Цели 87% от децата в търновско училище влизат онлайн с научени уроци

https://www.24chasa.bg/novini/article/8765440 www.24chasa.bg
Директорът е горд с начина, по който са се справили всички в извънредното положение.

Смарт класна стая чака учениците на 15 септември

Проектът “Образование 4.0” на вестник “24 часа” и VIVACOM, който стартира през 2018 г., изведе темата за трансформацията на класната стая в синхрон с революцията в дигиталните технологии. Като част от инициативата беше популяризирано използването на облачни платформи за обучение и споделяне на ресурси, правене на тестове и оценяването им онлайн и дистанционно, използване на електронен дневник, мултимедийни платформи за учебно съдържание като видеоуроци и други начини за по-ефективен учебен процес.  

Ползите и предимствата на дигитализацията се доказаха на практика по време на извънредното положение.

Продължаваме да разказваме за добрите примери при използването на технологиите в българското образование.

“Колко често през дистанционното обучение започвахте учебните занятия с научени уроци, написахте домашните си, запомнихте и спазвахте указанията на учителите?”

Тези въпроси зададе в края на една необичайна учебна година ръководството на основно училище “Бачо Киро” във Велико Търново, за да измери

ефективността

на електронните

уроци

според деца, родители, учители. Резултатите са повече от позитивни - 87% от учениците отговарят, че са били подготвени почти винаги или поне често.

“Изследването е по наша инициатива. Искахме да видим кой и как се е справил, защото ние влизахме в часове, преподавахме, вършихме си нашата контролна дейност, но го нямаше прекия контакт. Като цяло отговорите са доста положителни с изключение на общуването с приятелите, липсата на училището, липсата на емоционални контакти, там имаме отрицателни отговори”, обяснява директорът Владимир Николов.

Негови възпитаници са 911 ученици. 200 от тях са отговорили в анонимна анкета, подготвена от Националния институт за инициативи в образованието с ръководител Асенка Христова. Включили са се и 350 родители, всички учители, което прави сондажа представителен.

Всъщност това е част от изследване, което институтът подготвя по поръка на МОН.

“Резултатите ще станат ясни през есента, но на практика ние апробираме методиката заедно с още около 20 училища в страната”, обяснява директорът. Той е сигурен, че с усилията на целия екип и безусловната подкрепа на родителите са се справили добре.

В края на учебната година резултатите са идентични с миналогодишните, разминаването в общия успех по различните дисциплини е с няколко стотни. Чакат оценките от националното външно оценяване на седмокласниците, които ще потвърдят, че и COVID випускът не отстъпва от традицията от последните 2 години - ОУ “Бачо Киро” да е с най-високите постижения в областта.

Да изнесат

уроците в онлайн

среда, не било

особено

предизвикателство

за търновското училище. Започнали да работят от първия ден на дистанционното обучение, тъй като от 2017 г. всички имат акаунти в Office 365. Училище “Бачо Киро” е иновативно, а иновацията е точно управление на образователния процес в информационното общество.

Спецът по информационни технологии Никифор Тодоров само за 48 часа без почивка успял да създаде виртуалните класове и групи, в които реално се извършва обучението.

“Наложи се само на две социално слаби деца да помогнем с излезли от употреба персонални компютри. Възстанових ги и чрез тях осъществявахме дистанционното обучение”, казва Тодоров.

Осигурили им и непрекъснат интернет, за да могат да участват в учебните часове. Новоназначените млади учители станали ментори на своите преподаватели - наставници в дигиталните компетенции.

Така с голямо желание, контрол от останалите по принуда вкъщи родители, но и двоен преподавателски труд успели да се справят и да обхванат дори децата със специални образователни потребности.

“Най-трудно беше на колегите, които преподават в първи клас, защото децата са малки. Благодарни сме за съпричастността на родителите, които бяха плътно до учителите. Децата се ограмотиха, направиха си дори виртуален празник на буквите, виртуален 24 май”, коментира зам.-директорката Валентина Найденова.

Нямало

отсъстващи

ученици,

въпреки че опити не липсвали.

“Имам един ученик, на когото непрекъснато му се спеше и опитваше да си включи компютъра и да изчезне. Аз задавам въпрос и казвам, че сега е негов ред да отговори. Той не отговаря, включвам камерата и гледам - него го няма пред компютъра. Веднага вдигнах телефона на майката. Жената го събудила, сложила го пред монитора, а той след това си облякъл пижамата и легнал отново”, смее се Николов.  

Категоричен е, че на днешните деца трябва да се преподава по различен начин, а не да казваме: те днешните не стават, днешните са индиго.

“Същите са, каквито бяхме и ние, само че живеем в различни условия и бързо губят интерес заради потоците информация, които ги заливат. Ние трябваше отдавна да променим начина си на преподаване, развивайки естествения потенциал на тяхното любопитство”, продължава директорът.

Затова във всяка класна стая има 58-инчов презентационен монитор, всеки учител включва преносим лаптоп, осигурен е високоскоростен безжичен интернет.

Наесен децата ще бъдат посрещнати в смарт класна стая. За целта старата учителска ще придобие модерна визия, с модулни масички, свежа декорация. Ще бъдат обособени т.нар. работилница, където децата да разработват своите проекти, място, където да ги презентират, релакс зона. Вместо обикновените монитори за презентационна дейност ще има

супермодерен

интерактивен

мултитъч

дисплей

“Той ще бъде за децата в III-IV клас, които имат часове по компютърно моделиране. В останалото време всички колеги, които имат желание да проведат по-интересни уроци, ще могат да го ползват”, радва се Валентина Найденова.  

Училището кандидатства по националната програма за изграждане на училищен STEM център по природни науки и изследване. За целта около 200 квадрата от училищната база ще бъде обособена за групи за занимания по интереси по биология, химия, физика, математика и други предмети като “Човекът и природата” в начален и прогимназиален етап.

STEM центърът ще бъде обзаведен по последна дума на технологите, ще дава възможности за много опитна работа на децата, за експерименти, разработване на проекти и развитие на техните умения”, разкрива директорът. Ако бъдат одобрени, договорът за финансиране е до 300 хил. лв.

Екипът на училище “Бачо Киро” е готов да продължи обучението онлайн и през есента. Независимо как ще се развие ситуацията с COVID-19, преподавателите обмислят да трансформират до 20% от учебното съдържание в дигитални уроци.

От една страна, това ще реши проблема с ученето на две смени, а от друга - ще продължи новия тип преподаване, за да палят любопитството на дигиталното поколение ученици във Велико Търново.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

В момента сме разделени, той е при майка си в Германия Купих на Лоренцо чисто нов джип Няма да правя повече дуети с мама Тази година съм на гръцкото море Софи Маринова е родена на 5 декември 1975 година. Изпълнителката има една от най-богати кариери в попфолка в България. Когато Софка е на сцената, шоуто е гарантирано

Автомобил като космически кораб пуска на пазара "Ролс Ройс".  Великолепното возило в наречено "кола от 2035 г.", поради предположение, че така ще изглеждат автомобилите от бъдещето. То е представено на широката публика от Алекс Хърши, известна с прякора "Суперкар Блонди". Както писа "България Днес", мацката с търговски нюх е австралийка

Британец доведе съпругата си на меден месец в България заради... компютърна игра. Историята му е разказана в SPORTbible - едно от най-големите спортни издания в Обединеното кралство, и през последните дни се разпространява в цяла Европа. Тим Пайк е голям почитател на "Футбол мениджър", в която влизате в ролята на треньор, редите състави