10 г. всеки ден вашето доверие за нас е изпит. Благодарим ви!

https://www.24chasa.bg/novini/article/8944164 www.24chasa.bg

Тази година е специална за нас, защото Лидл България отбелязва 10 години на българския пазар

Скъпи журналисти, клиенти и партньори, спомняте ли си каква беше Вашата 2010 година? За България това бе трудна година, в която най-силно се усетиха последиците от световната икономическа криза. За всички нас, които работим в Lidl, 2010-та беше година, изпълнена със силен заряд и много ентусиазъм – именно тогава отворихме първите си магазини в България. Ние бяхме последната от големите вериги, които стъпиха на българския пазар, и имахме нелеката задача да се докажем на силно конкурентен пазар, като наложим един нов модел на пазаруване с надеждата да го направим не само разпознаваем, но и предпочитан избор.

Да спечелим Вашето доверие е ежедневен изпит за нас. Даваме си ясна сметка, че нито милионите инвестиции, нито голямата международна марка са достатъчни, за да го оправдаят. Затова всеки ден влагаме много усилия, работим с цялото си сърце и професионализъм. Вглеждаме се и в най-дребния детайл и преценяваме всяка Ваша реакция, за да отговорим на очакванията Ви по най-добрия начин и да заслужим Вашата оценка. И така до утре, когато всичко започва отначало.

Разбира се, всичко това не е възможно без хората. Тези, с които започнахме подготовката за навлизането на Lidl в България още през 2007 г., три години преди фактическото ни отваряне. Трябваше не просто да съберем екип и доставчици, а да намерим съмишленици, с които споделяме общи ценности. И заедно с тях да наложим един различен бизнес модел, заедно да грешим, но да ставаме по-добри и да вярваме в това, което правим. И заедно да успяваме.

През всички тези години с пълна самокритичност и с много сърцатост, вложена от целия екип, успяхме да развенчаeм нещо, което бе прието за даденост – доказахме, че качеството и цената не са в противоречие, защото в Lidl клиентите не избират между качество и цена, а получават и двете. Успяхме да променим традиционните възприятия на българския потребител за пазаруването. Допринесохме за развитието на пазара чрез редица нововъведения – от тематичните седмици през продуктови иновации и въвеждане на продукти с чисти рецепти. Превърнахме собствените марки на Lidl в любими на хиляди българи. Инвестирахме много усилия и труд и дадохме нужните доказателства, за да ни се доверите и да продължавате да го правите всеки ден. Нека да видим една малка част от цифрите:

- През 2010 г. открихме първите 14 магазина. За 10 години магазините ни вече са 102 и така сме по-близо до Вас в 48 населени места.

- Започнахме с 300 служители, като за 10 години семейството ни се увеличи десетократно – до над 3 000 души. За всички наши служители се постарахме да осигурим заплащане, което е с 52% над средното в бранша, а ежегодно инвестираме 6-цифрени суми в обучението и развитието им.

- За 13 години инвестирахме над 1 млрд. лв. в страната, което носи своите преки и косвени ползи за българската икономика.

- Развиваме успешно и устойчиво партньорство с българските производители, като от 85 в началото, в момента работим с над 200 български доставчици. През 2019 г. разходите ни за покупка на стоки от български производители за реализация на вътрешния пазар са над 350 000 000 лв. – милиони, инвестирани в българското производство само за една година.

- Предоставяме несравними за сектора възможности за износ на нашите български партньори – само за 2019 г. износът на български стоки в европейската мрежа на Lidl е над 40 000 000 лв., което е с 33% повече от предходната 2018 г.

- Развиваме бизнеса си по отговорен и устойчив начин, с грижа към служителите, околната среда и обществото. За тези години реализирахме десетки инициативи за опазване на околната среда и биоразнообразието, за развитие на местните общности, в подкрепа на семействата и грижата им за децата, за осигуряване на повече възможности за пълноценен начин на живот. Издадохме единствения одитиран Доклад за устойчиво развитие в ритейл сектора в България. Инвестирали сме над 5 000 000 лв. в дарения, спонсорства и социално отговорни инициативи.

За нас в Лидл България първите 10 години минаха неусетно, но като се обърнем назад, виждаме колко много се е променил животът ни само за едно десетилетие. Технологичната революция забърза времето до неимоверност, премахна границите в пространството и направи възможностите ни за избор необятни. Но тъкмо тази динамика и това море от изобилие правят някои неща още по-ценни и непроменливи – от това да се развиваш и да имаш съмишленици, с които споделяш сходни ценности, до това да се грижиш за себе си и за близките си и възможността да прекарваш пълноценно време с тях. Надяваме се през тези първи 10 години ние в Лидл България да сме успели да допринесем поне с малко за тези важни за всеки неща.

Тук е моментът да изразим нашата благодарност към всички вас, които всеки ден избирате Lidl. Вашето доверие е отговорност, която ясно съзнаваме. Затова всички ние в Лидл България ще продължим по същия път и занапред. Ще работим със същия заряд и нестихващ ентусиазъм. Ще влагаме всички сили, знания и опит в това да ставаме по-добри в това да отговорим на Вашите изисквания и да допринасяме още повече за онези важни неща в грижата за близките и семейството. Вярваме, че всички заедно и с общи усилия носим положителна промяна и правим средата, в която живеем, по-добра и по-пълноценна за всички нас.

С благодарност и уважение,

Милена Драгийска

Главен изпълнителен директор

Лидл България

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Процедура по изграждане на морски хотел е стартирал бившият вицепремиер в правителството на Иван Костов Евгений Бакърджиев, показа проверка на "България Днес". Шикозната постройка ще се намира на първа линия зад Северния плаж на Приморско. Така шансът гледката от балконите на гостите да бъде закрит от друга бетонна постройки е нулев

В голям магазин за пердета се спря лорд Евгени Минчев, видя "България Днес". В типичния си шармантен вид паркетният лъв влезе в магазина и заразглежда стоките, като не пропусне да сложи задължителната маска на лицето. Трябва да признаем, че и с маска Минчев не губи от своята ексцентричност, а дори я подсилва

Руската гимнастичка Екатерина Селезньова показа изваяно тяло. Тя публикува снимка по бански на фона на морето в инстаграм. "Лятото свърши, не може ли да е до Нова година, моля?", написа Селезньова. Красавицата е двукартна световна шампионка от Баку миналата година. Тя взе злато в отборната надпревара и на обръч. На лента завоюва бронз