30 тролейбуса и 30 електробуса идват в столицата

https://www.24chasa.bg/novini/article/9023782 www.24chasa.bg
Новите трамваи временно обслужват линия №18. СНИМКИ: “СТОЛИЧЕН ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТ”

Пенсионират последните икаруси

25 нови трамвая, 30 съчленени тролейбуса и 30 електробуса идват в София. Доставката на екологичните возила се изпълнява по проекти на общинското дружество “Столичен електротранспорт” ЕАД, финансирани по Оперативна програма “Околна среда” като мярка за по-чист въздух в София.

До 35 месеца в столицата трябва да пристигнат 25 нископодови и климатизирани трамвайни мотриси. По проекта за доставка на 30 нови нископодови съчленени тролейбуса и 30 електробуса с 10 зарядни станции текат обществени поръчки. За 30-те нови тролея е сключен договор за доставка с чешката компания “Шкода Електрик” АД. Те ще заменят последните стари икаруси. А новите електробуси ще сменят автобусите по линии №6, 60, 73 и 74.

“Усилията ни са насочени да внедряваме екологични превозни средства в столичния градски транспорт, за да намалим замърсяването на въздуха в града. Като едновременно с това подобрим услугата, която предлагаме на пътниците, повишим комфорта им на пътуване в нови, безшумни, удобни, климатизирани и по-сигурни трамваи, тролейбуси и електробуси”, подчерта изпълнителният директор на “Столичен електротранспорт” ЕАД Евгений Ганчев.

Иначе в София вече се движат 13 нови нископодови трамвайни мотриси. Те бяха доставени по втората фаза на проекта за интегриран столичен градски транспорт по договор с полската компания PESA Bydgoszcz SA. Трамваите струват 44,7 млн. лв., а средствата са от Оперативна програма “Региони в растеж”. Сега те обслужват трамвайна линия №18. След като приключи ремонтът на релсовия път по бул. “Цар Борис III”, който ще стартира догодина, е планирано те да обслужват трамвайна линия №5. Те са с видеонаблюдение, платформа за детски колички и хора с увреждания, стоп бутон за слизане и звукова сигнализация за незрящи.

“Столичен електротранспорт” пусна и 3 нови електробусни линии - №123, 84 и 184. Те се обслужват от 15 електробуса, за които бяха изградени 6 зарядни станции. Проектът предвижда 6 електролинии да заместят автобусни маршрути. Електробусите се зареждат за 5-6 минути, улавят енергия при спиране и я оползотворяват в изминаването на поне 20 км. Покупката им е по договор за заем от 14,7 млн. евро с ЕБВР, като в бъдеще може да се доставят още 15 електробуса.

“Със Столичната община работим по програма за изграждане на нови трамвайни и тролейбусни трасета и рехабилитация на съществуващите. През 2018 г. беше ремонтиран релсовият път по ул. “Граф Игнатиев”, а през 2019 г. - по ул. “Каменоделска”. Предстои да стартира реконструкцията на трасето и контактно-кабелната мрежа от Съдебната палата по бул. “Македония” и бул. “Цар Борис III” до “Княжево”. Прогнозната стойност на инвестицията е 40 млн. лв”, добави Ганчев.

Освен това бяха изградени и две тролейбусни трасета - продължение на тролей №5 в “Младост 2” и по ул. “Бяла черква”, бул. “Фр. Нансен” и бул. “Патриарх Евтимий.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Отстранени по различни причини съдебни заседатели провалят дела и ги връщат в изходна позиция. Това от своя страна налага повтаряне на проведени вече процесуални действия - разпити на свидетели, приемане на експертизи и др. Резултатът е влачене с години на делата, а през изтеклото време вече далите обяснения пред магистратите често "забравят"

От присъда затвор доживот е на път да се измъкне доайенът сред наркотрафикантите Огнян Атанасов, който международните ченгета определят като Балканския или Петричкия Ескобар. Най-тежкото наказание е дадено от Апелативния съд в Солун на 57-годишния мафиот от село Тополница. Освен тази присъда Ескобара има още две за трафик на дрога

Тежка промоция за пловдивската си резиденция е обявил Цар Киро, показа проверка на "България Днес". Самозваният ромски монарх е извадил за продан притежаваната от него седеметажна сграда в центъра на града, става ясно от сайт за имоти. Обявената цена е 2 млн. лева. Макар и висока, сумата на практика е солидно намалена