Експерт: Платната на магистралите трябва се разделят с бетонни блокове

https://www.24chasa.bg/novini/article/8806456 www.24chasa.bg
Владимир Тодоров СНИМКА: Архив

Разделителната ивица между платната на магистралите не бива да бъде с мантинела. Това е един съществен проблем, заради който продължават да стават катастрофи като тази на автомагистрала „Тракия“, при която загинаха 5-има души от навлизане на ТИР в насрещното движение.

Това коментира пред Радио София председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.

В Гърция и на повечето магистрали в Европа се използват бетонни съоръжения, тип. „Джърси“, измислени през 1955 г. в САЩ.

Те са спасили милиони животи и можеха в този случай да предпазят лентата водеща към София, обясни експертът. Още повече, че експлоатационният им период е между 30 и 50 години, докато на металните мантинели след десетилетие стават негодни.

„За мен е необяснимо защо тези нови методи за защита не се използват и при новите магистрални участъци“, добави той.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Надя Панкова Използването на дезинфектанти по време на коронаистерията е намалило с 50% проявите на други заразни болести извън COVID-19. Това обяви вчера доц. д-р Ангел Кунчев на първия уебинар, организиран по темата коронавирус съвместно с Националната пациентска организация и БЧК. "Докато няма лекарство или ваксина

С маска от собствената си кола излиза бившата депутатка от НДСВ Антония Първанова, видя зоркото око на "България Днес". За да свърши свои делови ангажименти, тя залага на лятна визия. Въпреки критиките, които имаше към мерките заради вируса, Първанова стриктно ги спазва. СНИМКИ: "България

Нищожен шанс да си събере глобите от близо 40 млн. лева заради аферата с "Мини Бобов дол" има държавата, показа проверка на "България Днес". С решение на спецализирания наказателен съд огромните санкции трябва да се платят от бившия министър на икономиката и енергетиката Румен Овчеров и ексшефа на държавните мини Пламен Евтимов