Орбиталната обсерватория TESS успешно завърши основната си мисия

https://www.24chasa.bg/novini/article/8901218 www.24chasa.bg

Орбиталният телескоп TESS /Transiting Exoplanet Survey Satellite/ e изпълнил всички задачи в рамките на основната си мисия, като е получил детайлна карта на 75 процента от нощното небе и е открил няколко десетки неизвестни досега планети извън Слънчевата система, съобщи НАСА.

"Нашият телескоп вече две години поред провежда много качествени наблюдения и получените данни ще са изключително интересни за нашите колеги, изучаващи различни научни проблеми", изтъкна научният ръководител на проекта Патрисия Бойд. Научната мисия беше разработена от Центъра за космически полети на НАСА "Годард".

Орбиталният телескоп TESS беше създаден за откриване на екзопланети и бе изведен в космоса през месец април 2018 година. Той пое щафетата от предшественика си, обсерваторията "Кеплер", пусната през 2009 година и открила над 4000 екзопланети за осем години работа.

За разлика от "Кеплер" TESS ще работи по време на основната и разширената си мисия в свободен режим, като ще наблюдава различни кътчета на галактиката.

За първите две години от своята работа TESS успя да открие 66 потвърдени екзопланети и над 2000 кандидати за тази категория. Част от тях бяха проследени в близост до много ярки светила, които не можеха да бъдат наблюдавани от "Кеплер". Учените очакват орбиталната обсерватория да се натъкне на множество други обекти по време на разширената си мисия, която ще завърши през септември 2022 година.

Тервел Пулев отиде на футболен мач, видя зоркото око на "България Днес". Като част от публиката, боксьорът нямаше как да остане незабелязан и голяма част от времето прекара в раздаване на автографи и снимки на екзалтирани фенове. След края на мача, който не успя да проследи качествено, той си тръгна от скамейките заедно със съпругата си Диана