Сифилисът се е разпространил в Европа преди Колумб

https://www.24chasa.bg/novini/article/8910311 www.24chasa.bg
Христофор Колумб

Учени са открили, че сифилисът и други свързани заболявания вероятно са се разпространили в Европа преди завръщането на Христофор Колумб от Америка, предаде ДПА, позовавайки се на швейцарско изследване, съобщава БТА.

Досега масово се смяташе, че сифилисът е донесен в Европа от Колумб и неговия екипаж при завръщането им през 1493 г.

Авторите на настоящото изследване от университета на Цюрих са открили патогени на сифилис и други подобни бактерии в проби от човешки останки, поне една от които датира от времето преди Колумб.
Изследователите са идентифицирали и патогени на фрамбезия - инфекция на кожата и костите, която в наши дни е разпространена само в тропически райони, в ДНК проби, произхождащи от Финландия, Естония и Холандия между началото на 15-и и 18-и век.

Учените са се натъкнали и на неизвестна бактерия от същото семейство. Това заболяване изглежда се е развило успоредно със сифилиса и фрамбезията, но днес вече не съществува.

Изследването хвърля по-ясна светлина върху историята на Treponema pallidum, бактерията, която причинява сифилис. Според изследователите в Европа е имало голямо разнообразие от подвидове още в края на 15-и век, което класическата хипотеза за Колумб не може да обясни.

Учените подозират, че общият предшественик на тези патогени се е развил преди поне 2500 години, като не изключват и възможността той да произхожда от Европа.

Произходът на сифилиса, който засяга само хората и "удря" Европа особено силно между края на 15-и и 18-и век, досега не е изяснен.

Забързано всекидневие има журналистката Маргарита Михнева, видя зоркото око на "България Днес". Телевизионерката е забелязана да чака тролей на столичния булевард "Г.С. Раковски". Заради липсата на достатъчно време, докато седи на спирката, Михнева похапва храна, която вади от чантата си. Веднага след като пристига тролеят