Учените откриха признаци на живот на Венера

https://www.24chasa.bg/novini/article/9015216 www.24chasa.bg

Учени от университета в Кардиф (Великобритания) и Масачузетския технологичен институт (САЩ) са открили фосфин в атмосферата на Венера, който може да е от биологичен произход, съобщи източник, запознат с изследването, пред РИА Новости.

„Откритието е направено с телескопа „Джеймс Кларк Максуел“ на Хаваите и с антената с големи милиметрични вълни в Атакама, Чили. Концентрацията на фосфиновите частици е била 20 на милиард“, обясни той.

Фосфинът е безцветен, силно токсичен газ. На Земята се произвежда от анаеробни микроорганизми, които не се нуждаят от кислород. През 2019 г. търсенето на фосфин в атмосферите на екзопланети (планети около други звезди) беше предложено като маркер за възможен живот върху тях, предава "Фокус".

В същото време, отбелязва източникът, откриването на фосфин не означава автоматично откриване на живот на Венера, тъй като газът може да се образува в резултат на неизвестни природни процеси. В същото време учените все още не са успели да намерят начини за небиологичен произход на газа, каза източникът на агенцията.

Той добави, че информацията за откритието ще бъде оповестена по време на онлайн пресконференция, след която публикацията ще се появи в Nature.

Това не е първото предположение, че на Венера има живот. През януари 2012 г. в научното списание Astronomical Bulletin главен изследовател в Института за космически изследвания на Руската академия на науките Леонид Ксанфомалити публикува статия за анализ на изображения от съветския модул за кацане на станция Венера-13. Върху тях той намери няколко обекта, които смяташе за живи насекомоподобни същества. Повечето колеги обаче бяха скептични.

Сега Русия и САЩ обмислят възможността за създаване на космически кораб Venera-D за кацане на Венера, който освен всичко друго трябва да изследва както повърхността, така и с помощта на подвижен балон, атмосферата на планетата за признаци на живот.

Отстранени по различни причини съдебни заседатели провалят дела и ги връщат в изходна позиция. Това от своя страна налага повтаряне на проведени вече процесуални действия - разпити на свидетели, приемане на експертизи и др. Резултатът е влачене с години на делата, а през изтеклото време вече далите обяснения пред магистратите често "забравят"