosch.IO си сътрудничи с близо 30 000 софтуерни разработчици и експерти по Изкуствен интелект в цялата Група Бош. „В разрастващата се глобална дигитализация на бизнеса и създаването на нови вериги на стойността виждаме силно търсене на нашите високо мащабни и гъвкави IoT решения“, твърди Синиша Джукич, генерален мениджър на Bosch.IO ЕООД.

През първата половина на 2020 Bosch.IO разшири своя офис в София с над 800 кв. м., предоставяйки вдъхновяваща работна среда и продължава да инвестира в развитието на служителите.

Стабилни са резултати и на другите дивизии на Бош, представени в България

Бизнес сектор Автомобилни технологии, дивизия Автомобилно оборудване, постига планираните си резултати за годината, като особено успешен бе бизнесът на Сервизно оборудване. През 2019 г. бяха развити сервизните концепции на Бош на българския пазар, като за първи път бяха достигнати общо 50 Бош Кар Сервиза в партньорската мрежа. Общият брой на автосервизите, участващи в концепциите на Бош, като Bosch Car Service, Bosch Injection Systems и Bosch Braking Systems, в края на 2019 г. надхвърли 225. През 2020 г. дивизия Автомобилно оборудване ще фокусира усилията си върху подкрепа на своите търговски и сервизни партньори с цел по-лесно справяне с предизвикателствата, поради пандемията. Сериозен приоритет остават и обученията за автосервизи и търговски партньори, където за първи път се имплементира изцяло електронна дистанционна форма с цел да се спести време и допълнителни разходи на клиентите.

Бош Електроинструменти и през 2019 г. постига ръст в продажбите и продължава да има лидерска позиция на българския пазар. Основата за този успех е насоченият към потребителя и иновативен подход. Бош представи на българския пазар нови продукти като професионални акумулаторни 18-волтови инструменти от ново поколение, Biturbo, който изцяло използва потенциала на ProCore18V мощните батерии от 8.0 и 12.0 Ah. В допълнение, тази година Бош Електроинструменти представи на местния пазар X-Lock – революционна сменяща система за ъглошлайфи. Освен това, Бош разшири 18-волтовата си система за „Направи си сам“ ентуасиастите с четири нови инструмента. Всички те са част от системата “Power for All”, която включва повече от 25 различни електроинструмента за дома и градината. През 2020 г. Бош Електроинструменти ще представи нови, иновативни продукти и в измервателната техника, като ще постави нови стандарти в това направление, както за любителите, така и за професионалистите.

БСХ Домакински уреди България ЕООД затвърждава позицията си на една от водещите марки за електродомакински уреди в страната. Пазарно проучване от май 2019 година потвърди завидната репутация за качество и иновативност, посочвайки BOSCH като най-желаната марка (First Choice) за домакински уреди в България. Въз основа на този показател Бош логично затвърди и престижния си статус "Superbrand", печелейки за трети пореден път отличието в категория „Електродомакински уреди”, като за втори път влиза и в ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ. Бош бе отличен и с приза „Продукт на годината“ в категория „Хладилници“ за атрактивната комбинация хладилник-фризер VarioStyle на Бош. Като цяло компанията постигна най-високия оборот в историята си с 41 милиона лева (21,2 милиона евро) и ръст значително над средния за бранша.

Дивизия Термотехника, част от бизнес сектор Енергийна и сградна техника, запази и през 2019 тенденцията си на двуцифрен ръст от предходните години

Фокусните продукти, реализирали най-голям ръст за периода, са кондензните газови котли и битовите климатични системи. През 2019 дивизията направи и най-голямата си инвестиция за България – Център за обучение София - на стойност около 200 000 лева (102 000 евро) в оборудване и съоръжения. Целта на Центъра е да ускори процеса на усъвършенстване на инсталаторите и сервизните партньори в сектора на термотехниката в България. Инвестирайки в обучението на своите партньори, компанията инвестира в бъдещето на бранша и подпомага бизнес сектора за едно по-добро ниво на услугите по сервиз и поддръжка на топлотехнологични уреди и системи. Бош Термотехника адаптира продуктовото си портфолио в унисон с екологичните цели на компанията и световните тенденции за намаляване на вредните емисии в природата. Дивизията Бош Сградни технологии също отчита ръст на продажбите през 2019 г. Бош въведе широка гама от нови продукти и услуги и е водещ доставчик на решения, подходящи за нови проекти, реновиране на индустриални обекти, офисни и хотелски сгради, търговски обекти, транспортни инфраструктурни обекти, ритейл и др. Със своята широка гама от висококачествени интелигентни облачни услуги Бош Енергийна и сградна техника придава допълнителна стойност на своите продукти.

Корпоративна социална отговорност

През годините Бош непрекъснато разширява активността си в областта на корпоративната социална отговорност в България, като подпомага фондации, социални институции и проекти в три основни области: инвестиции в образованието, подкрепа на деца, младежи и възрастни хора и грижа за околната среда. През 2019 г. Бош подкрепи над 15 проекта, а служителите на компанията участваха в различни благотворителни акции като посланици на бранда.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Отстранени по различни причини съдебни заседатели провалят дела и ги връщат в изходна позиция. Това от своя страна налага повтаряне на проведени вече процесуални действия - разпити на свидетели, приемане на експертизи и др. Резултатът е влачене с години на делата, а през изтеклото време вече далите обяснения пред магистратите често "забравят"

От присъда затвор доживот е на път да се измъкне доайенът сред наркотрафикантите Огнян Атанасов, който международните ченгета определят като Балканския или Петричкия Ескобар. Най-тежкото наказание е дадено от Апелативния съд в Солун на 57-годишния мафиот от село Тополница. Освен тази присъда Ескобара има още две за трафик на дрога

Тежка промоция за пловдивската си резиденция е обявил Цар Киро, показа проверка на "България Днес". Самозваният ромски монарх е извадил за продан притежаваната от него седеметажна сграда в центъра на града, става ясно от сайт за имоти. Обявената цена е 2 млн. лева. Макар и висока, сумата на практика е солидно намалена